יוון הביסה ותפגוש את גאורגיה, גם ויילס ופולין טיילו לגמר הפלייאוף

play
נקו וויליאמס שחקן נבחרת ויילס חוגג שער | רויטרס
צפו: אוקראינה בגמר אחרי מהפך דרמטי, פולין ויוון הביסו 03:12

היוונים ייאבקו על הכרטיס ליורו בטביליסי אחרי 0:5 קליל על קזחסטן. הוולשים הרשימו עם 1:4 על פינלנד ויארחו את פולין שהביסה 1:5 את אסטוניה

(גודל טקסט)

בזמן שישראל קרסה בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו ונפרדה בצורה כואבת מחלום הכרטיס לאליפות אירופה, נבחרות ביתיות אחרות חגגו. גאורגיה תארח את יוון בגמר של מסלול א' ובמסלול ג' תארח ויילס את פולין. במסלול ב', כאמור, אוקראינה תפגוש את איסלנד בוורוצלב.

גאורגיה – לוקסמבורג 0:2

הדור המבטיח של הגאורגים עשה צעד ראשון מבין שניים להופעה היסטורית בטורניר גדול, וביום שלישי תארח בטביליסי את יוון. למרות חסרונו של כוכב נאפולי חביצ'ה קברצחליה בגלל כרטיסים צהובים וגם פתיחה לא טובה שבמהלכה לוקסמבורג הייתה קרובה יותר להבקיע, המארחת עשתה את העבודה. בודו זיבזיבדה, לו נפסל שער בגלל עבירה על השוער בדקה ה-22, ניצל טעות בהגנה כדי לכבוש מקרוב את הראשון בדקה ה-41. ז'רסון רודריגס השווה בדקה ה-53 עבור לוקסמבורג, אבל אחרי בדיקת VAR השער נפסל בגלל עבירה על סף הרחבה בצד השני וגם התווסף כרטיס אדום למקסים שאנו למרות שז'ורז' מיקוטאדזה אחז גם הוא בחולצתו. זיבזיבדזה, חלוצה של קרלסרוהה מהליגה השנייה בגרמניה, השלים צמד בדקה ה-64 אחרי הכנה משמאל של לבאן שנגליה ונתן את האות לחגיגות. לוקסמבורג מסיימת את דרכה אחרי קמפיין מוקדמות נהדר (שלישית בבית של פורטוגל וסלובקיה) ולפני כן הופעה טובה גם בליגת האומות (סגנית של טורקיה עם 11 נקודות).

השופט הספרדי חוסה מריה סאנצ'ס מרטינס שולף כרטיס צהוב לעבר ז'רסון רודריגס שחקן נבחרת לוקסמבורג
לוקסמבורג עם טענות לשופט הספרדי | רויטרס

יוון – קזחסטן 0:5

אלופת אירופה מ-2004 לא התקשתה להשיג ניצחון רביעי בארבעה משחקים מול הקזחים. אנסטסיוס בקאסטאס סידר יתרון מהיר עם פנדל בדקה התשיעית ובחלוף שש דקות דימיטריוס פלקאס הכפיל בנגיחה מקרוב. המבשל יורגוס מסוראס, שהיה שותף להדחת מכבי תל אביב עם אולימפיאקוס, הכין גם לפוטיס יואנידיס בדקה ה-37 ואחרי שלוש דקות גם דימיטריוס קורבליס נגח אל הרשת והצטרף לחגיגה. יוון הסתפקה בשער אחד במחצית השנייה, עצמי של אלכסנדר מרוצ'קין בדקה ה-85, והיא עם הפנים לטביליסי, שם תנסה להבטיח עלייה חמישית בהיסטוריה ליורו.

שחקני נבחרת יוון חוגגים
טיול קליל. שחקני יוון חוגגים | רויטרס

פולין – אסטוניה 1:5

רוברט לבנדובסקי אמנם לא כבש, אבל הפולנים עמדו במשימה ונמצאים מרחק ניצחון מהופעה חמישית ברציפות באליפויות אירופה. אסטוניה ניצחה 0:1 במפגש האחרון בין השתיים (משחק ידידות באוגוסט 2012) אחרי חמישה הפסדים לפני כן, אבל 59 אלף צופים בוורוצלב קיבלו משחק במעמד צד אחד. הדומיננטיות של פולין הובילה לשער של פז'מיסלב פרנקובסקי מלאנס בדקה ה-22 ופיוטר ז'לינסקי מנאפולי נגח את השני בדקה ה-50, אחרי מבצע נהדר של ניקולה זאלבסקי. לבנדובסקי הכין ליקוב פיוטרובסקי שירה פנימה ממרחק בדקה ה-70 ובחלוף ארבע דקות זאלבסקי העביר רוחב והקפטן האסטוני קרול מטס כבש לשערו הוא. המחליף סבסטיאן שימנסקי דחק את החמישי (77) ולאסטוניה נותר רק לצמק עם המחליף כריסטו הוסאר (78).

שחקני נבחרת פולין חוגגים, רוברט לבנדובסקי במרכז
פולין הסתדרה גם בלי גול של רוברט לבנדובסקי | רויטרס

ויילס – פינלנד 1:4

עוד נבחרת ששמרה על הבית ותארח את פולין ביום שלישי לקרב חם על הכרטיס הנכסף ליורו. וולה נהדר של דייויד ברוקס העלה את ויילס ליתרון כבר בדקה השלישית, נקו וויליאמס הפציץ את השני אחרי תרגיל בכדור חופשי בדקה ה-38 ומנגד טמו פוקי הבלתי נגמר נתן לפינלנד תקווה רגע לפני הירידה להפסקה. אבל כמו בתחילת המשחק, גם את המחצית השנייה פתחו הוולשים עם שער מוקדם, כשהפעם ברוקס הכין אחרי כדור נייח וברנן ג'ונסון כבש מקרוב, כשארבע דקות לסיום היה זה המחליף דניאל ג'יימס שסגר עניין.

דייויד ברוקס נבחרת וויילס כובש
החל בחגיגה של ויילס. דייויד ברוקס | רויטרס

משחקי הגמר של פלייאוף ההעפלה ליורו 2024 יתקיימו ביום שלישי הקרוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי