דרמה ברוסיה: מדוע ולאדן איביץ' פוטר מקרסנודאר?

play
מאמן קרסנודאר ולאדן איביץ' | אתר רשמי, קרסנודר
"אם מכבי חיפה לא לוקחת אליפות זה כישלון מבחינתה" 47:43

סגנית המוליכה החליטה נפרדה ממאמן מכבי תל אביב לשעבר, אף שהיא רחוקה נקודה בלבד מזניט שבפסגה. הסרבי, שלא ניצח שלושה משחקים ברציפות בכל המסגרות ולכאורה ניהל מגעים עם ספרטק מוסקבה, יפוצה ב-1.5 מיליון יורו. ברוסיה ביקרו: "החלטה רעה"

(גודל טקסט)

קרסנודאר הודיעה הבוקר (רביעי) במפתיע על פיטוריו של ולאדן איביץ'. מאמן מכבי תל אביב לשעבר מדורג במקום השני בטבלה עם 39 נקודות אחרי 20 מחזורים – נקודה בלבד מתחת לזניט המוליכה, ובכל זאת בחרה קבוצתו להיפרד ממנו. "קרסנודאר מודה לאיביץ' על עבודתו ומאחלת הצלחה בהמשך הקריירה ובחיים", מסרו במועדון.

בשבועות האחרונים חוותה קרסנודאר משבר מקצועי, שכלל 1:1 מול קאזאן, הפסד 2:1 לרוסטוב, ואמש הפסד 2:0 לחימקי במסגרת הגביע. השמועות על עזיבה אפשרית של המאמן החלו , בין היתר על רקע מגעים שלכאורה ניהל עם ספרטק מוסקבה והאפשרות שיחליף שם את גילרמו אבסקל. "אני מרוכז רק בעבודה שלי, גיליתי מכם על הדיווחים הללו", טען אמש איביץ', אולם לפי בלוגרים בסביבת ספרטק, "גורמים הציעו אותו בצורה אגרסיבית למועדון".

לפי התקשורת הרוסית, העובדה שלמועדון יש את ההגנה הטובה בליגה (ספג 17 שערים בלבד), לא מספיקה. "קרסנודאר איבדה את הזהות ההתקפית שלה", נכתב, אך ברוסיה ביקרו את המהלך הפזיז. "כן, 1 מ-6 במשחקים האחרונים זה מאכזב, אבל אם לא כדור קרן אחד מול קאזאן, קרסנודאר עדיין היתה ראשונה", נכתב ב-Sports.ru. "האם טעות אחת צריכה להרוס את השנה הנהדרת של איביץ' ברוסיה? אם כן, אלה חדשות רעות להנהלה – עם סבלנות כזאת, אפשר לשכוח מאליפות. לפטר את איביץ' זו החלטה רעה. הוא זה שהכניס את המועדון למירוץ האליפות, אפילו שלרגע הקבוצה לא נחשבה לפייבוריטית".

לפי דיווחים ברוסיה, קרסנודאר תצטרך לפצות את המאמן הסרבי ב-1.5 מיליון יורו, שכן חוזהו אמור היה להסתיים בדצמבר 2024.

מאמן קרסנודאר ולאדן איביץ'
מאמן קרסנודאר ולאדן איביץ' | אתר רשמי, קרסנודר

איביץ' (46), שהוליך את מכבי תל אביב לשתי אליפויות רצופות ב-2018/19 ו-2019/20, שב למועדון בקיץ 2022 אך עזב בינואר לחוזה גדול בליגה הרוסית. אשתקד סיים במקום השישי בטבלה.

"עזבתי את מכבי תל אביב בצורה הכי מכובדת שאפשר", אמר בריאיון לוואלה! ספורט בינואר 2023. "ברור שזה לא היה קל לכולם, אבל דברים כאלה קורים ואני באמת מאחל מכל הלב שמכבי תל אביב תצליח בלעדיי והלוואי שהיא תזכה באליפות. אני אהיה תמיד אוהד של מכבי תל אביב ואדבר עליה רק טוב בכל העולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי