1:7 אדיר לצרפת על אוקראינה, 3:3 סוער בין גרמניה לטורקיה

צפו: קמאבינגה בן ה-17 חגג שער בכורה במדי הטריקולור, ז'ירו כבש צמד, אבמפה, טוליסו וגריזמן הוסיפו. הרכב משני של המאנשאפט ספג בדקה ה-94. 0:0 מאכזב בין ספרד לפורטוגל. איטליה דרסה את מולדובה והולנד הפסידה

(גודל טקסט)

יממה לפני חצאי גמר פלייאוף העלייה ליורו המותחים, מרתון משחקי הנבחרות שיימשך בשבוע הקרוב נפתח הערב (רביעי) עם מספר מפגשי ידידות בהשתתפות כל הנבחרות הגדולות של אירופה. אלופת העולם צרפת הביסה 1:7 את אוקראינה, גרמניה וטורקיה נפרדו אחרי 3:3 סוער, איטליה טיילה נגד מולדובה ופורטוגל סיימה בתיקו נטול שערים נגד ספרד, במשחק שהיה אמור להיות המעניין ביותר. בנוסף, הולנד הופתעה על ידי מקסיקו ופולין דרסה את פינלנד.

צרפת – אוקראינה 1:7

לקראת המשחק הערב אוקראינה איבדה שלושה שוערים בעקבות הקורונה, ומספר שעות לפני שריקת הפתיחה היא הודיעה באופו ביזארי שעוזר המאמן שלה יהיה השוער המחליף במשחק הערב. אלופת העולם צרפת הגיעה למשחק בסגל עמוס כוכבים, והמאמן דידייה דשאן העניק לאנתוני מרסיאל ואוליבייה ז'ירו את המקום בחוד, כאשר חוסאם אאואר ואדוארדו קמאבינגה קיבלו את הקרדיט בקישור.

קמאבינגה בן ה-17 ציין לפני כחודש הופעת בכורה בנבחרת הלאומית, והערב הוא כבש בדקה התשיעית של ההתמודדות שער בכורה בצרפת, עם ביצוע אקרובטי מאוד. הטריקולור המשיכו לרוץ, וז'ירו השלים צמד מהיר עם שער נהדר ממרחק ונגיחה קלילה. בדקה ה-39 האורחים הוציאו כדור רביעי מהרשת לאחר שער עצמי של הבלם ויטאלי מיקולנקו.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בדקה ה-53 האוקראינים צימקו עם בעיטה ממרחק של ויקטור ציגנקוב. דשאן שלף מהספסל את קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן ופול פוגבה במהלך המחצית השנייה, ובדקה ה-65 הוא ראה את אמבפה מבשל באומנות לטוליסו את השער החמישי של נבחרתם. שום משחק של צרפת הוא לא שלם בלי שער אמבפה, ובדקה ה-82 הכוכב הגדול ביותר עשה זאת עם ביצוע מרשים משלו. לקראת סיום המשחק גריזמן כבש את השביעי וחתם את המשחק.

גרמניה – טורקיה 3:3

בכירים כמו תומאס מולר, מנואל נוייר, לירוי סאנה וטוני קרוס, בין השאר, לא זומנו הפעם לסגל של יוגי לב והדור הבא של המאנשאפט הפגין כישרון מבטיח וחוסר ניסיון בו בזמן. יוליאן דרקסלר העלה את גרמניה ליתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. אוזן טופאן השווה בדקה ה-58, שמונה דקות אחר כך פלוריאן נויהאוז הבקיע את השני של המארחת, לפני אפצ'אן קראצ'ה איזן בשנית בדקה ה-67. לוקה וולדשמיט שוב החזיר את היתרון לגרמנים כשכבש בדקה ה-81, אבל קנאן קראמן אמר את המילה האחרונה וקבע שוויון דרמטי, ארבע דקות בתוך תוספת הזמן.

קאי האברץ מול מליח דמיראל | Federico Gambarini/picture alliance via Getty Images

פורטוגל – ספרד 0:0

משחק שהבטיח הרבה מאוד, אך לא קיים. לאחר שכבש צמד אדיר נגד שבדיה והגיע ל-100 שערים בנבחרת, כריסטיאנו רונאלדו פתח הערב נגד ספרד ופגש כמה חברים מהתקופה שלו בריאל מדריד, אך לצערו הוא לא הצליח לכבוש הערב. לצד רונאלדו, המאמן פרננדו סנטוס העניק לטרינקאו מברצלונה את במקום בהתקפה, הימור שהפעם לא צלח לו. מנגד, לואיס אנריקה בחר לספסל פעם נוספת את דויד דה חאה, לטובת קפה של צ'לסי, שספג הרבה ביקורות בתקופה האחרונה אך הצליח לספק כמה הצלות טובות נגד הפורטוגלים. אריק גארסיה ממנצ'סטר סיטי עלה במרכז ההגנה, לצד דייגו יורנטה של לידס וצמד הבלמים הצליח לשמור על רשת נקייה נגד אלופת אירופה.

כריסטיאנו רונאלדו, סרחיו רגילון | CARLOS COSTA/AFP via Getty Images

איטליה – מולדובה 0:6

האזורי לא התקשו נגד יריבה נחותה בבירור וסיפקו חגיגת שערים. בריאן כריסטנטה פתח את הסכר 19 דקות משריקת הפתיחה וארבע דקות אחריו פרנצ'סקו קאפוטו, חלוצה של ססואולו הלוהטת, הכפיל את היתרון. בהמשך הגיע צמד של סטפן אל שעראווי, שחזר לאחרונה לרומא וכבש בדקות 30 ו-45, כאשר בתווך, ויאצ'סלב פוסמאץ' הבקיע שער עצמי בדקה ה-38. דומניקו ברארדי, גם הוא מססואולו, חתם את השישייה עם גול בדקה ה-72.

טיילו נגד מולדובה. האיטלקים חוגגים | Paolo Bruno/Getty Images

הולנד – מקסיקו 1:0

פרנק דה בור פתח את הקדנציה שלו כמאמן האורנג' עם הפסד, בתום משחק בו השאיר על הספסל את פרנקי דה יונג ויאספר סילסן, אך פתח עם וירג'יל ואן דייק, דוני ואן דה בייק ו-וירג'יל ואן דייק, בין השאר. ראול חימנס חתום על שער הניצחון של המקסיקנים, אותו כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-60.

פרנק דה בור | Eric Verhoeven/Soccrates/Getty Images

פולין – פינלנד 1:5

רוברט לבנדובסקי, שחקן העונה של אופ"א, לקח "יום חופש" מנבחרת פולין כאשר לא נכלל בסגל של המאמן ייז'י בז'צ'ק הערב, אך מי שנכנס לנעליו הוא קמיל גרוסיצקי, שכבש שלושער מרשים עוד במחצית הראשונה של המשחק והשכיח את חסרונו של חלוץ באיירן מינכן. בפתיחת המחצית השנייה קשישטוף פיונטק הוסיף שער משלו. הפינים צימקו בדקה ה-68 עם שער של אימרי ניסקאנן, אך אקורד הסיום הגיע מרגלו של ארקדיוש מיליק כחמש דקות לסיום המשחק.

שחקני נבחרת פולין | Piotr Matusewicz/PressFocus/MB Media/Getty Images

דנמרק – איי פארו 0:4

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי