איטליה השוותה שיא בן 26 שנה. גריפו: "מרגיש 100% איטלקי"

בזכות ה-0:4 על אסטוניה, האזורה השלימו רצף של שלושה ניצחונות רצופים ללא ספיגה במשחקי ידידות, דבר שקרה לאחרונה בהכנה למונדיאל 94. החלוץ שכיכב עם צמד: "נולדתי וגדלתי בגרמניה, אבל מעולם לא חשבתי לשחק שם"

(גודל טקסט)

ללא רוברטו מנצ'יני החיובי לקורונה ועם עוזרו אלבריגו אוואני על הקווים, נבחרת איטליה לא התקשתה יתר על המידה מול אסטוניה אמש (רביעי) ושייטה בדרך ל-0:4 קליל במשחק הידידות באצטדיון ארטמיו פרנקי בפירנצה.

מלבד המאמן החלופי שניהל משחק כמאמן ראשי לראשונה מאז 2018 (גם אז כמאמן מחליף של איטליה הצעירה), ערכו חמישה שחקנים שונים הופעת בכורה בסקוודרה אזורה. מדובר בבלם אינטר אלסנדרו באסטוני, מגן מילאן דוידה קלאבריה, קשר אטאלנטה מטאו פסינה, שחקן הכנף של גנואה לוקה פלגריני והכישרון הגדול ממונאקו פייטרו פלגרי – כולם מתחת לגיל 23.

"זה סימן טוב לכדורגל האיטלקי ואני מרוצה כפליים בגלל שעבדתי עם רבים מהם בנבחרות הצעירות של איטליה", התייחס אוואני לשיתוף הצעירים ובהמשך דיבר על הניצחון הביתי: "זה מה שציפינו מהבחורים שלנו, ידענו שזה משחק שיש לנו הרבה מה להפסיד ממנו ולא יכולנו לטעות. ראינו כמה דברים יוצאי דופן וגם מחוץ למגרש מדובר בחבורה של שחקנים יוצאת דופן".

בכורה בנבחרת הבוגרת בגיל 19. פייטרו פלגרי | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

למותר לציין שמשחקי ידידות לא מעידים הרבה, על אחת כמה וכמה כשמדובר במשחק נגד נבחרת בסדר גודל של אסטוניה, אך עדיין איטליה יכולה להתגאות בשיא נחמד מאוד. החבורה בכחול רשמה לראשונה רצף של שלושה משחקי ידידות רצופים בהם ניצחה ולא הוציאה כדור מהרשת לראשונה מאז ימיו היפים של אריגו סאקי ב-1994, אז השיגה 0:2 על פינלנד, ועוד שתי תוצאות 0:1 על שווייץ וקוסטה ריקה, ששימשו כהכנה אחרונה למונדיאל בארצות הברית, שכזכור הסתיים בהפסד בגמר לאחר החמצה ענקית של רוברטו באג'יו בדו קרב פנדלים נגד ברזיל.

מי שבלט מעל כולם היה וינצ'נצו גריפו שסיים את המשחק עם שני שערים ראשונים בנבחרת בהופעתו החמישית והפך לכובש ה-27 של איטליה מאז מונה מנצ'יני. עוד דבר מעניין על גריפו שהוא בכלל נולד בגרמניה ושיחק כל הקריירה בבונדסליגה הראשונה והשנייה.

נבחרת איטליה 1994 | Popperfoto via Getty Images/Getty Images

עם זאת, נראה שהדבר לא מפריע לנאמנות של גריפו לארץ המגף. בסיום המשחק אמר שחקן ההתקפה של פרייבורג: "כולם יודעים שלא חשבתי לשחק בנבחרת אחרת מלבד איטליה, נולדתי וגדלתי בגרמניה, אך אני 100 אחוז איטלקי. כל אחד צריך להאמין בעצמו ולנסות להפיק את המיטב ברמת המועדון ואם אתה מוזמן לנבחרת, אתה צריך לקוות שהמאמן ייתן לך הזדמנות"

על רמת הנבחרת אמר: "יש לנו איכות מאוד גדולה. מגיעים לכאן שחקנים מיובנטוס, פריז סן ז'רמן ומעוד מועדונים ברמה הכי גבוהה. אני משחק כיום בפרייבורג וזה אומר שיש לי הרבה מה ללמוד מהשחקים בסגל. אני מאוד שמח להיות כאן".

המשחקים הבאים של איטליה אמורים להיות קשים הרבה יותר. כבר ביום ראשון היא תארח את פולין בליגת האומות ותסיים את הקמפיין בבוסניה ברביעי כשבשלב זה היא נמצאת במקום השני בביתה. מנצ'יני אגב יוכל לחזור אם יהיה עד אז שלילי לקורונה.

וינצ'נצו גריפו | Paolo Bruno/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי