העולם בוכה על מראדונה: עורך דינו תוקף, מהומות מחוץ לבית הנשיא

מתאבלים על דייגו מראדונה מתאבלים על דייגו מראדונה | Tomas Cuesta/Getty Images
אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס בכבוד אחרון למראדונה אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס בכבוד אחרון למראדונה | Mariano Gabriel Sanchez/Anadolu Agency via Getty Images
אצטדיון לה בומבונרה אצטדיון לה בומבונרה | Muhammed Emin Canik/Anadolu Agency via Getty Images
אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס נפרדים ממראדונה אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס נפרדים ממראדונה | Rodrigo Valle/Getty Images
דייגו מראדונה דייגו מראדונה | Tomas Cuesta/Getty Images
דייגו מראדונה דייגו מראדונה | Mariano Sanchez Pellegrino/Anadolu Agency via Getty Images

מאות אלפים הגיעו לחלוק כבוד אחרון למספר 10 הנצחי, הגביע הארגנטינאי ייקרא על שמו של מראדונה. עורך הדין: "לאמבולנס לקח חצי שעה להגיע, זה פשע!". ביילסה: "הוא היה אומן, תמיד יהיה אליל עבורנו"

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל מרכין את ראשו בעקבות מותו של דייגו ארמנדו מראדונה, שהלך אתמול (רביעי) לעולמו בגיל 60. לכל אורך הלילה ואחרי שספדו לו כדורגלנים רבים מכל השנים, כוכבי עבר, הווה ועתיד, גם אלפי האוהדים שלו ברחבי העולם התאספו מחוץ לאצטדיונים של נאפולי, בוקה ג'וניורס ומקומות מרכזיים בבואנוס איירס כדי לתת כבוד אחרון אולי לגדול הכדורגלנים מאז ומעולם, שארונו יוצב ב-24 השעות הבאות בבית הנשיא.

צפו בשידור חי מבית הנשיא

17:40: מאמן לידס, מרסלו ביילסה, אמר: "זיכרון בלתי נשכח. הוא היה וימשיך להיות אליל עבורנו, זה עצוב, אובדן אליל זו תחושה של חולשה לכולנו. הוא היה אומן. קראתי עשרה טקטסים שנכתבו עליו לאחר מותו וזה היה סופר-מרגש".

17:30: גביע דייגו מראדונה: ההתאחדות הארגנטינאית החליטה לתת כבוד לאגדת הענק כאשר הוחלט לשנות את שמו של הגביע הארגנטינאי לגביע דייגו מראדונה.

16:00: עורך דינו של דייגו מראדונה במתקפה: מתיאס מורלה, ספד לו בטוויטר וזעם שלקח לאמבולנס חצי שעה להגיע, "זה פשע!". עוד כתב: "היום הוא יום של כאב עמוק, עצר והרהור. אני מרגיש בלבי שחבר ענק עזב אותי, היינו חברים עד ליום האחרון. הוא היה בן אדם טוב, שחקן כדורגל הטוב בהיסטוריה ואיש יקר.

13:00: פצועים בבית הנשיא. הדיכאון, הלחץ והתורים הארוכים עושים את שלהם וכבר נרשמו מהומות בין אלפי האוהדים שהגיעו למקום לבין השוטרים.

11:30: שעות ספורות לאחר שעלו לארונו של דייגו מראדונה בזה אחר זה בני משפחתו, חבריו והדמויות החשובות ביותר בעולם הכדורגל בארגנטינה, ביניהם כוכבי עבר ששיחקו לצדו במונדיאלים, שחקנים פעילים בימים אלה ואגדות כדורגל נוספות, כעת נפתח בית הנשיא לקהל הרחב שיוכל להגיע להיפרד ממראדונה בפעם האחרונה.

10:30: אלפרדו קאה, מי שהיה רופאו האישי של מראדונה במשך כ-30 שנה, טוען כי ניתן היה למנוע את מותו של דייגו: "לא היו צריכים לשחרר אותו הביתה. היו צריכים להשאיר באותו באשפוז ובתנאים הרבה יותר טובים. זה כמו שהיינו איתו בקובה – כולם מחו על כך שהוא מאושפז שם, אבל הם עשו שם הכל בצורה טובה. ממה שאני יודע, לא היו צריכים לנתח אותו בראשו במקום כזה".

10:00: בארגנטינה, כמו בארגנטינה, תמיד יש טלנובלות – גם בזמנים הקשים. לפי "TYC", האקסית של מראדונה, רוסיו אוליבה, לא הורשתה להיכנס לארונו בבית הנשיא כדי להיפרד בפעם האחרונה והיא טוענת שהסירוב נובע מהחלטה של קרובי משפחה ובראשן קלאודיה, גרושתו של דייגו.

09:30: על פי "אולה", עוד לפני שנכנס לנוח צהריים, מנוחה ממנה כבר לא התעורר לעולם, טען מראדונה שהוא "לא מרגיש טוב". הוא כאמור נכנס לנוח, אולם מת מהתקף לב שנבע מבצקות רבות בריאות ובלב.

08:30: בעיתון "קלארין", שהיה הראשון לפרסם על מותו של מראדונה, חשפו פרטים חדשים על שעותיו האחרונות בחיים: "ג'וני אספוסיטו, אחיינו של דייגו, היה איתו שם ברגעים האחרונים. אספוסיטו, יחד איש צוות רפואי שליווה אותו, ניסו להחיות אותו ללא הצלחה. דקות בודדות חלפו ואמבולנסים כבר הגיעו למקום והכריזו על מותו".

מאות אלפים מחכים בתור בבית הנשיא כדי להיפרד ממראדונה

08:00: אחרי שנאפולי הודיעה כי "הפרישה" את חולצה מספר 10, משמע שבמועדון אף אחד יותר לא ילבש אותה, ברחבי העולם קוראים לפיפ"א להורות על כך בתור הנחיה. לקריאות הצטרף גם מאמן מארסיי אנדרה וילאש בואש, שאמר אחרי ההפסד לפורטו בליגת האלופות: "זו המחווה הכי טובה שאפשר לעשות עבור השחקן הטוב ביותר בהיסטוריה".

07:00: כוכב העבר מרטין פאלרמו, שבתקופת מראדונה כמאמן נבחרת ארגנטינה גם זכה לזימון יוקרתי למונדיאל ב-2010, הגיע גם הוא לבית הנשיא כדי לחלוק כבוד אחרון ופרידה. עוד קודם לכן התייצבו גם קרלוס טבס ושחקני בוקה ג'וניורס וחבריו לנבחרת מהזכייה במונדיאל במקסיקו 1986.

06:00: לפי "אולה" הארגנטינאי, מצבו של מראדונה הידרדר קשות בשבועות האחרונים, מאז התגלה דימום במוחו והוא נותח, אולם דווקא יומו האחרון היה רגיל לחלוטין. הוא התעורר, אכל ארוחת בוקר ואפילו יצא לטיול באיזור הבית. בצהריים הוא הוא הלך לנוח ולא התעורר. על פי דיווחים ראשוניים, אותו קריש דם בראשו אינו היה היחיד, כי מראדונה סבל גם מקרישי דם ובצקות באיזור הלב והריאות.

בשכונת "לה בוקה", שם נמצא אצטדיונה של בוקה ג'וניורס, הקבוצה הכי מזוהה עם דייגו מראדונה בארגנטינה, מאות מתושבי השכונה ואוהדי הקבוצה הגיעו לאצטדיון והמגרש "לה בומבונרה" הואר לאורך הלילה לזכרו של מספר 10 האגדי. בעקבות ההתקהלויות הרבות, הודיע נשיא ארגנטינה כי ארונו של מראדונה יוצב בבית הנשיא ב-48 השעות הקרובות והצפי הוא למעל מיליון אנשים שיגיעו כדי להיפרד.

אצטדיון לה בומבונרה מואר לזכר מראדונה
אצטדיון לה בומבונרה מואר לזכר מראדונה | Tomas Cuesta/Getty Images
אצטדיון לה בומבונרה מואר לזכר מראדונה
אצטדיון לה בומבונרה מואר לזכר מראדונה | Tomas Cuesta/Getty Images
מתאבלים על דייגו מראדונה
מתאבלים על דייגו מראדונה | Tomas Cuesta/Getty Images
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה | Tomas Cuesta/Getty Images
אצטדיון לה בומבונרה
אצטדיון לה בומבונרה | Muhammed Emin Canik/Anadolu Agency via Getty Images
מתאספים לזכר דייגו מראדונה
מתאספים לזכר דייגו מראדונה | Muhammed Emin Canik/Anadolu Agency via Getty Images
מתאספים לזכר מראדונה בבואנוס איירס
מתאספים לזכר מראדונה בבואנוס איירס | Tomas Cuesta/Getty Images

אלפי ארגנטינאים מלווים את דייגו מראדונה בפעם האחרונה, בדרכו של הארון לבית הנשיא

אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס, הקבוצה בה גדל מראדונה, התאספו מחוץ לאצטדיון על שמו

אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס בכבוד אחרון למראדונה
אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס בכבוד אחרון למראדונה | Mariano Gabriel Sanchez/Anadolu Agency via Getty Images
אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס נפרדים ממראדונה
אוהדי ארחנטינוס ג'וניורס נפרדים ממראדונה | Rodrigo Valle/Getty Images
דייגו מראדונה
דייגו מראדונה | Mariano Sanchez Pellegrino/Anadolu Agency via Getty Images

בנאפולי יצאו לרחובות

אוהדי נאפולי בוכים על מראדונה
אוהדי נאפולי בוכים על מראדונה | Alessio Paduano/Anadolu Agency via Getty Images
אוהדי נאפולי בוכים על מראדונה
אוהדי נאפולי בוכים על מראדונה | Alessio Paduano/Anadolu Agency via Getty Images

גם בהודו בוכים על מראדונה

פסל של דייגו מראדונה בהודו
פסל של דייגו מראדונה בהודו | DIBYANGSHU SARKAR/AFP via Getty Image

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי