צפו בתקציר: לבנדובסקי להט, באיירן בגמר גביע העולם אחרי 0:2 על אל אהלי

מי אם לא הוא? החלוץ הפולני כבש צמד, ניצח את אלופת אפריקה ומצרים וסידר לאלופת אירופה קרב יוקרתי על התואר מול טיגרס המקסיקנית ביום חמישי. הבווארים יכולים לעשות היסטוריה אם יזכו במפעל

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן רוצה לעשות היסטוריה. אלופת אירופה גברה הערב (שני) 0:2 על אל אהלי בחצי גמר גביע העולם לקבוצות, ותתמודד בקרב על התואר ביום חמישי מול טיגרס המקסיקנית, אשר ניצחה אתמול בחצי הגמר הראשון של פלמיירס. השנה כבר 2021, אך זהו בעצם התואר האחרון של 2020, והבווארים רוצים להשלים תואר שישי ולעשות היסטוריה, זאת אחרי שזכו באליפות גרמניה, הגביע הגרמני, ליגת האלופות, הסופר קאפ האירופי והסופר קאפ הגרמני.

התוצאה הערב אמנם לא גבוהה במיוחד מבחינת באיירן, שכן פערי הרמות בינה לבין אל אהלי (אלופת אפריקה ומצרים) בהחלט ענקיים, אך אפשר להגיד שיש לה הקלות, שכן היא עברה דרך מטלטלת עד שהגיעה לקטאר, בה נערך המשחק היום (אגב, עם קהל ביציעים). הבווארים שיחקו בשישי בערב נגד הרטה ברלין ולבקשתם המשחק הוקדם בחצי שעה כדי שהם יוכלו להמריא משדה התעופה בברלין במיידי, אלא שהרשויות לא אישרו למטוס להמריא, אחרי למעלה שבע שעות הקבוצה המריאה למינכן – ומשם אחרי קונקשן קצרצר יצאה לקטאר ונחתה בתום מסע שארך קרוב ל-20 שעות.

מעל תשע שעות רק בשדות תעופה, משמע לילה שלם עד להמראה לקונקשן במינכן. על כן, אפשר לעשות לאלופת אירופה הנחות, והיה נראה שהיא משחקת בהילוך ראשון הערב. רוברט לבנדובסקי, מי אם לא הוא, כבש את השער הראשון כאשר מצא את הרשת בדקה ה-17 לאחר בישול של סרג' גנאברי. רק בדקה ה-86 הגיע השני, וגם הוא, כמובן, נכנס לרשת על ידי החלוץ הפולני האימתני. הפעם, המבשל היה לירוי סאנה, והקבוצה הבטיחה את עלייתה לגמר אחרי שעמדה על תוצאה שבירה לאורך זמן רב.

ג'ושוע קימיך חוגג עם רוברט לבנדובסקי | KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images

נראה היה שהמאמן האנזי פליק קצת לחוץ לקראת הסיום שכן התוצאה בהחלט הייתה מינימלית, עד הדקה ה-86 כאמור, אך לא באמת נרשמו איומים משמעותיים על השער של מנואל נוייר. אל אהלי, מבחינתה, אלופת מצרים בחמש השנים האחרונות, חיפשה לעשות סנסציה ובסך הכל יכולה לצאת מרוצה מההופעה שלה ומהתוצאה המכובדת.

שחקני באיירן ואל אהלי על רקע הקהל | KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images

הרכבים

אל אהלי: מוחמד אל-שנאווי, מוחמד הני, בארד בנון, איימן אשרף, עלי מעלול (יאסר איברהים, 28), חמדי פתחי, עמרו אלסוליה, חוסיין אל-שחאת (מרואן מוחסן, 70), מוחמד מג'די אפשה (אליו ג'נג, 70), טאהר מוחמד (מוחמד שריף, 83), מחמוד קהרבה (וולטר בוואליה, 70).

באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פבאר, ג'רום בואטנג (ניקלאס זולה, 77), אלפונסו דייויס, ג'ושוע קימיך, מארק רוקה (קורנטן טוליסו, 69), סרג' גנאברי (לירוי סאנה, 62), תומאס מולר (אריק צ'ופו-מוטינג, 62), קינגסלי קומאן (ג'מאל מוסיאלה, 78), רוברט לבנדובסקי.

מהלך המשחק

בדקה ה-16, אחרי שליטה של באיירן, אלופת אירופה הגיע למצב טוב ראשון. הגבהה למרכז רחבת אל אהלי מצאה את תומאס מולר חופשי לחלוטין והשחקן הוותיק נגח למרכז השער. דקה אחת עברה, ובאיירן עלתה ל-0:1. ומי כבש אם לא רוברט לבנדובסקי? קינגסלי קומאן שלח כדור רוחב מהאגף הימני לצד השני של הרחבה, סרג' גנאברי המשיך בנגיחה רכה לחלוץ הפולני האימתני, שמקרוב עצר ובעט מצוין לרשת.

רוברט לבנדובסקי חוגג | Fadi El Assaad – FIFA/FIFA via Getty Images
שחקני באיירן מינכן חוגגים | הטוויטר הרשמי של באיירן מינכן

באיירן המשיכה לתקוף וזה פשוט היה נראה לא כוחות כשהיא סיפקה משחק מסירות סופר מהיר בחלק הקדמי. בדקה ה-26 לא פחות משישה שחקנים שלה נכנסו אל תוך רחבת אל אהלי בהתקפה שהסתיימה בבעיטה של מארק רוקה, אך השוער המצרי קלט את הכדור.

בדקה ה-37 לבנדובסקי החמיץ ממצב שממנו בדרך כלל הוא עושה שער בקלילות. ג'ושוע קימיך הנפלא יכל לכבוש בעצמו, אך פרגן בגדול לפולני והשאיר אותו במצב של אחד על אחד מול שוער אל אהלי. הסקורר ניסה לסיים בצ'יפ אל הרשת, אך הכדור שלו היה גבוה והלך אל מחוץ למסגרת. שלוש דקות חלפו, באיירן המשיכה להשתעשע ברחבה ואלפונסו דייויס הפעם היה זה שבעט, אך הכדור שלו חלף בסמוך לקורה.

ג'רום בואטנג, אפשה | David Ramos – FIFA/FIFA via Getty Images

במחצית השנייה אל אהלי הצליחה להניע הרבה יותר את הכדור, ונראה שבאיירן שיחקה בהילוך ראשון. כמעט לא נרשמו מצבים מסוכנים, למעט ניסיון של תומאס מולר לדחוק מקרוב אחרי ערבובייה ברחבת המצרים בדקה ה-58, אך הגרמני נעצר אצל השוער היריב.

בדקה ה-70 באיירן מינכן כמעט כבשה את השני, כאשר הגבהה מהאגף הימני מצאה את ראשו של אריק צ'ופו מוטינג, אשר נגח בעוצמה, אך רק למרכז השער, ומוחמד אל-שנאווי קלט.

תומאס מולר, חוסיין אל-שחאת | David Ramos – FIFA/FIFA via Getty Images

בדקה ה-86 באיירן הרגישה כבר הרבה יותר נינוחה, על אף השליטה המוחלטת, ועלתה סוף סוף ל-0:2. כובש השער כמובן היה רוברט לבנדובסקי. הפעם, לירוי סאנה נשלח לכדור עומק ושלח הגבהה עדינה ורכה לחלוץ הפולני, שהמשיך בקלילות אל הרשת עם הראש.

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Gaston Szermann/DeFodi Images via Getty Images
רוברט לבנדובסקי חוגג עם לירוי סאנה | KARIM JAAFAR/AFP via Getty Images
סרג' גנאברי | David Ramos – FIFA/FIFA via Getty Images
איימן אשרף, קינגסלי קומאן | Gaston Szermann/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי