תמונת רבע הגמר הושלמה: מאלי חגגה על בורקינה פאסו, דרום אפריקה הפתיעה

אליפות אפריקה: הנשרים ניצחו 1:2 ויפגשו את חוף השנהב המארחת ברבע הגמר. האפריקאים הפתיעו עם 0:2 על מרוקו (חכימי החמיץ פנדל) ויפגשו את כף ורדה. לראשונה מאז 2013 אין אף נציגה ערבית בשלב 8 האחרונות

(גודל טקסט)

אליפות אפריקה נכנסת לשלבים המכריעים שלה והיום (שלישי) הושלמה תמונת רבע הגמר. מאלי ניצחה 1:2 את בורקינה פאסו ותפגוש ברבע הגמר את חוף השנהב המארחת. במשחק המאוחר יותר דרום אפריקה הפתיעה עם 0:2 על מרוקו ותפגוש את כף ורדה. לראשונה מאז 2013 אין אף נציגה מצפון אפריקה בשלב 8 האחרונות.

אווידנס מאקגופה נבחרת דרום אפריקה חוגג
שער ששווה רבע גמר. אווידנס מאקגופה | רויטרס

דרום אפריקה – מרוקו 0:2

אחרי ההדחה של סנגל, מרוקו נחשבה אולי למועמדת הבכירה לזכות באליפות הזו ומעטים מאוד נתנו לדרום אפריקה, שחוללה הפתעה גדולה בדרך לרבע הגמר, שבו היא תפגוש את כף ורדה החלשה יחסית. אווידנס מאקגופה חלוצה של אורלנדו פיירטס נותר בלתי מכוסה ופרץ את הסכר בדקה ה-57. בדקה ה-84 מרוקו קיבלה הזדמנות פז להשוות אחרי שקיבלה פנדל בגלל נגיעת של אמבלה ברחבה. אלא שאשרף חכימי הפציץ למשקוף. השופט הורה על תוספת זמן של 10 דקות, אבל בדקה ה-94 סופיאן אמרבאט קשרה של מנצ'סטר יונייטד הורחק אחרי שהכשיל את טבו מוקואנה, שבעט בעצמו את הכדור החופשי אל בין החיבורים והבטיח את הניצחון.

אמאדו קוליבאלי נבחרת מאלי
חגיגה בלבן. קוליבאלי | רויטרס

מאלי – בורקינה פאסו 1:2

אחרי שסיימה את שלב הבתים ללא הפסד, מאלי פילסה את דרכה לרבע הגמר עם ניצחון שלישי בארבעת המפגשים האחרונים מול בורקינה פאסו. אדמונד טאפסובה כבש שער עצמי כבר בדקה השלישית ולאסינה סינאיוקו מאוקזר הכפיל את היתרון של מאלי בדקה ה-47. ברטרנד טראורה מאסטון וילה צימק בפנדל (57) וגם תוספת זמן של עשר דקות לא עזרה לבורקינה פאסו, ששער שלה בדקה ה-90 נפסל בגלל נבדל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי