"המונופול של אופ"א נגמר": הקמת הסופרליג קיבלה אור ירוק

play
שלח מסר לאוהדים בארץ. נשיא אופ"א | ניב אהרונסון
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.12 07:14

בית הדין לצדק של האיחוד האירופי קבע כי פיפ"א ואופ"א מנצלות את מעמדן לרעה, והחוק אינו מאפשר להן לחסום את ייסוד הליגה החדשה

(גודל טקסט)

מערכת המשפט האירופית נתנה אור ירוק להקמת הסופרליג. הבוקר (חמישי) פסק בית הדין לצדק של האיחוד האירופי (CJUE) כי הטלת הווטו של אופ"א ופיפ"א על ייסוד המפעל מהווה הפרה של חוקי האיחוד. כזכור, פדרציות הכדורגל, העולמית והאירופית, חסמו את המהלך להקמת הסופרליג ב-2021 ואיימו להטיל סנקציות על קבוצות שיקחו חלק במהלך שכזה.

בבית הדין נקבע שעמדת אופ"א ופיפ"א מנוגדת לדיני התחרות ולחופש לספק שירותים, וכי הפדרציות חוטאות בניצול מעמדן לרעה. המשמעות היא, שהמועדונים יהיו חופשיים להקים ליגה חדשה והמונופול של אופ"א על הכדורגל האירופי עשוי להסתיים.

A22, החברה שהוקמה במטרה לסייע למובילות פרויקט הסופרליג ולייצגן בבית המשפט, מסרה לאחר ההחלטה בהודעה רשמית: "הרווחנו את הזכות להתחרות. המונופול של אופ"א נגמר. הכדורגל חופשי. המועדונים חופשיים כעת מאיום הסנקציות וחופשיים לקבוע את עתידם". המנכ"ל ברנרד רייכרט אף הכריז: "לאוהדים נציע צפייה חינמית בכל משחקי הסופרליג. למועדונים נבטיח הכנסות וסולידריות בהוצאות".

כידוע, ריאל מדריד וברצלונה נותרו כשתי הקבוצות האחרונות שהמשיכו להיאבק למען הקמת הסופרליג. יובנטוס, שליוותה אותן לאורך יותר משנתיים, נטשה את הרעיון בחודש יוני האחרון. באפריל 2021 היו אלה 12 מועדונים שהכריזו על ייסודה של ליגה חדשה, אלא שהאיומים של אופ"א הבריחו את רובם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי