3:3 משוגע ועצבני בין ספרד לברזיל, צרפת ניצחה 2:3 את צ'ילה

play
שחקני נבחרת ברזיל חוגגים עם אנדריק | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.3 05:40

אנדריק שוב כבש והסלסאו חזרו מפיגור 2:0, רודרי החזיר יתרון בפנדל השני שלו (87) ופאקטה השווה בפנדל (90+6). הטריקולור התאוששו, 2:3 גם לקולומביה הלוהטת על רומניה

(גודל טקסט)

במקביל למאבקים על הכרטיסים האחרונים ליורו 2024 ולמשחקי הידידות על טהרת אירופה בלבד, חלק מהבכירות ביבשת התכוננו ליורו עם משחקים מול נבחרות מדרום אמריקה שנערכות לקופה. בסנטיאגו ברנבאו סיפקו ספרד וברזיל 3:3 משוגע, כאשר סגנית אלופת העולם צרפת ניצחה 2:3 בסטאד ולודרום את צ'ילה. קולומביה המשיכה את הרצף המרשים שלה עם 2:3 על רומניה במטרופוליטנו במדריד.

ספרד – ברזיל 3:3

שתי אלופות העולם לשעבר היו שותפות לדרמה מלאה בעצבים, בטח כשמדובר במשחק ידידות. ברזיל הגיעה אחרי 0:1 בוומבלי על אנגליה וידעה לשמור על הרצף גם על אדמת ספרד כשהיא ללא הפסד מול "לה רוחה" מאז 1934, רק בזכות פנדל בתוספת של התוספת. דוריבל ג'וניור המשיך עם ההרכב שניצח באנגליה ופיגר 2:0 אחרי שריקה מגוחכת לפנדל אותו ניצל רודרי ושער יפהפה של דני אולמו במבצע אישי. אונאי סימון נתן לסלסאו תקווה עם טעות שסידרה לרודריגו שער לעיני הקהל הביתי שלו בברנבאו, ובהפסקה ביצע דוריבל ארבעה חילופים. ביניהם היה אנדריק בן ה-17, שכמו בוומבלי מצא את הרשת גם בברנבאו, הפעם בוולה בשמאל, ונתן לאוהדי ריאל טעימה ממה שצפוי להם ממנו בעתיד. אנדריק גם גרם למהומה בין הספסלים עם עבירה על מארק קוקורייה והעסק המשיך להתחמם אחרי עוד שריקה מפוקפקת לפנדל. רודרי השלים צמד בדקה ה-87, אבל לשופט הפורטוגלי אנטוניו נוברה לפחות היה זמן להחזיר לברזיל עם פנדל מוצדק אחד ולוקאס פאקטה קבע שוויון.

אנדריק חוגג שער לזכות נבחרת ברזיל
בברנבאו כבר מכירים. אנדריק | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 12: גול! ימאל עבר את וונדל ואז זרק את עצמו מול שליחת רגל של ז'ואאו גומש. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, אין VAR ורודרי בעט את הפנדל פנימה. 0:1 לספרד.

דקה 36: גול! איזה ביצוע של אולמו. ימאל מסר לקשר לייפציג, שהשחיל ברחבה בין הרגליים של בראלדו, עבר גם את גימראייש ואז בעט בשמאל אל הפינה הרחוקה. 0:2 לספרד.

דקה 40: גול! שחקני ההגנה של ספרד התמסרו עם השוער סימון, שהחליט למסור דווקא לרודריגו שהקפיץ מעליו מ-18 מטרים וצימק עבור ברזיל ל-2:1.

דקה 50: גול! הגנת ספרד הרחיקה כדור קרן רק עד אנדריק, שבעט בשמאל מהאוויר אל הרשת מ-15 מטרים, עם עזרה קטנה מהברך של לה נורמן. ברזיל השוותה ל-2:2, היהלום בן ה-17 שנרכש על ידי ריאל עם שער ראשון בברנבאו עוד לפני שלבש לבן.

דקה 79: אנדריק רדף אחרי קוקורייה, נתן לו שתי קטנות מאחור והקפיץ את כל הספסל הספרדי, כאשר ויניסיוס שכבר הוחלף ניסה להרגיע. השופט סגר את הסיפור עם כרטיס צהוב.

דקה 87: גול! עוד פנדל מאוד גבולי לזכות המארחת, כשהפעם קרבחאל נשלח אל הרחבה, יצר את המגע מול בראלדו ונפל. השופט הפורטוגלי הצביע לעבר הנקודה הלבנה ורודרי השלים צמד בקור רוח. 2:3 לספרד.

דקה 90+6: גול! גאלנו המחליף, בהופעת בכורה במדי ברזיל, נבלם פעם אחת ברחבה ואז ניסה לבעוט שוב, אך קרבחאל שלח יד ותפס לו את הרגל. השופט נוברה הצביע על הנקודה הלבנה ופאקטה קבע 3:3 דרמטי.

רודרי שחקן נבחרת ספרד בועט פנדל
רודרי שחקן נבחרת ספרד בועט פנדל | רויטרס
לוקאס פאקטה שחקן נבחרת ברזיל חוגג שער
מנע הפסד. לוקאס פאקטה | רויטרס

צרפת – צ'ילה 2:3

קיליאן אמבפה אמנם לא כבש גם הפעם, אבל הטריקולור תיקנו מעט את הרושם מההפסד בליון לגרמניה. דידייה דשאן, אהוב מארסיי, ביצע תשעה שינויים בהרכב שלו בסטאד ולודרום ונתן הזדמנות גם לג'ונתן קלוס, אבל המגן הימני נפצע בשלב מוקדם לעיני הקהל הביתי שלו ולאחר מכן גם אדוארדו קמאבינגה הוחלף בגלל פציעה. צ'ילה הציגה בהרכב שלה שלושה שחקנים ששותפו גם במפגש הקודם בין הנבחרות (1:1 במונפלייה באוגוסט 2011): קלאודיו בראבו, מאוריסיו איסלה ואלכסיס סאנצ'ס. שני האחרונים גם לבשו בעבר את מדי מארסיי, ואיסלה בישל בדקה השישית למרסלינו נונייס שער מפתיע, אבל יוסוף פופאנה ורנדל קולו מואני דאגו להפוך תוך זמן קצר. אוליבייה ז'ירו הגדיל את יתרונו בראש טבלת המבקיעים של צרפת בכל הזמנים עם ה-57 שלו אחרי מהלך מבריק של קולו מואני, ומנגד השניים היו שותפים לטעות שאפשרה לדרום אמריקאים לצמק עם שער בכורה של דריו אוסוריו שמונה דקות לסיום.

דקה 6: גול! התקפה יפה של האורחת בצד ימין הסתיימה עם הכנה של איסלה לנונייס, קשר נוריץ' שבעט מ-15 מטרים כדור שטוח אל הרשת של מניאן. 0:1 לצ'ילה.

דקה 19: גול! קונדה נכנס לעמדת המגן הימני במקום קלוס שנפצע, החליף מסירות עם קולו מואני ואמבפה, שלבסוף השאיר לפופאנה שבעט כדור לא חזק מ-18 מטרים והכניע את בראבו בעזרת הסטה קלה של ליצ'נובסקי. 1:1.

דקה 26: גול! תאו הרננדז הרים מצד שמאל וקולו מואני התרומם מעל שני שחקנים ונגח פנימה כדי להפוך ל-1:2 עבור צרפת.

דקה 73: גול! קולו מואני עשה סחרחורת לליצ'נובסקי, פרץ לרחבה מצד ימין ומסר לז'ירו שכבש את ה-57 שלו במדים הלאומיים. 1:3 לצרפת.

דקה 82: גול! ז'ירו ניסה להחזיר בעקב לקולו מואני שאיבד, אוסוריו חטף כדור ומ-18 מטרים ירה בשמאל כדור שטוח אל הרשת. שער בכורה לכישרון בן ה-20, צ'ילה הקטינה ל-3:2.

אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת חוגג שער
מלך שערי צרפת בכל הזמנים הוסיף עוד אחד. אוליבייה ז'ירו | רויטרס
דריו אוסוריו שחקן נבחרת צ'ילה חוגג שער
שער ראשון בנבחרת. דריו אוסוריו | אימג'בנק GettyImages, NICOLAS TUCAT/AFP

קולומביה – רומניה 2:3

הנבחרת של נסטור לורנסו הפתיעה עם 0:1 על ספרד בלונדון וכעת השיגה ניצחון גם על אדמת ספרד שמעמיד את הרצף המרשים שלה כבר על 21 משחקים ללא הפסד, מאז ה-1:0 בארגנטינה במוקדמות המונדיאל בפברואר 2022. רומניה, שעלתה ליורו על חשבון ישראל והייתה בלתי מנוצחת במוקדמות, נעצרה אחרי 12 משחקים ללא הפסד. רומניה ניצחה בעבר את הקפטרוס בשלב הבתים במונדיאל 1994 בארה"ב (1:3) וארבע שנים לאחר מכן גם במונדיאל בצרפת (0:1). מאז נפגשו רק במאי 2006 ונפרדו ב-0:0, והפעם הגיע תורה של קולומביה לחגוג. ג'ון קורדובה, שפרח אצל ולאדי איביץ' בקרסונדאר, כבש שער מהיר והיה מעורב גם בשני של ג'ון אריאס. הקולומביאנים המשיכו להלהיב והמחליף יאסר אספרייה נעץ את השלישי, כאשר המחליפים של אדי יורדנסקו הצליחו לצמק לקראת הסיום עם שערים של יאניס חאג'י ופלורין טנאסה.

דקה 6: גול! מוחיקה הרים משמאל וקורדובה נגח את שער הבכורה שלו, בהופעתו השלישית בסך הכול במדי הנבחרת. 0:1 לקולומביה.

דקה 36: גול! ריוס הצליח להעביר כדור רוחב מעמדה קשה בצד ימין, קורדובה ניער את דראגושין ונתן לכדור להגיע לג'ון אריאס שבעט פנימה. 0:2 לקולומביה.

דקה 80: גול! המחליף אספרייה בן ה-20 קיבל כדור ברחבה, השתחרר ובעט בשמאל שטוח אל הרשת. 0:3 לקולומביה.

דקה 84: גול! לא ביצוע יפה כמו של אבא ב-1994, אבל גם חאג'י הבן כבש לרשת קולומביה. יאניס ניצל טעות בהגנה ומול השוער ורגאס צימק ל-3:1.

דקה 90+4: גול! עוד שער של מחליף. מאן פרץ מצד שמאל ומסר לטנאסה, שהסתובב ושלח בימין שטוח אל הרשת. רומניה הקטינה ל-3:2.

ג'ון קורדובה שחקן נבחרת קולומביה חוגג שער
פרח אצל איביץ' בקרסנודאר ועכשיו יש לו שער בנבחרת. ג'ון קורדובה | אימג'בנק GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

משחקי הכנה נוספים מהעולם:

חוף השנהב – אורוגוואי 1:2 לחוף השנהב: מתיאס אוליברה (עצמי, 9), גלה דואה (84). פדריקו ויניאס (77)

מצרים – קרואטיה 4:1 למצרים: ראמי רביע (6). לקרואטיה: ניקולה ולאשיץ' (21), ברונו פטקוביץ' (57), אנדריי קרמאריץ' (77), לוברו מואייר (86)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי