גם עדן קארצב נעצר בטורקיה, ושוחרר. קבוצתו הצטרפה לעליהום

play
עדן קארצב, שחקן איסטנבול בשאקשהיר | GettyImages, Seskim Photo/MB Media
צפו: שגיב יחזקאל הובא לבית המשפט בטורקיה בשיא הסערה הדיפלומטית 00:12

אחרי יחזקאל, קארצב נחקר במשטרה אחרי שגם הוא הביע תמיכה בישראל ובשחרור החטופים. בשאקשהיר הודיעה ש"תפתח בחקירה משמעתית" נגד השחקן

(גודל טקסט)

פרשת שגיב יחזקאל השפיעה גם על עדן קארצב, שמשחק גם הוא בליגה הטורקית. קארצב, שחקנה של איסטנבול בשאקשהיר, העלה אתמול (ראשון) פוסט באינסגרם שבו הוא הוא קורא לשחרור החטופים. ראשי קבוצתו התעלמו מהפוסט, אלא שכעת, אחרי שהחלה הסערה סביב יחזקאל, במועדון התעוררו ופרסמו היום הודעה רשמית בנושא, שבה הקבוצה מצטרפת לאווירת העליהום במדינה ומלבה את האש נגד השחקן.

בהודעה שהוציאה הקבוצה נכתב: "המועדון החליט לפתוח בחקירה משמעתית נגד עדן קארצב, שהפר את חוקי המשמעת של המועדון בכך שפרסם פוסט באינסטגרם שלו שפוגע בערכים רגישים של המדינה שלנו ואנחנו מצפים לכתב הגנה של השחקן בנושא".

לאחר מכן דווח בטורקיה שקארצב נעצר על ידי המשטרה, נחקר – ושוחרר. במשרד החוץ מכחישים טענה זו.

ההודעה של בשאקשהיר

על פי ההתאחדות הטורקית שתי הקבוצות (איסטנבול בשאקשהיר ואנטליאספור) יעמדו לדין יחד עם השחקנים, על עבירה שנקראת "תעמולה אידיאוליגית" – "פגיעה בכבוד האדם על ידי אפליה על רקע גזע, שפה, דת, מוצא אתני או בכל דרך אחרת". שני השחקנים, אילו היו נשארים בליגה הטורקית, היו עלולים לספוג עונש הרחקה של בין ארבעה לשמונה משחקים. הקבוצות שלהם צפויות לספוג קנס. במקרה של הפרה חוזרת, קבוצות אף עלולות לקבל עונשים חריפים יותר, כמו הורדת נקודות, משחקים ללא קהל ואפילו הורדת ליגה, כך שייתכן כי בנוסף לדעת הקהל האנטי-ישראלית בטורקיה, החשש מענישה של בית הדין מהווה שיקול נוסף בעליהום של הקבוצות על השחקנים שלהן.

אגב, בטורקיה משחקים גם ים מדר שחקנה של פנרבחצ'ה ונמרוד לוי שמככב בסמסונספור. השניים עדיין לא התבטאו בנושא ושומרים על פרופיל נמוך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי