הטוב בעולם: ליאונל מסי זכה בפרס כדורגלן השנה

הפרעוש גבר על הולאנד ואמבפה בטקס פרסי "The Best" של פיפ"א לשנת 2023 והגדיל את השיא עם זכייה שנייה ברציפות ושמינית אי פעם. גווארדיולה נבחר למאמן השנה, אדרסון זכה בפרס השוער, שישה נציגים למנצ'סטר סיטי בהרכב השנה

(גודל טקסט)

אחרי הזכייה ב"כדור הזהב", ליאונל מסי השלים הערב (שני) זכייה כפולה בפרס שחקן השנה בעולם בטקס פרסי "The Best" של פיפ"א שנערך בלונדון והפך לשיאן הזכיות בפרס עם גביע שמיני אי פעם. הפרעוש היה מועמד בקטגוריה יחד עם קיליאן אמבפה וארלינג הולאנד, שלפי כל התחזיות היה אמור לזכות בפרס. לעומת "כדור הזהב", הפרס של פיפ"א מתייחס אך ורק לשנה הקלנדרית האחרונה. כלומר, הזכייה של מסי במונדיאל עם נבחרת ארגנטינה כמובן אינה נחשבת, בעוד הטרבל ההיסטורי ומלכות השערים באירופה של חלוצה של מנצ'סטר סיטי העלו את סיכוייו של הנורבגי לסיים את הערב עם הפרס, אבל בסופו של דבר בשוויון נקודות נבחר מסי בעקבות שיטת הניקוד.

ליאונל מסי זוכה כדור הזהב 2023
ליאונל מסי זוכה כדור הזהב 2023 | GettyImages

23:10: אייטנה בונמטי זכתה בפרס כדורגלנית השנה בעולם.

23:05: מרתה הברזילאית זכתה בפרס מיוחד להוקרה על הקריירה שלה.

23:00: בפעם השמינית בקריירה ועם שיא הזכיות הרשמי שהמשיך לגדול – ליאונל מסי גבר על ארלינג הולאנד וקיליאן אמבפה וזכה בפרס כדורגלן השנה בעולם לשנת 2023.

סרינה וייגמן מאמנת השנה בעולם של פיפ"א 2023
עוד זכייה שלה. וייגמן | אימג'בנק GettyImages

צפו בשער השנה של 2023

22:35: פרס שער השנה על שמו של פרנץ פושקאש הלך לגילרמה מדרוגה, הברזילאי בן ה-23 של בוטאפוגו שהבקיע במספרת מחוץ לרחבה. בהחלט ביצוע ראוי.

22:19: אדרסון זכה בפרס שוער השנה בעולם.

22:10: שוערת השנה בעולם היא מרי ארפס, שוערת נבחרת אנגליה.

21:57: סרינה וייכמן זכתה בפרס מאמנת השנה בכדורגל הנשים.

21:50: הרכב השנה של פיפ"א נבחר עם נציגים בעיקר מאלופת אירופה, שישה כאלה: טיבו קורטואה, קייל ווקר, ג'ון סטונס, רובן דיאס, ג'וד בלינגהאם, ברנרדו סילבה, קווין דה בראונה, ליאונל מסי, ויניסיוס, ארלינג הולאנד, קיליאן אמבפה. מסי, אגב, הוא שיאן ההופעות בהרכב כי זו השנה ה-17 שהוא נבחר, מקדים את כריסטיאנו רונאלדו שנבחר 15 פעמים ואת סרחיו ראמוס שהיה 11 פעמים בהרכב השנה.

21:45: פפ גווארדיולה נבחר למאמן השנה של פיפ"א.

21:00: דיווח מוקדם טוען שליאונל מסי וקיליאן אמבפה לא נוכחים בטקס. ארלינג הולאנד מתקרב לזכייה?

ליאונל מסי, שחקן השנה של פיפ"א לשנת 2022
ליאונל מסי, שחקן השנה של פיפ"א לשנת 2022 | רויטרס

כאמור, בשנה שעברה זכה מסי בפרס הנחשק של שחקן השנה, אמיליאנו מרטינס בפרס שוער השנה וליונל סקאלוני בפרס מאמן השנה הודות לזכייה של נבחרת ארגנטינה באליפות העולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי