גרנט וזמביה הודחו, מרוקו העלתה את חוף השנהב לשמינית הגמר

הסתיים שלב הבתים באליפות אפריקה: המאמן הישראלי הפסיד 1:0 למרוקו, שעלתה כראש בית ו' ושימחה גם את המארחת. גם קונגו, מאלי, דרום אפריקה ונמיביה בשמינית הגמר

(גודל טקסט)

שלב הבתים של אליפות אפריקה תם הערב (רביעי) עם שער בודד בארבעה משחקים וכך נקבעו כל משחקי שמינית הגמר, כאשר אברהם גרנט וזמביה הודחו בבית ו' לאחר הפסד 1:0 למרוקו. מי שחגגה את התוצאה הזו היא מארחת הטורניר חוף השנהב, שעלתה למרות הכול כאחרונה מבין ארבע הנבחרות הכי טובות שדורגו במקום השלישי, אבל בשמינית הגמר מצפה לה אולי המשוכה הקשה מכל: אלופת היבשת סנגל.

משחקי שמינית הגמר:

שבת, 19:00: אנגולה – נמיביה שבת, 22:00: ניגריה – קמרון

ראשון, 19:00: גינאה המשוונית – גינאה ראשון, 22:00: מצרים – הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו

שני, 19:00: כף ורדה – מאוריטניה שני, 22:00: סנגל – חוף השנהב

שלישי, 19:00: מאלי – בורקינה פאסו שלישי, 22:00: מרוקו – דרום אפריקה

חכים זייש שחקן נבחרת מרוקו כובש מול נבחרת זמביה
הרגע שעשה את ההבדל. חכים זייש כובש לרשת זמביה | אימג'בנק GettyImages, SIA KAMBOU/AFP

בית ו'

זמביה – מרוקו 1:0

אברהם גרנט, מרקו בלבול ושחקניהם ידעו שיצטרכו הופעה יוצאת דופן כדי לנצח את מרוקו החזקה, הנבחרת שסיימה במקום הרביעי במונדיאל בקטאר, אבל גם תיקו היה מספיק להם כדי להעפיל לשמינית הגמר וזה לא היה רחוק. חכים זייש עט על ריבאונד בדקה ה-37 ובעט פנימה, ומאותה נקודה זמביה רדפה והפקירה את ההגנה. מרוקו לא הגדילה את התוצאה ומנגד עמנואל בנדה כמעט השווה בדקה ה-87, אבל הכדור שלו פגע במשקוף ויצא החוצה. המנצחת עלתה מהמקום הראשון, זמביה סיימה עם שתי נקודות בלבד ולא הצליחה להיות אחת מארבע הנבחרות הכי טובות מבין אלה שבמקום השלישי.

טנזניה – הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 0:0

בניגוד לזמביה, הקונגולזים ידעו להשיג את הנקודה (כמובן מול יריבה נחותה הרבה יותר) ועלו לשמינית הגמר מהמקום השני ובלי ניצחון אחד. דילן בטובינסיקה השלים 90 דקות בהגנה וטנזניה כלל לא סיכנה את המסגרת בניסיון שלה להשיג ניצחון היסטורי בטורניר היבשתי. מול מצרים, הסיפור של קונגו כבר יהיה אחר לגמרי.

שחקן נבחרת דרום אפריקה אוברי מודיבה מול שחקן נבחרת טוניסיה חמזה ראפיה
חלוקת נקודות שלא שירתה את טונוסיה. מודיבה מול ראפיה | רויטרס

בית ה'

דרום אפריקה – תוניסיה 0:0

הסטטוס-קוו ערב המחזור נותר גם בסיומו. תוניסיה המאכזבת סיימה במקום האחרון והודחה לראשונה מאז 2013, אף שהייתה מעט מסוכנת יותר, בעוד דרום אפריקה עלתה מהמקום השני – לאחר שאשתקד כלל לא העפילה לטורניר.

נמיביה – מאלי 0:0

מאלי שמרה על המקום הראשון וצלחה את שלב הבתים בפעם השלישית ברציפות, אם כי בשתי הפעמים הקודמות היא הודחה בשמינית הגמר. גם נמיביה תהיה בשלב הבא, כאחת הנבחרות שהשיגו את המאזן הטוב ביותר מהמקום השלישי, ובכך צלחה את שלב הבתים לראשונה בתולדותיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי