סקוטלנד ביורו לאחר שגברה על סרביה בפנדלים, גם סלובקיה עלתה

לאחר שהדיחו את ישראל בחצי הגמר עם בעיטות הכרעה, הבריטים עשו זאת שוב נגד הנבחרת מהבלקן. מיטרוביץ' החטיא את הבעיטה המכרעת. יריבת הנבחרת בליגת האומות ניצחה 1:2 בהארכה את צפון אירלנד, 1:2 דרמטי להונגריה

(גודל טקסט)

שמקח הגמר של פלייאוף העלייה ליורו 2020 יצאו הערב (חמישי) לדרך, כאשר מלבד מקדוניה הצפונית שעשתה זאת מוקדם יותר, הונגריה עלתה לאליפות אירופה בתום מהפך שהשלימה בתוספת הזמן נגד איסלנד. לאחר מכן, סקוטלנד גברה 4:5 על סרביה בפנדלים וסלובקיה קטפה את הכרטיס השלישי עם ניצחון 1:2 בהארכה אצל צפון אירלנד.

סרביה – סקוטלנד 1:1 (5:4 בפנדלים)

25 שנים של המתנה הסתיימו עבור אוהדי הכדורגל הסקוטים, אשר השלימו ניצחון גדול בבלגרד ועלתה לאליפות אירופה הראשונה של המדינה מאז 1996. כזכור, הנבחרת הבריטית הדיחה את ישראל מפלייאוף העלייה ליורו אחרי משחק מותח, אשר הסתיים בניצחון בפנדלים, וגם במשחק הערב הם נזקקו לבעיטות הכרעה.

מול החבורה בכחול עמדו הסרבים, שניצחו את נורבגיה בשלב חצי הגמר ועלו בהרכב שופע בכוכבים למשחק הגורלי. אקס מכבי תל אביב, השוער פרדראג ראיקוביץ' פתח בין הקורות, ולצערו הוא ספג בדקה ה-52 את השער שהכריע את ההתמודדות – ראיין כריסטי ניצל את השטח שחוליית ההגנה נתנה לו, ומ-20 מטרים שלח בעיטה שטוחה לפינה.

חגיגה גדולה של סקוטלנד | ANDREJ ISAKOVIC/AFP via Getty Images

הסרבים לא אמרו נואש במשחק, ובדקה ה-90 הצליחו להשיג את השער הדרמטי שלהם – לוקה יוביץ' של ריאל מדריד עלה נהדר לכדור קרן ואיזן את המשחק. בהארכה, שתי הנבחרות פשוט נפלו מהרגליים ונראה ששני הצדדים רצו להגיע לפנדלים.

ארבע הבעיטות הראשונות של קבוצה היו מדויקות והדרמה רק התחילה. קני מקלין, קשרה של נוריץ' סיטי ניגש לבעיטה חמישית של הסקוטים והכניע את ראיקוביץ', ואחריו נגיש לבעיטה אלכסנדר מיטרוביץ', חלוצה של פולהאם, אשר נהדף על ידי דויד מארשל, מה שפתח את החגיגות הגדולות של הסקוטים על כר הדשא.

הונגריה – איסלנד 1:2

עד הדקה ה-88 היה נדמה שאיסלנד בדרך הבטוחה ליורו 2020. הנבחרת שכבשה את הלבבות של מרבית מאוהדי הכדורגל במהלך יורו 2016 ומונדיאל 2018 הייתה רחוקה פסע אחד מעלייה לטורניר גדול בפעם השלישית ברצף, אך שום דבר לא הכין אותה לסיום המשחק הערב בבודפשט.

הנבחרת מצפון אירופה עלתה ליתרון במשחק בדקה ה-11 כאשר גילפי סיגורדסון הצליח להכניע את פיטר גולאשי בעזרת כדור חופשי נהדר. בשנים האחרונות זו נבחרת הונגריה שחווה התעוררות חדשה, כאשר בראש כוכביה נמצא דומיניק סובוסלאי, קשרה המוכשר של זלצבורג.

בדקה ה-88, אחרי ניסיונות רבים של חזרה למשחק, זה סוף סוף נכנס לשער עבור הונגריה. המגן לואיק נגו ניצל טעות בהגנה של הנורדים וכבש מקרוב את שער השוויון המיוחל. בדקה ה-92 סובוסלאי לקח את הכדור בעצמו מאזור קו מחצית המגרש, התקדם כל הדרך לעבר הרחבה ומ-20 מטרים שלח כדור שטוח ומדויק לרשת, אשר הקפיץ את מיליוני אוהדי נבחרת הונגריה בבית וקטף את הכרטיס ליורו.

ניצחון אדיר של הונגריה | ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images

צפון אירלנד – סלובקיה 2:1 (לאחר הארכה)

חודש בלבד חלף מאז שערן זהבי הימם את סלובקיה עם שלושער אדיר וניצחון לנבחרת ישראל בליגת האומות, ונראה שהערב הנבחרת של מארק האמשיק כבר שכחה מההפסד, זאת לאחר ניצחון גדול ודרמטי נגד צפון אירלנד, במשחק שנערך מול כמות מצומצמת של קהל בבלפסט.

התחיל טוב עבור הסלובקים, שעלו ליתרון במשחק לאחר שער של יוראי קוצ'קה, קשרה של פארמה האיטלקית, שניצל טעות בהגנה הבריטית כדי לכבוש בדקה ה-17. היתרון החזיק עד הדקה ה-87, אז מילאן שקריניאר ניסה להרחיק כדור רוחב של פאדי מקנאייר, ובעצם דחק את הכדור לשערו וקבע 1:1 דרמטי, אשר שלח את המשחק להארכה.

ב-30 הדקות שנוספו, הנבחרת של המאמן שטפן טארקוביץ', שהמשחק הערב היה הראשון שלו על הקווים של סלובקיה, פשוט נראתה טוב יותר. בדקה ה-110 מיחל דוריש היה במקום הנכון כדי לגנוב את הכדור מההגנה ולכבוש בכדור שטוח את שער הניצחון היקר.

יריבת ישראל בליגת האומות עלתה ליורו 2020 | Charles McQuillan/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי