שחקנו של בכר לשעבר: "גם פפ יודע – אי אפשר לשנות שיטה כל משחק"

play
עדיין ללא נקודה העונה בליגת האלופות. בכר | רויטרס
צפו: נאתכו כבש - ושלח את בכר הביתה. 1:2 לפרטיזן על הכוכב האדום בדרבי 03:44

ספאחיץ' דיבר על האכזבות ופיטורי הישראלי מהכוכב האדום: "אי אפשר היה לדעת מי משחק איפה. עם המאמן החדש האווירה הרבה יותר טובה"

(גודל טקסט)

חודש בדיוק חלף מאז פוטר ברק בכר מהכוכב האדום בלגרד. הליגה הסרבית יצאה לפגרת החורף ותשוב ממנה ביום רביעי הקרוב, כשהאלופה תציג מאמן חדש על הקווים – ולאדן מילוייביץ'. שחקנה אורוש ספאחיץ', שהתאמן כמובן גם תחת הישראלי וכעת תחת מחליפו, דיבר על ההבדלים בין השניים ופתיחת העונה המאכזבת של בכר.

"הציפיות היו עצומות", אמר ספאחיץ'. "חשבנו שאנחנו מחוללים נסים בטרום העונה, עם כל הניצחונות במשחקי ידידות, אבל אנחנו ידענו שאלה רק משחקי ידידות. ניצחנו את פיורנטינה, אבל הם רק חזרו מפגרה יומיים קודם לכן. התמונה האמיתית היתה קצת אחרת. הכל התחיל היטב, אבל לאחר מכן השתנה".

אז מה בדיוק השתנה? לפי ספאחיץ', לא מעט מהאחריות היא על המאמן הישראלי: "נכנסנו לתקופה לא טובה, איבדנו ביטחון, בכל משחק ניסינו שיטה חדשה, לא ידעתי מי משחק איפה והלחץ היה עצום. הכל הצטבר. אי אפשר לשנות שיטה כל משחק – אפילו פפ גווארדיולה, עם השחקנים הטובים בעולם, יודע מי משחק איפה ועם אילו עקרונות. זה מאוד בעייתי לבצע שינויים בתוך 11 השחקנים הכי טובים, וחוץ מזה שיחקנו 3:5:2, ואז 4:4:2, ואז יהלום, ואז 4:5:1, ואז 4:3:3, מבלי שפיתחנו הבנה עיוורת. ברגע שפגשנו קבוצות רציניות, עשינו תיקו או הפסדנו".

ברק בכר, מאמן הכוכב האדום בלגרד
עדיין ללא נקודה העונה בליגת האלופות. בכר | רויטרס

הבלם בן ה-30, שהצטרף לכוכב האדום בדצמבר 2022, הוסיף ואמר: "היינו בכל המשחקים, תמיד היינו קרובים, אבל לא הגענו להישגים. צריך ללמוד מכך לעתיד. אף אחד במועדון לא מרוצה מהתוצאות, וזה לקח לעונה הבאה".

בכר פוטר כמובן לאחר ההפסד בדרבי. אם היה מנצח, העריך ספאחיץ', הכל יכול היה להיראות אחרת: "אחרי המשחק הזה, היה ברור שמשהו לא כשורה. היינו פייבוריטים, אבל זה לא מספיק כדי לנצח. אולי אם היינו כובשים את כל ההזמנויות שלנו, בכר עדיין היה המאמן. עם מילוייביץ' האווירה הרבה יותר טובה. אפשר להרגיש את החיבור ואת האנרגיה, אלה דברים שלא היו לנו קודם לכן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי