"ברגע שמסי יפרוש, לא נרשה יותר ללבוש את הספרה 10 בנבחרת"

play
גמר מונדיאל 2022: ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 29.12 04:27

נשיא ההתאחדות הארגנטינאית חשף כי הוא מתכנן להפריש את המספר של הקפטן האגדי: "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למענו ולכבוד לו הוא ראוי". בעבר נעשה ניסיון למחווה דומה למראדונה

(גודל טקסט)

שנת 2023 תיזכר כשנה בה ליאונל מסי ונבחרת ארגנטינה בעיקר התאוששו מהטירוף של הזכייה במונדיאל בסוף 2022 עם הנפה שלישית בהיסטוריה של גביע העולם. ההישג הענק של האלביסלסטה סייע להחלטה של הפרעוש להמשיך, נכון לעכשיו, ללבוש את המדים הלאומיים, כשמלבד הקופה אמריקה בה הודיע כי ישתתף, נראה כי הקפטן הארגנטינאי לא יהיה מוכן לוותר גם על המונדיאל ב-2026 בניסיון לשמור על תואר אלופת העולם.

הרבה מחוות נעשו מאז אותה זכייה, הן לנבחרת ובפרט למסי עצמו, עם רחובות, מתחמי אימונים, כיכרות וילדים שנקראו על שם השחקן האגדי שהוביל את ארגנטינה לזכייה, אך דווקא מהלך מעורר מחלוקת של ההתאחדות הארגנטינאית עשוי לצאת לפועל בפעם השנייה בהיסטוריה עם הפרשת הספרה 10 מהמדים הלאומיים.

ליאונל מסי, דייגו מראדונה
נבחרת ארגנטינה לא תהיה יותר עם הספרה המזוהה יותר מכל איתם? מסי ומראדונה | רויטרס

אחרי שדייגו ארמנדו מראדונה פרש, בהתאחדות ניסו להפריש את הספרה בעלת המשמעות הגדולה עבור השחקן והנבחרת, אך פיפ"א לא אישרה את המהלך לפני מונדיאל 2002 כשהמספרים בסגל היו חייבים להיות מ-1 עד 23, וכך אוראל אורטגה לבש את הספרה המיתולוגית. שנים לאחר מכן, הספיקו גם פאבלו איימאר, חואן רומן ריקלמה, סרחיו אגוארו ואפילו חאבייר פאסטורה, אנחל קוראה ואבר באנגה ללבוש את הספרה 10, אך המפורסם והגדול מכולם היה מסי.

כעת, נשיא ההתאחדות הארגנטינאית, קלאודיו טאפיה, סיפר כי הוא מתכנן להוביל מהלך של הפרשת המספר פעם נוספת כשהפרעוש יחליט לתלות את נעליו: "ברגע שמסי יפרוש, לא נרשה יותר ללבוש את הספרה 10 בנבחרת ארגנטינה. המספר הזה לא יהיה יותר אף פעם כהוקרה למה שהוא תרם. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למענו ולכבוד לו הוא ראוי".

נשיא התאחדות הכדורגל הארגנטינית, קלאודיו טאפיה
מתנהג כאילו ההישג הוא שלו. טאפיה עם הגביע | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney

למסי יש בנבחרת ארגנטינה 180 הופעות בהן כבש 106 שערים ובישל עוד 56. במהלך הקריירה שלו במדי האלביסלטה הוא זכה במדליית זהב אולימפית עם הנבחרת במשחקים האולימפיים ב-2008, בקופה אמריקה ב-2021, במונדיאל 2022 ובגביע "האלופים" החדש של ההתאחדות הדרום אמריקאית ואופ"א עם ניצחון על נבחרת איטליה שזכתה ביורו שנה קודם לכן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי