לראשונה בהיסטוריה: נבחרת ירדן העפילה לגמר אליפות אסיה

אל-תעמרי הימם את סון וחבריו כשבישל לאל נעימאת (53) וכבש בעצמו (66) ב-0:2 על דרום קוריאה. בגמר תפגוש את המנצחת בין קטאר לאיראן

(גודל טקסט)

ב-2004 העפילה נבחרת ירדן לראשונה לאליפות אסיה ורשמה את הישג השיא שלה, אותו השוותה באליפות של 2011, עם הגעה עד שלב רבע הגמר. השנה, היא הצליחה להגיע לחצי הגמר בקטאר והערב (שלישי) פגשה את נבחרת דרום קוריאה החזקה של יונג מין סון שרצה לקרב את נבחרתו לזכייה ראשונה מאז 1960, אך הופתע בענק כשהמדינה מהמזרח התיכון רשמה ניצחון סנסציוני ועם 0:2 מדהים עלתה לגמר האליפות לראשונה בתולדותיה.

המסע של ירדן התחיל משלב הבתים, שם היא כבר פגשה את דרום קוריאה וסיימה ב-2:2 שבהמשך סידר לה את ההעפלה דרך המקום השלישי, ובדירוג הנבחרות שסיימו במקום זה, היא דורגה במקום הגבוה ביותר והמשיכה לשלב הנוקאאוט. במפגש השני שלה בטורניר עם אחת הפייבוריטיות לזכייה, היא ראתה את דרום קוריאה שולטת במשחק, אך מתקשה משמעותית לאיים על השער שלה, ובדקה ה-53 שחקנה של מונפלייה הצרפתית, מוסא אל-תעמרי, מצא במסירה נהדרת את יזן אל נעימאת שכבש מקרוב את שער היתרון המפתיע. השחקן המצטיין של הפיינליסטית כבש בעצמו את השני בביצוע אישי נפלא ובעיטה שטוחה שמצאה את הרשת הקוריאנית בדקה ה-66 ופתחה את האות לחגיגות.

מוסא אל-תעמרי נבחרת ירדן
הישג היסטורי. מוסא אל-תעמרי | אימג'בנק GettyImages

סון וחבריו סיימו עוד טורניר מאכזב אחרי העפלה רביעית ב-5 הטורנירים האחרונים לשלב 4 האחרונות, עם הדחה שלישית באותם טורנירים בשלב חצי הגמר עם אחת ההפתעות הגדולות של הטורניר. בגמר תחכה המנצחת בין קטאר המארחת לאיראן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי