וילה ו-50 מיליון פרנק אפריקאי: המענקים של נבחרת חוף השנהב

אחרי הזכייה השלישית בתולדות המדינה באליפות אפריקה, השחקנים והצוות התייצבו לטקס נשיאותי ונחשפו הפרסים על ההישג

(גודל טקסט)

הזכייה של נבחרת חוף השנהב באליפות אפריקה היא אחת המפתיעות שהיו. חוף השנהב אמנם אירחה את התחרות ומכאן שהיה לי יתרון מסוים על פני האחרות, אבל נזכיר כי מדובר בנבחרת שהעפילה לשמינית הגמר עם ניצחון אחד במאזנה בשלב הבתים, אחרי שהובסה 4:0 על ידי גינאה המשוונית ומשלבי הנוק-אאוט ועד הנפת הגביע שיחקה עם מאמן זמני על הקווים עקב התפטרותו של ז'אן לואי גאסה – שהודיע על העזיבה עוד לפני שהתברר שהניצחון הבודד על גינאה ביסאו במחזור הפתיחה הספיק לה כדי לעבור שלב.

אמש (שני) המונים הציפו את רחובות העיר אבידג'אן כדי לראות מקרוב את אליליהם במסע הזכייה של חוף השנהב באליפות אפריקה. היום התבררו המענקים שקיבלו השחקנים ואנשי הצוות המקצועי לאור הזכייה השלישית בתולדות המדינה באליפות אפריקה, כאשר הגיעו לאירוע ממלכתי בנוכחות נשיא חוף השנהב וראש הממשלה.

שחקני חוף השנהב חוגגים בטקס בנוכחות ראש הממשלה והנשיא
| אימג'בנק GettyImages
נשיא חוף השנהב אלסאן אואטרה עם גביע אפריקה
נשיא חוף השנהב עם הגביע | אימג'בנק GettyImages

השחקנים והצוות של חוף השנהב לטקס הענקת הפרסים ושם התבשרו כי כל שחקן יזכה למענק בסך 50 מיליון פרנק מערב אפריקני – סכום ששווה לכ-76 אלף יורו – וכן יקבל כל אחד במתנה וילה בשווי זהה.

אמרס פיי, מאמן הנבחרת בשלב הנוקאאוט שתחילה עוד היו דיווחים שיוחלף ובסופו של דבר עמד על הקווים עד הסוף והוביל את חוף השנהב לזכייה השלישית בתולדותיה, יקבל 100 מיליון פרנק מערב אפריקאי ששווים לכ-152 אלף יורו. כל השחקנים ואנשי הצוות גם קיבלו עיטור הצטיינות ברמה הגבוהה ביותר במדינה.

נשיא חוף השנהב אלסאן אואטרה בירך את השחקנים במעמד המרגש: "הבאתם אושר לכל אנשי חוף השנהב, בראבו, בראבו. אתם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה הצלחתם לאחד את כולם ולהוכיח שחוף השנהב מסוגלת להשיג המון דברים". השחקנים, יש לציין, הודו לנשיא גם על הגיבוי שהעניק להם אחרי ה-4:0 המשפיל לגינאה המשוונית והבהירו שהיה חשוב להם להגיע לכבד אותו בנוכחותם ולהודות לו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי