עלילות חאמס בקטאר: "אסרו להתקלח בעירום, סירבו לתת לי סכו"ם"

play
חאמס רודריגס, שחקן אל ריאן לשעבר | GettyImages, KARIM JAAFAR/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.12 07:38

הקולומביאני שיתף על הקשיים מהתקופה שלו באל ריאן: "הם אוכלים רק עם הידיים, אמרתי שהם משוגעים". ומה לגבי הכדורגל במפרץ? "מאוד פיזי, המון עבירות"

(גודל טקסט)

הכסף הערבי משך למפרץ הפרסי כוכבי כדורגל רבים בשנים האחרונות, כאשר הבולטת מכולן זו הליגה הסעודית שהתחזקה בקיץ האחרון בצורה משמעותית. עם זאת, גם שכנתה של ערב הסעודית ומארחת המונדיאל האחרון, קטאר, הצליחה לגייס כמה שמות בכירים לליגה שלה.

דוגמא אחת לכך הינה חאמס רודריגס, הקשר ההתקפי הקולומביאני ששיחק בעבר בריאל מדריד ובבאיירן מינכן וזכור בעיקר בזכות הופעותיו במונדיאל 2014. חאמס עבר לאל ריאן הקטארית בספטמבר 2021 והחזיק שם מעמד שנה, עד שעבר לאולימפיאקוס. כעבור עונה ביוון הוא שב לדרום אמריקה וחתם בסאו פאולו הברזילאית, שם הוא משחק מאז הקיץ האחרון.

בריאיון שקיים, חאמס סיפר על קשיי ההתאקלמות במזרח התיכון ועל הפערים בתרבויות בין קטאר לבין מה שהורגל בדרום אמריקה ובאירופה: "החיים והתרבות בקטאר קשים מאוד, זו מדינה שקשה מאוד להתאקלם בה". חאמס העניק דוגמאות מחיי היום יום והדינמיקה עם חבריו לקבוצה, ואמר: "בכדורגל כולם מתקלחים עירומים, אבל החברים לקבוצה אמרו לי שכאן אי אפשר לעשות את זה. חששתי".

חאמס רודריגס, שחקן סאו פאולו
היום הוא כבר במקום אחר. חאמס רודריגס במדי סאו פאולו | אימג'בנק GettyImages, Wagner Meier

הבדל נוסף בין המזרח התיכון לבין איזורים אחרים בעולם הוא תרבות האכילה, והקולומביאני התקשה לעשות את ההתאמה: "שם כולם אוכלים עם הידיים וזה היה קשה עבורי. חלקו איתי אוכל ואמרתי 'לא תודה'. ביקשתי סכו"ם וסירבו לי, אמרו שאוכל עם הידיים. אמרתי להם שהם משוגעים ושאני לא אוכל כך".

חאמס ערך בסך הכל 16 הופעות במדי אל ריאן, והוא הודה כי הליגה הקטארית הייתה קשה יותר ממה שציפה לחוות: "חשבתי שהכדורגל כאן יהיה פחות פיזי, אבל הוא פיזי מאוד. המשחק נעצר לעתים קרובות בגלל עבירות והרבה התנגשויות. חשבתי שהמשחק יהיה יותר טכני, יש כאן שחקנים עם כישרון אבל המשחק עצמו קשה מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי