האסימון נפל? הסקוטים מתווכחים על הסיבות לעזיבת ליאל עבדה

play
בסיטואציה בלתי אפשרית. ליאל עבדה | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.3 07:16

שחקן הכנף צפוי להימכר לשארלוט בעקבות היחס העוין שספג מאוהדי סלטיק, שרבים מהם דווקא מאשימים את הישראלים בפרידה: "מספיק שתסתכלו על התגובות באינסטגרם שלו"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

ליאל עבדה צפוי לעזוב את סלטיק לטובת שארלוט האמריקאית, על פי הדיווח הראשוני של העיתונאי פיט אורוק בחוזה לארבע שנים, וכעת נראה שגם לסקוטים האסימון נופל עד כמה מדובר באירוע חמור. לפחות עבור חלקם זה המצב.

עבדה כידוע נפצע בספטמבר ושב למגרשים לאחר כמעט שלושה חודשים, בתחילת דצמבר. כשעבדה עלה מהספסל להופעתו הראשונה מאז ה-7.10, הוא התקבל במחיאות כפים ובתשואות על ידי רוב יושבי הסלטיק פארק, אבל דגלי פלסטין שהונפו ביציעים, שלטי "תחי ההתנגדות" ו"תשוחרר פלסטין" שעות ספורות לאחר מתקפת הטרור ב-7.10 ואיומים שספג ברחוב וברשתות החברתיות הובילו אותו בסופו של דבר לדרוש לעזוב – היעד יהיה ארצות הברית, בשל העובדה שבאירופה החלון סגור עד סוף העונה.

ביממה האחרונה, מאז שנודע על המעבר המסתמן לשארלוט, מעניין לראות כיצד אוהדי סלטיק, ריינג'רס וגם מספר עיתונאים ברשתות החברתיות מתייחסים לסיטואציה ביום שאחרי שנודע על העסקה המפויה. רבים מהם יוצאים להגנת הישראלי ונגד ארגון "הבריגדה הירוקה" ותומכיו שהניפו שלטים אנטי-ישראליים, חלקם בעלי מסרים אנטישמיים מובקהים, אבל נראה שדעת רבים בקרב אוהדי סלטיק היא שעבדה פשוט לא עמד בלחץ מצד הישראלים.

"כל הנאצות שהוא קיבל הגיעו מישראלים, אתם יכולים להסתכל על ההודעות שלו באינסטגרם ולראות את זה בתגובות", כתב אחד מאוהדי סלטיק ואחר צירף צילומי מסך: "אנחנו עודדנו אותו כשהוא חזר מהפציעה, אתם צריכים לעשות בדק בית אצלכם בישראל כדי להבין למה הוא עזב", כתב אחר.

עם זאת, בייחוד אוהדי ריינג'רס באופן המתבקש מאוהדי היריבה העירונית, מפצירים באוהדי סלטיק להודות שהתמיכה שלהם בפלסטין ובייחוד אותם שלטים מזוויעים שהונפו ב-7.10, הם שאילצו את עבדה בסופו של דבר לדרוש לעזוב. ישנה גם ביקורת על התקשורת בסקוטלנד שמדווחת על העסקה הצפויה, אבל נמנעת מלציין את הסיבות מאחוריה – גם אם דיי מובן מאליו שהוא נמכר בלית ברירה לאופציה הטובה ביותר למען

אגב, בעוד בארצות הברית מדווחים על עסקה שתעלה כ-3 מיליון דולר לשארלוט, בסקוטלנד מתעקשים שמדובר בעסקה בסך 8 מיליון ליש"ט שאף עשויה בסופו של דבר להיות שווה סביב 10 מיליון ליש"ט ובכך תהפוך את עבדה לאחת העסקאות הגדולות בתולדות סלטיק, כזו שתסגור את הטופ 10.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי