בעקבות הביקורות: נדחתה ההודעה על השקת הכרטיס הכחול בכדורגל

play
| צילום מסך, טוויטר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.2 05:00

ההודעה על השקת הכרטיס החדש נדחתה לפחות עד החודש הבא: "לא ברור אם יופיע כלל בכדורגל המקצועני". גם קלופ התנגד: "מתי היה לאנשים האלה רעיון טוב?"

(גודל טקסט)

הגוף האחראי על חוקת הכדורגל – IFAB – תכנן להוציא לפועל מהלך היסטורי ולהשיק כרטיס כחול שבאמצעותו ניתן יהיה להרחיק שחקנים לפרק זמן של עשר דקות. עם זאת רצונות לחוד ומציאות לחוד, ובעקבות הביקורות על המהלך החליטו ב-IFAB לדחות את ההכרזה לפחות עד החודש הבא.

ההודעה הייתה אמורה להגיע היום (שישי), אך ב"טיימס" דיווחו כי הנושא יעלה לדיון מחודש בכנס השנתי של IFAB במרץ. המהלך הזה, כך טוענים, מטיל צל כבד על השאלה אם הכרטיס הכחול בכלל יפלס את דרכו לתוך הכדורגל המקצועני. הכרטיס הכחול נלקח כהשראה מחוקים דומים בענפים כמו כדוריד, ראגבי והוקי קרח – בהם ניתן להרחיק שחקנים לפרק זמן קצר בעקבות עבירות בלתי ספורטיביות או ביקורות על צוות השיפוט.

כרטיס כחול
כרטיס כחול | צילום מסך, טוויטר

מאמן ליברפול יורגן קלופ נשאל על דעתו בנוגע לכרטיס הכחול, והודה שהוא לא חובב גדול של הרעיון: "זה לא נשמע כמו רעיון פנטסטי, אבל אני לא זוכר מתי היה לאנשים האלה רעיון פנטסטי. זה ייתן לשופטים עוד הזדמנויות לטעות, אנשים ישאלו כל הזמן אם במקרה מסוים היה צריך לשלוף כרטיס צהוב או כחול". מאמנים בכירים נוספים כמו מאוריסיו פוצ'טינו, מיקל ארטטה, אנג' פוסטקוגלו וברנדן רוג'רס נשמעו די סקפטיים.

מי שכבר אתמול שלח עקיצה בעקבות היוזמה הוא מסוט אוזיל. אקס ריאל מדריד ניצל זאת כדי לבקר את סגנון המשחק האגרסיבי של יריבתו העירונית לשעבר וצייץ בטוויטר: "האם זה אומר שאתלטיקו תשחק רק עם שישה שחקנים?"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי