דוריבל ג'וניור יאמן את נבחרת ברזיל: "זו הגשמת חלום"

play
מאמן סאו פאולו דוריבל ג'וניור | GettyImages, Ricardo Moreira
צפו: אחרי הדרמה הגדולה, ארגנטינה רשמה ניצחון היסטורי על ברזיל 03:07

סאו פאולו הודיעה שהמאמן בן ה-61 יעזוב לטובת הסלסאו: "זה התאפשר רק בזכות ההכרה בעבודה שלי כאן". ישרוד עד המונדיאל?

(גודל טקסט)

אחרי שפיטרה את המאמן הזמני פרננדו דיניז ואיבדה את האפשרות להחתים את קרלו אנצ'לוטי, נבחרת ברזיל מצאה את מאמנה החדש: סאו פאולו הודיעה אמש (ראשון) כי דוריבל ג'וניור, מי שעמד על הקווים שלה בתשעת החודשים האחרונים, יעזוב כדי להדריך את הסלסאו.

דוריבל בן ה-61 אימן בליגה הברזילאית במשך כל הקריירה ועבר כמעט בכל הקבוצות הגדולות, מסאו פאולו, דרך סנטוס, פלמנגו, ואשקו דה גאמה ועד פלמייראס, קרוזיירו ופלומיננזה, כאשר בחלקן רשם יותר מקדנציה אחת.

עם זאת, רק בסנטוס הוא החזיק יותר משנה אחת (בין 2015 ל-2017) ומלבד זכייתו בגביע ליברטדורס עם פלמנגו ב-2022, הישגו הבכיר כמאמן, ב-22 שנות קריירה הוא הוסיף רק שלושה גביעים בברזיל וזכייה אחת בסופר קאפ הדרום-אמריקאי.

דוריבל יקבל את נבחרת ברזיל אולי בתקופה הרעה ביותר בתולדותיה, אחרי שלושה הפסדים רצופים במוקדמות המונדיאל לראשונה בהיסטוריה, עם שני ניצחונות משישה מחזורים בלבד, כאשר בראייה רחבה יותר הסלסאו גם סוחבת כתם של אי העפלה לחצי גביע העולם מאז הזכייה האחרונה שלה, ב-2002.

משחקיו הראשונים של המאמן החדש יהיו קשים ביותר: מדובר אמנם במפגשי ידידות, אבל היריבות בחודש מרץ יהיו ספרד ואנגליה. המשימה העיקרית תהיה בקופה אמריקה בקיץ הקרוב, שם ינסה דוריבל ג'וניור להוכיח שהוא ראוי להוביל את ברזיל גם במונדיאל בעוד שנתיים וחצי.

"זו הגשמת חלום מבחינתי האישית, שהתאפשרה רק בזכות ההכרה בעבודה שלי בסאו פאולו", מסר דוריבל בהודעה הרשמית של המועדון על עזיבתו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי