ברית אנטי-ישראלית: אירלנד ופלסטין בדרך לקיום "משחק סולידריות"

play
אוהדי נבחרת אירלנד מניפים דגלי פלסטין | GettyImages, Charles McQuillan
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 22.2 06:05

יו"ר ההתאחדות האירית התארח בפרלמנט והסביר מדוע נבחרת הנערות תשחק מחר נגד ישראל: "אני מזועזע, אבל אנחנו כפופים לאופ"א"

(גודל טקסט)

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של אירלנד, פול קוק, הגיע היום לפרלמנט המקומי וסיפר על מגעים לקיום משחק "סולידריות" של הנבחרת המקומית נגד נבחרת פלסטין. בגלל שנבחרת אירלנד עסוקה במשימות ספורטיביות אמיתיות, ההצעה היא שלמשחק כזה- אם יתקיים – תתייצב נבחרת שתורכב מכוכבי הליגה האירית. לפני כשבוע וחצי נערך מעין משחק בסגנון דומה בין נבחרת פלסטין לנבחרת של שחקנים דרום אפריקאים, סמוך לקייפטאון.

קוק ובכירי ההתאחדות הגיעו היום (חמישי) להשתתף בוועדה מיוחדת באירכטס ושם גם נתקלו בשאלות, בעיקר מצד הפוליטיקאי האנטי-ישראלי ג'ון בריידי, שמשתייך למפלגה שין פיין שידועה בתמיכתה בטרור הפלסטיני ובניסיון לנרמל אותו.

מחר בצהריים יתקיים בטיראנה משחק בין נבחרות הנערות של ישראל ואירלנד במוקדמות יורו 2024 ובריידי דרש להבין מדוע אירלנד לא מחרימה אותו. יו"ר ההתאחדות קוק הסביר שבשונה מהמקרה של רוסיה, ישראל לא הושעתה על ידי אופ"א, והפוליטיקאי בריידי השיב שזו צביעות. קוק אמר: "מבחינה אישית, ברמה האנושית, מה שקורה בעזה מזעזע אותי. כמובן שזה בלתי נסלח מבחינתנו, אבל אנחנו עדיין כפופים לאופ"א".

אוהדי נבחרת אירלנד מניפים כרזה ודגלי פלסטין
| אימג'בנק GettyImages, Charles McQuillan

בין ישראל לאירלנד יש יחסים דיפלומטיים מלאים. יחד עם זאת, האירים תומכים באופן גורף בפלסטינים, מתוך תיאוריה שהמאבק שלהם זהה למאבק האירי נגד בריטניה לאורך שנים ארוכות.

האירים דווקא תמכו ביהודים כשהם נלחמו בבריטים בארץ ישראל לפני הקמת המדינה, אבל מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת, מגבירים ווליום בהתנגדות לישראל. גורמים פוליטיים קיצוניים, כמו מפלגת שין פיין ואנשיה, גם הביעו תמיכה גלויה בטרור הפלסטיני וראו בו כלי לגיטימי ב"מאבק לחופש ועצמאות" – בדיוק כמו הטרור של ה-IRA, שהיה אחראי לפיגועים רבים באי הבריטי ולרצח של מאות בני אדם.

גם במלחמה הנוכחית הקו האירי ברור: נגד ישראל והפעולות שלה. לקראת סוף נובמבר, אחרי שאמילי הנד בת ה-9 – אזרחית אירלנד – שוחררה מהשבי ברצועת עזה, ראש הממשלה ליאו ורדקר כתב: "ילדה תמימה שאבדה – נמצאה וחזרה". בלי להזכיר שהיא נלקחה בשבי באכזריות מצמררת על ידי טרוריסטים פלסטינים.

לפני כשבועיים נבחרת ישראל בכדורסל נשים פגשה את אירלנד במוקדמות היורובאסקט ונתקלה בהתנהגות מבחילה את שחקניות היריבה – שבין היתר לא לחצו ידיים לישראליות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי