"בושה שאיסלנד בחרה לשחק מול ישראל. היא מברכת את פשעיה"

פובלציסטית ופעילת BDS איסלנדית תקפה את ההתאחדות באחד מכלי התקשורת המובילים במדינה: "ישראל מבצעת פשעים נתעבים. איסלנד כבר הפסידה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תפגוש ביום חמישי בערב את נבחרת איסלנד לקרב גדול בו המנצחת תעפיל לגמר פלייאוף העליה ליורו 2024. בעוד מאמן היריבה התייחס למלחמה בעזה ולאחר מכן נשמע מעט מפויס יותר, אף גורם רשמי אחר באיסלנד לא התבטא פוליטית בנוגע למפגש.

ובכל זאת, חלק מכלי התקשורת הביעו תרעומת על כך שישראל לא הושעתה על ידי פיפ"א. בטור שפרסמה באחד האתרים המובילים באיסלנד – Visir – כתבה פעילת ה-BDS המקומית הראן גומונדסדוטיר כי "אופ"א וההתאחדות האיסלנדית שמו את הנבחרת במצב לא נעים, של לשחק נגד מדינה שמבצעת פשעים נתעבים נגד אוכלוסיה, ועוברת על החוקים הבינלאומיים".

גומונדסדוטיר טענה כי ישראל מבצעת Sportswashing – מלבינה את מעשיה באמצעות הספורט: "אם איסלנד תעלה לשחק מולה, היא למעשה מעבירה מסר לאנשי פלסטין ולעולם כולו שהיא לא רואה בפשעים של ישראל ככל כך חמורים. למרות שנהוג להגיד שזה רק כדורגל, ההיסטוריה מראה שמגרש הכדורגל הוא מקום מצוין לנקוט עמדה מוסרית נגד חוסר צדק, אפרטהייד והפרת זכויות אדם. אופ"א וההתאחדות האיסלנדית בחרו להתעלם מזאת, ובכך הן לעמשה מברכות את הפשעים של מדינת ישראל".

הפובלציסטית האיסלנדית סיכמה וכתבה: "ההחלטה של נבחרת איסלנד להשתתף במשחק היא בושה וחרפה. זה לא משנה איך המשחק ייגמר – איסלנד כבר הפסידה".

שחקן נבחרת ישראל ליאל עבדה מול שחקן נבחרת איסלנד יון ת'ורסטיינסון
באיסלנד תוהים שוב ושוב: "למה רוסיה מוחרמת וישראל לא?". המשחק בין הנבחרות ב-2022 | מאור אלקסלסי

כזכור, בתחלית החודש אמר המאמן הלאומי של איסלנד אוגה הריידה: "אני לא רוצה לשחק נגד ישראל, אבל מחייבים אותנו לעשות את זה. מבחינתי, לא צריך לשחק נגד נבחרת שמייצגת מדינה שמעוללת דברים איומים ונוראים לנשים, ילדים ואזרחים חפים מפשע. מצד שני, אם נסרב לשחק, אופ"א עלולה להטיל עלינו סנקציות, ואני לא רוצה שנסתכן בעונש".

בסוף השבוע נשמע אחרת לגמרי ואמר: "אני אדם ששואף לשלום בכל המדינות. המצב בעזה מאוד לא נוח לאף אחד, ואני לא מסכים עם אף צד בסכסוך הזה. אם הייתי נדרש לשחק בישראל, לא היה לי אכפת לעשות את זה. דבר אחד ברור לי – אנחנו עומדים לשחק נגד כדורגלנים, לא נגד חיילים, כך שנהיה חייבים להפגין ספורטיביות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי