"תחי פלסטין": גרפיטי אנטי-ישראלי רוסס בסמוך למלון של חולון

play
שחקן נבחרת ברזיל, קרלוס אוגוסטו, מול שחקן נבחרת ארגנטינה, ליאונל מסי | רויטרס
צפו: אחרי הדרמה הגדולה, ארגנטינה רשמה ניצחון היסטורי על ברזיל 03:07

ספרד: כלי רכב ששימשו את חולוניה הושחתו. אוסטריה: המחווה של נבחרת השחייה האמנותית למען החטופים על שער העיתון הפופולרי. ארגנטינה: השדר היהודי שוב העביר מסר לשחרור החטופים

(גודל טקסט)

חלפו 46 ימים מאז המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס ותושבים מרצועת עזה על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר. עולם הספורט המקומי ממשיך להתנהל בצל המלחמה וברחבי הגלובוס מוסיפים להתייחס לנעשה בישראל וגבולותיה. העדכונים.

ותיקי הפועל תל אביב ומכבי תל אביב נגד שועלי כפר עזה במשחק לזכר הנרצחים ב-7 באוקטובר
| מערכת וואלה!, .

15:41: קבוצת ותיקים שתורכב משחקני עבר של הפועל ומכבי תל אביב, תקיים משחק נגד "שועלי כפר עזה" לזכר הנרצחים ב-7 באוקטובר. עשרות מבני הקיבוץ נרצחו בטבח הנורא או נחטפו לעזה וכתוצאה מכך גם חברי הקבוצה היו בין הקורבנות או שאיבדו את קרוביהם. טל איילון, יובל סלומון ונטע אפשטיין ז"ל, נרצחו בשבת הארורה ההיא ואילו האחים גלי וזיו ברמן, שהם גם אוהדי מכבי ת"א, נחטפו לעזה.

סיפורם הכואב של "השועלים" זכה לתהודה רבה ומי שהרימה את הכפפה היתה קרן מכבי (ע"ר) שיזמה משחק הוקרה מרגש למען הקבוצה. במסגרת האירוע שועלי כפר עזה יפגשו קבוצה מעורבות שתורכב מכוכבי העבר של מכבי והפועל ת"א, שנרתמו אף הם לטובת המטרה. המשחק יתקיים בשעה 19:00 (23/11) באיצטדיון בבת ים.

יונית נקרי, מנהלת השותפים העסקיים וקרן מכבי, אמרה: "במהלך החודש וחצי האחרונים הקרן פועלת 24/7 כדי לסייע לתושבים בכל החזיתות. נחשפנו לסיפור המרגש והכואב של שועלי כפר עזה ואנחנו שמחים שותיקי המועדון וותיקי הפועל ת"א הסכימו לקחת חלק ביוזמה החשובה הזו, שמאחדת את כולנו בימים אלה".

מי שלא נותרה אדישה אף היא לסיטואציה היא חברת ישראל קנדה, המשמשת גם כספונסרית הראשית של מכבי ת"א. החברה החליטה להעניק לקבוצת שועלי כפר עזה תמיכה וחסות למען המשך פעילותה וכאות הערכה.

ברק רוזן, מנכ"ל ישראל קנדה, סיפר: "שמענו על הטרגדיה שעברה על קבוצת שועלי כפר עזה, שכל חבריה היו חברים טובים, נרצחו, נחטפו ואיבדו את הקרובים להם ביותר. ריגשו אותי מאוד הדברים שאמר ינאי מאמן הקבוצה, שהבטיח שיקדיש כל נשימה שלו מהיום ההוא לכבודם, בשבילם, לזכרם. חשוב לנו כחברה לספק לקבוצה תמיכה שתעניק לה חוויות חברתיות חיוביות והנצחה ראויה לחברי הקבוצה".

אוהדי סלטיק מניפים דגלי פלסטין
אוהדי סלטיק מניפים דגלי פלסטין | רויטרס

14:08: סלטיק נקנסה ב-17,500 יורו על ידי אופ"א על הנפת דגלי פלסטין במשחק מול ווסטהאם. אם זה נשמע לכם הרבה, נעדכן שהסקוטים ספגו בנוסף קנס של 11,500 יורו על שימוש באבוקות באותו משחק.

גרפיטי אנטי-ישראלי על רכב בספרד לקראת משחקה של הפועל חולון
הגרפיטי שחיכה להפועל חולון בספרד | צילום מסך, מתוך טוויטר

13:08: כתובות גרפיטי אנטי-ישראליות התגלו על מספר כלי רכב בסמוך למלון בעיר לוגו, בו מתאכסנת הפועל חולון לקראת משחקה הערב מול בראוגן במסגרת ליגת האלופות של פיב"א. בין היתר, רוססו הכתובות "תחי פלסטין" ו"ישראל מבצעת רצח עם" על רכבים שככל הנראה שימשו את הקבוצה הישראלית.

12:45: המחווה היצירתית של חברות נבחרת השחייה האמנותית של ישראל למען החטופים, מככבת בעמוד השער של אחד העיתונים הכי נפוצים באוסטריה. התמונה של עשר שחקניות הנבחרת שיצרו את המשפט "Bring Them Home Now" ("השיבו אותם הביתה עכשיו") בבריכה, הופיע בעמוד השער של העיתון "Heute" שנחשב לפופולרי במיוחד, כשלצידו הסבר כיצד "240 אזרחים מוחזקים בידי הטרוריסטים של חמאס". ככה עושים הסברה.

המסר של נבחרת ההתעמלות האמנותית למען החטופים בעמוד השער של עיתון "Heute" האוסטרי
| צילום מסך, מתוך חשבון הטוויטר של אורן אהרוני
הפועל אשדוד נגד מכבי ראשון לציון בגמר גביע המדינה כדוריד
היריבות הכי בולטת בליגה. אשדוד מול מכבי ראשון לציון | אתר רשמי, הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד

10:51: הכדוריד חוזר בסוף השבוע לפעילות משחקי הליגות. בליגת העל שיטת המשחקים שונתה והיא היא תכלול סיבוב משחקים אחד (11 מחזורים – נותרו עוד 8 החל מיום שישי). בסיומו – הליגה תחולק לבית עליון (שש הראשונות) ולבית תחתון (שש האחרונות). בתום 10 מחזורי שלב הבתים – 4 הראשונות יעפילו לחצי גמר הפליאוף (סדרות של הטוב מ-3 משחקים) ושתי המנצחות יעפילו לסדרת הגמר (הטוב מ-5 משחקים). בחלק התחתון – הוחלט על יורדת אחת לליגה הלאומית במקום שתיים. הקבוצות הונחו לבצע בדיקה רלוונטית מול הגורמים המוסמכים ברשות המקומית לאישור משחקים עם קהל. משחקי המחזור הרביעי שייערכו ביום שישי יפתחו בדקת דומייה לזכר הנרצחים וחללי צה"ל. בנוסף הקבוצה הונחו להשתתף בקמפיין המודעות והתקווה לשחרורם של החטופים והחטופות.

ליגת הנשים שתכלול 9 קבוצות תצא לדרך ביום שני. שיטת המשחקים – סיבוב אחד (8 מחזורים), ובסיומו הליגה תחולק לבית עליון (4 הראשונות) ולבית תחתון (5 האחרונות) – שישחקו כל אחד בשני סיבובי משחקים. בסיומם – ייערכו סדרות חצי גמר וגמר הפליאוף. מליגה אתנה לא תוכננו מראש יורדות – והליגה השנייה בוטלה.

נבחרת ישראל בכדוריד עדיין ממתינה להחלטת האיגוד האירופי על מועדים ומקומות מוסכמים לקיום צמד המשחקים מול לוקסמבורג במוקדמות אליפות העולם – כשהאפשרות היחידה לקיים אותם היא במהלך חודש ינואר. אמש נקבע בהגרלה – כי אם ישראל תנצח את לוקסמבורג היא תפגוש בסיבוב השני בחודש מרץ את נבחרת סלובקיה. בנשים – נבחרת ישראל גם כן ממתינה להחלטת האיגוד האירופי על מועדים חדשים למשחקים שנדחו מול גרמניה ומול סלובקיה.

10:20: שדר הספורט הארגטינאי הרנן פלר ממשיך במאבקו לעורר מודעות לסוגיית החטופים. פלר, שדודתו היא אחת מהחטופות, פתח גם את השידור של המשחק בין ארגנטינה לברזיל הלילה בקריאה נרגשת, במשדר שנצפה על ידי מיליונים ברחבי דרום אמריקה.

"אנחנו באצטדיון מרקאנה, מחכים לברזיל וארגנטינה, 45 ימים לאחר טבח ה-7 באוקטובר בישראל. אנו ממשיכים לגנות את ארגון הטרור חמאס ולדרוש את שחרורם המיידי של 240 חטופים, כולל 22 ארגנטינאים וברזילאי אחד. שכל אחד יוכל לחזור הביתה, להתאחד עם ילדיו, אמו ואביו, עם אחיו, סבו וסבתו, הנכדים שלו, החברים…שיוכלו להיות חופשיים, כמוך וכמוני. יש לנו אמונה ותקווה, הם לא לבד. אנחנו ביחד, למרות המרחק. אנחנו צריכים יותר קולות, יותר סולידריות, יותר אמפתיה. אנחנו זקוקים לך, בואו לא נרים ידיים. להחזיר את אופליה, להחזיר את כל החטופים. אנחנו מחכים".

10:07: שוער נבחרת בוסניה, איברהים שחיץ' (35), שבעבר הרחוק היה מועמד לקבוצות כמו הפועל תל אביב ומכבי חיפה והיום משחק באל חאליג' הסעודית, כתב בסטורי באינסטגרם: "בית אחרי בית, בית חולים אחרי בית חולים, הפלסטינים נמחקים אל מול עינינו. כולנו נהיה חלק מההיסטוריה הזו שיכולנו למנוע את מה שקורה, אבל לא השמענו את קולנו למען הילדים והאנשים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי