פרסי "גלוב סוקר": רונאלדו שחקן המאה, פפ המאמן

כריסטיאנו רונאלדו | Francois Nel/Getty Images

הפנומן הפורטוגלי זכה בתואר המרשים בטקס אשר נערך בדובאי ובו הצביעו מעל ל-21 מיליון אוהדים. גם המאמן הספרדי קיבל כבוד. לבנדובסקי שחקן השנה, פליק המאמן. ריאל קבוצת המאה

(גודל טקסט)

החל משנת 2010 פרסי "גלוב סוקר" מחולקים בסוף כל שנה קלנדרית. היום (ראשון) הטקס השנתי נערך בדובאי, ולכבוד סיום 20 השנים הראשונות במאה ה-21 – הוענקו גם תארים שלא מחולקים בכל שנה, דוגמת שחקן המאה, מאמן המאה וקבוצת המאה.

מעל ל-21 מיליון אוהדים הצביעו לזוכים, והתואר המשמעותי ביותר, שחקן המאה, הלך לכריסטיאנו רונאלדו, שללא ספק שינה את הכדורגל העולמי מאז פרץ לתודעה והפך לאגדה. הפנומן הפורטוגלי זכה שש פעמים בעבר בתואר שחקן השנה של "גלוב סקור".

מי שנבחר למאמן המאה הוא פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. אין ספק שהספרדי שינה גם הוא את הכדורגל בתקופתו בברצלונה, ומאז המשיך להצליח בגזרה המקומית בבאיירן מינכן ובסיטיזנס, אך לא נכשל בגזרה הבינלאומית.

פפ גווארדיולה | Laurence Griffiths/Getty Images

ריאל מדריד נבחרה לקבוצת המילניום, עם שבע אליפויות ספרד מאז תחילת שנות ה-2000 וחמש זכיות בליגת האלופות. כמו כן, הבלאנקוס זכו פעמיים בגביע הספרדי, שש פעמים בסופר-קאפ הספרדי, ארבע פעמים בסופר-קאפ האירופי וארבע פעמים באליפות העולם לקבוצות.

באיירן מינכן, שסיפקה שנה מופלאה, שלחה שני נציגים לנבחרי השנה ובצדק – האנזי פליק נבחר למאמן השנה, ורוברט לבנדובסקי לשחקן השנה, שבוע וחצי בלבד אחרי שהפולני נבחר לשחקן השנה בטקס המקביל של פיפ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי