גל עזיבות באליפות אפריקה: מאמן התפטר בלי לדעת אם נבחרתו הודחה

המארחת חוף השנהב שסיימה שלישית תגלה רק הערב אם העפילה לנוקאאוט, אך המאמן ז'אן לואי גאסה החליט לעזוב מיידית. פיטורים בנבחרת גאנה והתפטרות באלג'יריה אחרי ההדחות

(גודל טקסט)

שלב הבתים של אליפות אפריקה יינעל הערב (רביעי), אך לתוצאות הבתים שהסתיימו כבר יש השלכות רחבות. מאמן הפרמיירליג לשעבר כריס יוטון כשל עם גאנה והודח כבר בשלב הבתים, והיום הודיעו הגנאים על פיטוריו. גם ג'אמל בלמאדי, מאמן נבחרת אלג'יריה שאכזבה ועפה בבתים, הודיע על התפטרותו מהתפקיד.

עם זאת, הסיפור שמגיע מהנבחרת המארחת חוף השנהב מוזר הרבה יותר. הכתומים ספגו 4:0 בידי גינאה המשוונית שלשום וסיימו במקום השלישי בבית, אך רק הערב בהתאם לתוצאות הם יגלו האם הם מודחים כבר בבתים או מעפילים לשמינית הגמר כאחת מארבע הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר מאלה שסיימו במקום השלישי.

האפשרות שחוף השנהב תמשיך לשלבי הנוקאאוט לא מנעה ממאמנה ז'אן לואי גאסה להתפטר מתפקידו בפתאומיות. כעת, גם אם המארחת תעפיל לשלב הבא, הוא לא יהיה זה שיעמוד על הקווים. לפי דיווח במדינה ההחלטה התקבלה על ידי המאמן באופן אישי, ללא בקשה או רמיזה מההתאחדות לכדורגל או מגורמים ממשלתיים.

שחקן נבחרת חוף השנהב סקו פופאנה עם ז'אן פיליפ קראסו
שחקן נבחרת חוף השנהב סקו פופאנה עם ז'אן פיליפ קראסו | GettyImages, ISSOUF SANOGO/AFP

אם חוף השנהב תמשיך באליפות, מי שיעמוד על הקווים עד לסיום הטורניר הוא שחקן העבר אמרס פיי. באופן מקרי, הקשר ששיחק בעבר בנאנט, רדינג וניס ואף ערך 42 הופעות במדי הפילים, קיבל את המינוי בדיוק ביום שבו חל יום הולדתו ה-40.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי