ניגריה הכניעה 0:1 את חוף השנהב המארחת, גינאה המשוונית חגגה

play
וויליאם טרוסט אקונג נבחרת ניגריה | אימג'בנק GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.1 06:35

אליפות אפריקה: פנדל של וויליאם טרוסט אקונג סידר לנשרים ניצחון בכורה מול המארחת. אמיליו אנסואה כבש שלושער ב-2:4 של גינאה המשוונית על גינאה ביסאו. בהמשך: מצרים מול גאנה (22:00)

(גודל טקסט)

המחזור השני של שלב הבתים בגביע אפריקה לאומות יצא לדרך היום (חמישי) עם שני משחקים בבית א', כולל אחד גדול שבו ניגריה ניצחה את המארחת חוף השנהב. גם בבית ב' נפגשות שתי מועמדות לזכייה: השיאנית מצרים מול גאנה. במשחק המוקדם בבית א' גינאה המשוונית ניצחה את גינאה ביסאו ועשתה צעד משמעותי לקראת העפלה לשלב הבא.

גינאה המשוונית – גינאה ביסאו 2:4

מפגש בין שתיים משלוש הגינאות, כאשר המשוונית הרשימה ב-1:1 מול ניגריה במחזור הפתיחה וכנראה תשמור על המסורת, לפיה היא תמיד עוברת את שלב הבתים: רבע גמר ב-2012, מקום רביעי ב-2015 ורבע גמר ב-2021. הקפטן ומלך השערים אמיליו אנסואה התפוצץ עם שלושער ושם את הנבחרת שלו עם רגל וחצי בשמינית הגמר. אנסואה פרץ את הסכר בדקה ה-21, אסטבן אורוזקו השווה בשער עצמי (37), אבל עם פתיחת המחצית השנייה יוסטה מירנדה קבע 1:2 ואז אנסואה הוסיף צמד בדקה ה-51 ו-61. זה טורבו רק צימק בתוספת הזמן עבור ביסאו, שנותרה על 0 נקודות משני מחזורים והסיכוי שלה להעפיל נמוך מאוד.

אמיליו אנסואה שחקן גינאה המשוונית
שלושער נהדר. אמיליו אנסואה | אימג'בנק GettyImages

חוף השנהב – ניגריה 1:0

מארחת הטורניר ידעה שניצחון לא רק יבטיח לה את הכרטיס לשמינית הגמר, אלא גם יסבך קשות את הסופר איגלס לפני מחזור הסיום. אלא שניגריה, שזכתה לאחרונה באליפות היבשתית ב-2013 ומעדה במחזור הפתיחה עם תיקו מול גינאה המשוונית, שיפרה מאוד את מצבה עם ניצחון חשוב על אחת הנבחרת החזקות באליפות. ויקטור אוסימן פתח בחוד והחמיץ כבר בפתיחה, אבל בדקה ה-52 ניגריה קיבלה פנדל, אותו תרגם הקפטן וויליאם טרוסט אקונג ל-0:1 היקר מפז. ניגריה במצב מצוין מאחר שהיא תפגוש את גינאה ביסאו החלשה במחזור הסיום. חוף השנהב תתמודד מול גינאה המשוונית.

וויליאם טרוסט אקונג נבחרת ניגריה
וויליאם טרוסט אקונג נבחרת ניגריה | אימג'בנק GettyImages

מצרים – גאנה (22:00)

שחזור גמר 2010, אז מצרים זכתה בפעם השביעית והאחרונה שלה. שתי הפייבוריטיות פתחו בצורה מאכזבת, כשהפרעונים חילצו 2:2 עם פנדל שנוי במחלוקת של מוחמד סלאח בתוספת הזמן מול מוזמביק ולאחר מכן הכוכבים השחורים נראו רע והפסידו 2:1 בתוספת לכף ורדה. גאנה לא יכולה להרשות לעצמה הפסד נוסף ותנסה להכשיר את מוחמד קודוס שהחמיץ את המשחק הקודם. אנדרה איוו, שהפך לראשון אי פעם שמופיע בשמונה מהדורות שונות של אליפות אפריקה, צפוי להמתין גם הפעם על הספסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי