חוף השנהב ניצחה 0:1 את הרפבוליקה של קונגו ותפגוש את ניגריה בגמר אליפות אפריקה

play
שחקני נבחרת חוף השנהב חוגגים עם סבסטיאן האלר | GettyImages
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.2 05:00

האלר (65) העניק למארחת הטורניר את הכרטיס למשחק על התואר. ה"סופר איגלס" ניצחו 2:4 בפנדלים את דרום אפריקה אחרי 1:1 בתום 120 דקות

(גודל טקסט)

העולות לגמר אליפות אפריקה נקבעו הערב (רביעי) אחרי שנבחרת ניגריה ניצחה בדו קרב פנדלים את דרום אפריקה וחוף השנהב הפכה לנבחרת המארחת הראשונה מאז מצרים ב-2006 להעפיל לגמר ביתי, עם ניצחון על הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

ניגריה – דרום אפריקה 1:1 (2:4 בפנדלים)

11 שנים עברו מאז שנבחרת ניגריה העפילה לגמר אליפות אפריקה, אז זה הסתיים בהנפה של הגביע בפעם השלישית בתולדות ה"סופר איגלס". הערב הניגרים עשו צעד משמעותי אל עבר זכייה רביעית אחרי שניצחו בתום דו קרב פנדלים את דרום אפריקה וימתינו למנצחת בחצי הגמר השני בהמשך הערב בין חוף השנהב לרפובליקה של קונגו.

ניגריה הייתה בדרכה הבטוחה לניצחון ב-90 דקות אחרי שהקפטן וויליאם טרוסט-אקונג כבשד בדקה ה-67 מבעיטת עונשין מ-11 מטר, אבל הדרמה הגיעה לשיאה ממש עם תחילת הדקה ה-90 – ויקטור אוסימן קבע 0:2, אבל שופטי המסך זיהו עבירה ברורה בצד השני של הרחבה ובעקבותיה נפסק פנדל לזכות דרום אפריקה. השער של אוסימן בוטל, תבוהו מוקואנה קבע 1:1 והמשחק נכנס להארכה.

ויקטור אוסימן, חלוץ נבחרת ניגריה חוגג עם השוער סטנלי נוואבילי
אוסימן יודע למי להודות לאחר בעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה | רויטרס

דרום אפריקה הסתבכה בדקה ה-115 כאשר גרנט קקאנה הורחק בכרטיס אדום על עבירה שביצע ממש על סף הרחבה, שופטי המסך בצדק אחרי בדיקה ארוכה לא פסקו פנדל, ואז המשחק נכנס לדו קרב פנדלים – כאשר ניגריה ללא ויקטור אוסימן על המגרש, מאחר שהוחלף עשר דקות קודם לכן. למזלם של הסופר איגלס, למרות שהמגן אולה איינה בעט את הפנדל השלישי גבוה מעל השער, הוא היה היחיד שהחטיא בשורות הנבחרת. דווקא מוקואנה שכבש בדקה ה-90 נעצר אצל השוער הניגרי סטנלי נוואבילי, שקלט גם את הפנדל של אבידנס מקגופה בדרך להעפלה לגמר. הפיינליסטית הטרייה הגיעה בפעם הקודמת בטורניר של 2019 לשלב חצי הגמר, אז הודחה וסיימה במקום השלישי, והפעם עם נבחרת חזקה הצליחה להשיג את הכרטיס לגמר.

סבסטיאן האלר נבחרת חוף השנהב
בדרך להגשים חלום למארחת? האלר | אימג'בנק GettyImages

חוף השנהב – הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 0:1

מה לא עבר על המארחת של אליפות אפריקה – משלב בתים רע עם שני הפסדים שכללו פיטורי מאמן דרך נוקאאוט שכלל ניצחון בפנדלים על האלופה היוצאת וניצחון ב-9 שחקנים בהארכה על מאלי ברבע הגמר, עד חצי הגמר נגד אחת מהפתעות הטורניר, ובדרך אולי לזכייה ראשונה מאז 2015 ושלישית בתולדותיה.

אחרי מחצית ללא שערים, סבסטיאן האלר, מי שעד לפני קצת יותר משנה רק החלים מסרטן, כבש את השער שהעלה את הכתומים לגמר הגדול בבעיטה מהאוויר שפגעה בדשא, הקפיצה את הכדור מעל השוער ומצאה את הרשת של קונגו שרשמה את הפסד הראשון בטורניר. חוף השנהב תוכל להפוך בראשון הקרוב לנבחרת הראשונה מאז מצרים ב-2006 לזכות באליפות אפריקה בביתה כשהיא גם הנבחרת הראשונה בכלל להעפיל לגמר בטורניר על אדמתה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי