השוער שספג את 'יד האלוהים': "מראדונה לא התנצל, זה מפריע לי"

דייגו מראדונה כובש את שער 'יד האלוהים' | Bob Thomas Sports Photography via Getty Images

פיטר שילטון, שעמד בשער נבחרת אנגליה במשחק הזכור ברבע גמר מונדיאל 1986, לא סולח לאגדה גם אחרי מותו: "הייתה לו גדולה, אבל למרבה הצער שום ספורטיביות. רוב השחקנים מאז מרגישים מרומים עד היום"

(גודל טקסט)

מותו של דייגו ארמנדו מראדונה אתמול (רביעי) הביא לאבל גדול בעולם הכדורגל ובארגנטינה כולה. הרגע אולי הזכור ביותר בקריירת המשחק של גדול הכדורגלנים בכל הזמנים בעיני רבים היה שער 'יד האלוהים' המפורסם במדי נבחרת ארגנטינה מול אנגליה ברבע גמר מונדיאל 1986 שנערך במקסיקו.

השוער שספג ממנו את השער הבלתי נשכח, פיטר שילטון, עדיין מוטרד מאותו רגע מפורסם שהביא בעצם להדחת נבחרת שלושת האריות מגביע העולם. בראיון ל"דיילי מייל" האנגלי הוא סיפר היום: "אני לא אשקר בעניין הזה, זה הפריע לי לאורך שנים. אומרים שבכל מקרה הייתי צריך להגיע לכדור ושנתתי לאדם שיותר קטן ממני לקפוץ מעליי, אבל זה שטויות. אם לא היה שולח את האגרוף שלו לכדור אם היה יודע שהוא יכול לנגוח אותו, זה ברור, אז אני בסדר עם זה".

"מה שאני לא אוהב זה שהוא מעולם לא התנצל", אמר שילטון. "בשום שלב הוא לא אמר שהוא רימה ושהוא רוצה לבקש סליחה. זה לא יפה. הוא הכדורגלן הגדול ביותר ששיחקתי מולו ללא שאלה בכלל, הייתה לו גדולה, אבל למרבה הצער שום ספורטיביות. רוב נבחרת אנגליה ששיחקה אז במקסיקו מרגישה עד היום כמו שאני מרגיש. אנחנו מרגישים מרומים. היה לנו סיכוי להגיע לארבע האחרונות במונדיאל ואולי אפילו לגמר".

פיטר שילטון, דייגו מראדונה | David Cannon/Allsport/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי