1:1 בין הולנד לספרד, רונאלדו כבש ב-0:7 של פורטוגל

קנאלס הבקיע שער הנבחרת הראשון שלו לפני שוואן דה ביק קבע את תוצאת המשחק, ראמוס ערך הופעה מספר 176 והשווה את שיאו של בופון. אלופת אירופה דרסה את אנדורה ו-CR7 ממשיך להתקרב לדאי, צרפת הפסידה 2:0 לפינלנד

(גודל טקסט)

המשחק של נבחרת ישראל בנורבגיה, בוטל מוקדם יותר היום (רביעי) בעקבות החלטות הרשויות במדינה המארחת לאור תוצאת הקורונה החיובית של מואנס דאבור. אך בערב קיבלנו פיצוי הולם עם שלל משחקי ידידות מרתקים כשבמוקד ה-1:1 בין הולנד לספרד ביוהאן קרויף ארנה. במקביל פורטוגל דרסה 0:7 את אנדורה, איטליה הביסה 0:4 את אסטוניה, היריבה הבאה של ישראל בליגת האומות, צ'כיה, נוצחה 1:0 בגרמניה ובמשחק שנעל את היום פינלנד הפתיעה את צרפת והשיגה 0:2 מדהים בסטאד דה פראנס.

צפו בכל שערי הערב

הולנד – ספרד 1:1

הולנד חטפה מכה קשה כבר בפתיחה, כאשר אקה מתח את שריר הירך האחורי תוך מסירה לשוער והוחלף בדקה השישית. השער של ספרד הגיע כעבור 12 דקות ממהלך שהחל מוראטה ונגמר אצל קנאלס שכבש ברגל שמאל את שערו הבינלאומי הראשון בקריירה בגיל 29. בהמשך גם גאיה הוחלף אחרי פחות מחצי שעה, לאחר שהתנגש בראשו של הטבואר ולואיס אנריקה נאלץ להוריד את המגן המדמם לספסל.

לפני שריקת המחצית השנייה, מאמן האורנג', פרנק דה בור, ביצע ארבעה חילופים במקביל ומצא את השוויון תוך שתי דקות משער שני בנבחרת בלבד של ואן דה ביק. קשר מנצ'סטר יונייטד הגיע לכדור של ויינדאל, בעט כדור חד לפינה הרחוקה והותיר את סימון חסר אונים. שתי הקבוצות הספיקו לרשום כמה החמצות עד הסיום, אך הדבר הגדול ביותר שקרה במהלך המחצית השנייה היה עלייתו של סרחיו ראמוס מהספסל והקפטן הספרדי השווה את שיא ההופעות האירופי הבינלאומי של ג'אנלואיג'י בופון עם משחק מספר 176.

שחקני נבחרת הולנד, ניית'ן אקה | ANP Sport via Getty Images
סרחיו קנאלס | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

הרכבים

הולנד: מרקו ביזוט, הנס הטבואר (דנזל דומפריס 46), ג'ואל ולטמן, ניית'ן אקה (דיילי בלינד 6), אואן ויינדאל, ג'ורג'יניו ווינאלדום (דייבי קלאסן 46), פרנקי דה יונג (סטפן דה פריי 46), דוני ואן דה ביק, סטיבן ברחאוס (קלווין סטנגס 46), לוק דה יונג, ממפיס דפאי (ראיין באבל 80).

ספרד: אונאי סימון, הקטור ביירין, איניגו מרטינס (סרחיו ראמוס 85), אריק גרסיה, גאיה (סרחיו רגילון 29), רודרי, סרחיו קנאלס (מרקוס יורנטה 73), מרקו אסנסיו (אדאמה טראורה 61), ג'רארד מורנו (פראן טורס 61), אלברו מוראטה (דני אולמו 61).

מהלך המשחק

דקה 6: רגע כואב להולנד ולא פחות למנצ'סטר סיטי. ללא התרעה מוקדמת אקה מסר אחורה לשוער, מתח את שריר הירך האחורי והוחלף על ידי בלינד.

דקה 19: ספרד עלתה ליתרון 0:1! מוראטה בעמדה אחורית מצא את קנאלס בכדור עומק שחדר את קו ההגנה ההולנדי. קשר בטיס הבקיע את שער הנבחרת הראשון בקריירה שלו עם בעיטה שטוחה ברגל שמאל.

דקה 29: חילוף מוקדם גם בספרד. גאיה והטבואר התנגשו בראשם וטופלו על ידי הצוותים הרפואיים. הראשון לא חזר לכר הדשא והוחלף על ידי רגילון.

דקה 47: הולנד איזנה ל-1:1! ויינדאל הכניס כדור מסוכן לרחבה שחדר את ההגנה הספרדית ו-ואן דה בייק הכניע את סימון עם בעיטה חזקה בחצי גובה.

ניית'ן אקה | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images
סטיבן ברחאוס, גאיה | ANP Sport via Getty Images
סרחיו קנאלס | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images
תמונות לא נעימות. גאיה נפצע והוחלף תוך פחות מחצי שעה | ANP Sport via Getty Images
שחקני נבחרת הולנד | DEAN MOUHTAROPOULOS/POOL/AFP via Getty Images
דוני ואן דה ביק, ממפיס דפאי | DEAN MOUHTAROPOULOS/POOL/AFP via Getty Images

גרמניה – צ'כיה 0:1 (צפו בתקציר)

גרמניה עלתה ליתרון 0:1 בדקה ה-13. פלוריאן נויהאוס בעט חזק מחוץ לרחבה וייז'י פאבלנקה הדף לא טוב. פיליפ מקס ניגש לריבאונד והעביר כדור רוחב שטוח ללוקה ואלדשמידט שדחק מקרוב את שערו הבינלאומי השני בקריירה. כעבור שבע דקות יואכים לב נאלץ להחליף את יונאס הופמן, שנפצע וירד לספסל מוקדם מהצפוי. היריבה הבאה של ישראל עשתה לא פחות משישה חילופים בחצי השני, אך לא מצאה את השוויון ורשמה הפסד נוסף למנשפאט.

וצלאב צ'רני, פילפ מקס | ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images
אנטוניו רודיגר, פיליפ מקס | Stuart Franklin/Getty Images

פורטוגל – אנדורה 0:7 (צפו בתקציר)

כריסטיאנו רונאלדו אמנם זכה למנוחה מפרננדו סנטוס ולא פתח בהרכב, אבל הכוכב הגדול של אלופת אירופה ויובנטוס לא ויתר על המשחק ובכל זאת עלה מהספסל ל-45 דקות. CR7 ניצל את המעמד ולא רק בישל לרנאטו סאנצ'ס בדרך ל-0:7 קליל, אלא גם כבש את השער האחרון במשחק וה-102 שלו במדי פורטוגל – מרחק שבעה שערים בלבד מהשוואת השיא של עלי דאי האיראני שהרשית 109 פעמים.

כמו כל הנבחרות ששיחקו היום, גם הסלסאו עלו בהרכב משני למדי והכוכבים הצעירים ניצלו את ההזדמנות. פדרו נטו מוולבס כבש בדקה השמינית את שערו הראשון בנבחרת הבוגרת, פאוליניו הוסיף צמד (29 ו-61), רנאטו סאנצ'ס כבש בין לבין מבישול של רונאלדו, אמיל גרסיה כבש שער עצמי דקה ה-76 ולקינוח היו אלה הכוכבים שעלו מהספסל, כריסטיאנו רונאלדו וז'ואאו פליקס שכבשו בדקות 85 ו-88.

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Pedro Fiúza/NurPhoto via Getty Images

איטליה – אסטוניה 0:4

ללא המאמן רוברטו מנצ'יני שנדבק בקורונה ונעדר, עוזרו אלבריגו אוואני לא התקשה להוביל את האזורי ל-0:4 קליל על אסטוניה. היו אלה שחקני הסגל הרחב והכוכבים הצעירים שקיבלו את הבמה במשחק בפירצה וכבר בדקה ה-14 הם עלו ליתרון ראשון, אחרי שקווין לסניה בישל לווינצ'נזו גריפו. פדריקו ברנרדסקי הכפיל בדקה ה-27 ווגריפו והמחליף רירקדו אורסוליני כבשו משני פנדלים בדקות 75 ו-86.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים עם וינצ'נזו גריפו
שחקני נבחרת איטליה חוגגים עם וינצ'נזו גריפו | Paolo Bruno/Getty Images

צרפת – פינלנד 0:2

לתוצאה המפתיעה של היום, אחראית דווקא אלופת העולם, הנחשבת גם לבעלת הסגל הרחב ביותר מבין החברות בפיפ"א, אך הפעם היא נותרה חסרת אונים במשחק הביתי בסטאד דה פראנס. לזכות הפינים הבקיעו מרקוס פורס בדקה ה-28 וכעבור שלוש דקות אוני ולאקרי הכניע פעם נוספת את סטיב מנדנדה בעזרת בעיטה אדירה לחיבורים. הטריקולור רשמו הפסד ראשון מאז ה-2:0 לטורקיה ביוני 2019 במסגרת מוקדמות יורו 2020.

אנטואן גריזמן | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי