באיירן בטירוף: "משחק מהשיא הגדול". גורצקה לא ישחק בחמישי

הבווארים חולמים להשוות את ההישג של ברצלונה שזכתה בכל ששת התארים ב-2009. פליק התרגש לשחק לעיני קהל ואמר: "אם נזכה זה יהיה סיום מדהים לעונה שתיזכר לעד". הגרמני לא יהיה כשיר. לבנדובסקי: "זה מפעל מיוחד"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן של האנזי פליק רחוקה משחק אחד מלהשוות את השיא המדהים של ברצלונה שזכתה בכל ששת התארים האפשריים ב-2009. הבווארים גברו אתמול (שני) 0:2 על אל אהלי בחצי גמר גביע העולם לקבוצות ובחמישי יפגשו את טיגרס המקסיקנית, ללא לאון גורצקה וחאבי מארטינס שלא כשירים ולא יצטרפו לקבוצה (כך אמר המאמן לאחר המשחק). רוברט לבנדובסקי, כמו תמיד, היה איש הבשורות של באיירן עם צמד בדרך ל-29 שערים העונה ב-27 משחקים בלבד. הוא הגיע, בנוסף, ל-275 שערים במועדון.

פליק, למעשה, התרגש פעמיים. גם מהאפשרות לשחק שוב לעיני קהל (8,000 צופים) ובעיקר מההזדמנות שניצבה בפניו לרשום הישג היסטורי עוד יותר: "אם נזכה בתואר זה יהיה סיום מדהים לעונה יוצאת דופן שתיזכר לעד בהיסטוריה של באיירן, אבל נצטרך להשתפר כדי לעשות את זה. צפיתי בחצי הגמר השני, טיגרס קבוצה דינמית וחזקה עם הרבה מאוד כוחות". המאמן הסביר את החילוף ההגנתי: "רציתי יותר ביטחון עם הכדור ולכן העליתי מהספסל את מארק רוקה".

עוד אמר פליק:"זה היה נחמד לשחק שוב מול אוהדים. הייתי צריך לצעוק קצת יותר כדי שהשחקנים ישמעו את ההוראות שלי. כולנו נשמח כשהאוהדים יחזרו לבונדסליגה, אנחנו מצפים לזה. נסענו לקטאר כי אנחנו רוצים לזכות בתואר נוסף. לקח לנו זמן להיכנס למשחק וכשעשינו את זה – שלטנו ולא הבטנו לאחור. שיחקנו היטב בהגנה ואני מרוצה מהקבוצה שלי. התנאים כאן נהדרים, המגרש נהדר ויפה, אני בטוח שהם יעמדו במשימה של לארח את המונדיאל (2022)". המאמן הבהיר כי חאבי מארטינס ולאון גורצקה לא יצטרפו לקבוצה.

רוברט לבנדובסקי | David Ramos – FIFA/FIFA via Getty Images

ב-2013, לדוגמא, הקבוצה זכתה "רק" בחמישה תארים עם יופ היינקס. אחד השרידים מאותו טרבל היסטורי הוא תומאס מולר שאתמול היה יכול לנוח לאחר שעה, וכך גם סרג' גנאברי – כדי לשמור כוחות. מולר אמר: " "זה היה ניצחון ראוי, יכולנו לכבוש את השער השני מוקדם יותר ולסיים את המשחק. אנחנו שמחים להיות בגמר ועכשיו נוכל לזכות בתואר".

לבנדובסקי: "זה היה משחק טוב מאוד ואנחנו מוכנים לגמר, אנחנו רוצים לזכות בתואר נוסף – השישי שלנו לשנה. גביע העולם למועדונים זה מפעל מיוחד. אני מקווה שנוכל לשחק אפילו טוב יותר בגמר". ג'ושוע קימיך היה ביקורתי: "נכנסנו טוב למשחק, היו לנו 35 דקות נהדרות ולאחר מכן עשינו יותר מדי טעויות. לא היינו מבריקים אבל נתאושש עד הגמר, נאסוף כוחות ונשתפר כדי לזכות בתואר".

"רק תואר אחד נוסף בדרך לשיא הגדול מכולם", נכתב ב"בילד". "לבנדובסקי יורה פעמיים ולוקח את באיירן לגמר. "לבנדובסקי הוביל את באיירן לגמר בעוד משחק גדול, אבל רק בדקה ה-85 כשכבש את השער השני הוסר הספק הקטן", נכתב ב"קיקר". עוד נכתב כי לעתים קרובות באיירן הציגה הגנה לא טובה אך מצד שני השוער מנואל נוייר שמר על שער נקי בארבע מחמשת המשחקים האחרונים.

תומאס מולר | Fadi El Assaad – FIFA/FIFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי