כבר בהופעת הבכורה: ספאלטי והמהלך שהביא את הניצחון ליובנטוס

play
מתחילים מחדש. ספאלטי ויובנטוס | אימג'בנק GettyImages
צפו: ספאלטי השיג ניצחון 1:2 בבכורה ביובנטוס, ורדי כבש עבור קרמונזה 02:01

המאמן החדש התחיל ברגל ימין אצל הגברת הזקנה כשניצח 1:2 את קרמונזה, והציג מהלך מפתיע כשהעמיד את טון קופמיינרס כבלם במערך 3-5-2. הוא הדגיש את הפוטנציאל והלחץ שמרגישים השחקנים, והבהיר שצריך לצמוח במהירות כדי לעמוד ברמת המועדון

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

יובנטוס פתחה דף חדש עם ניצחון 1:2 על קרמונזה, והמאמן החדש לוצ'אנו ספאלטי כבר הציג שינוי על המגרש. "אנחנו יובה והלחץ מורגש. אני סומך על הקבוצה. צריך לצמוח במהירות", אמר ספאלטי לאחר המשחק, והדגיש את הפוטנציאל הברור של השחקנים. "מבחוץ, יובה נראית נהדר, אבל צריך לעמוד ברמת המועדון הזה, ואולי חלק מהשחקנים מרגישים את הלחץ. הניצחון הזה נותן לנו מיקום טוב להתחיל את ההרפתקה".

המהלך שהדהים את כל הצופים הגיע דווקא בהגנה, ניתחו ב"גאזטה דלו ספורט". טון קופמיינרס, הקשר ההתקפי, שיחק כבלם שמאלי לצד גאטי וקלולו במערך 3-5-2. "לעיתים קרובות הוא שיחק גם כבלם מרכזי וניתן למקם אותו שם כדי להתחיל את ההתקפה טוב", הסביר ספאלטי דקות לפני המשחק. ההולנדי התחיל את הקריירה שלו כבלם, אך בגיל 14 עבר לקישור, וכעת קיבל הזדמנות לחזור למיקום המקורי שלו על המגרש – מהלך שמדגיש את הסגנון המפתיע המאפיין את המאמן.

קופמיינרס בתפקיד החדש | Gettyimages

ספאלטי לא חידש רק במערך ובהגנה. במהלך הקריירה שלו, כבר יצר מהלכים מפתיעים כמו הזזת וינצ'נזו יאקווינטה מעמדת החלוץ לכנף או השימוש בטוטי כ"חלוץ מדומה" ברומא, מה שהוביל אותו לזכייה בנעל הזהב. "אני חושב שכולנו צריכים לצמוח כקבוצה. זו לא הפעם הראשונה שלי על הספסל", הוסיף המאמן, שהתחיל את תפקידו ביובנטוס עם ניסיון רחב מהנבחרת ובליגות השונות.

לרגעים ספאלטי גם התייחס לשחקנים באופן אישי. על קופמיינרס אמר: "הוא שיחק משחק טוב מבחינת תקשורת עם חבריו וסדר טקטי בהתקפות של היריבה". ההולנדי הפגין את היכולת לשלב בין הגנה לקישור, מה שעשוי להפוך אותו לדמות מפתח בעונה הקרובה.

לצד ההפתעה בהגנה, ספאלטי הבהיר כי יש מקום לשיפור וקידום הקבוצה: "אהבתי את הדרך בה הם התנהגו. יש לנו פוטנציאל ברור בקבוצה הזו, ולכן צריך לצמוח במהירות. אני סומך על הקבוצה והשחקנים שיש לי", אמר המאמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי