השישי של פליק: באיירן מינכן זכתה בגביע העולם למועדונים

הקבוצה הטובה בעולם: אלופת אירופה השוותה את ההישג של ברצלונה מ-2009 בזכות 0:1 קטן נגד טיגרס המקסיקנית. שער מפוקפק של המגן פבאר (59) הכריע את המשחק בדוחא. גול של קימיך נפסל במחצית הראשונה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

כעשרת אלפים צופים ראו הערב (חמישי) את אירוע הסיום של גביע העולם למועדונים 2020 בו הם ראו את באיירן מינכן מניפה את תואר שישי בשנה אחת אחרי ניצחון 0:1 על טיגרס המקסיקנית. שער של המגן בנג'מין פבאר במחצית השנייה הכריעה את ההתמודדות בדוחא. אל אהלי המצרית סיימה את הטורניר היוקרתי במקום השלישי לאחר שניצחה את פאלמיירס בפנדלים.

למעשה, אלופת אירופה עשתה הערב היסטוריה כאשר הפכה לקבוצה השנייה בלבד אחרי ברצלונה שזכתה בכל ששת התארים. למשחק הערב נגד אלופת צפון ומרכז אמריקה הגיעו הבווארים ללא תומאס מולר שנמצא חיובי לקורונה. בנוסף, לאון גורצקה וחאבי מרטינס הפצועים כמובן לא היו בסגל של האנזי פליק, כמו גם הבלם ג'רום בואטנג שלא נכלל בסגל בשל סיבות אישיות. מי שכן היה הוא כמובן רוברט לבנדובסקי, שכבש צמד ב-1:2 נגד אל אהלי בשלב חצי הגמר.

כמו תמיד, החלוץ השפיע רבות גם על המשחק הערב. בתחילה, שער של ג'ושוע קימיך בדקה ה-18 של המשחק נפסל עקב עמדת נבדל של לבנדובסקי, שלא נגע בכדור אבל היה חלק משפיע במהלך. במחצית השנייה קימיך הרים כדור לעבר לבנדובסקי שהיה עמוק ברחבה ולאחר הדיפה לא מוצלחת של השוער נהואל גוזמן, פבאר בעט לרשת החשופה ללא בעיות. מספר שחקני טיגרס טענו לנגיעת יד של הפולני, אך שופטי המסך אישרו את השער לאחר בדיקה.

נוייר מניף גביע שישי בשנה אחת | M. Donato/Getty Images for FC Bayern

מהלך המשחק

דקה 5, איום ראשון במשחק: סאנה ניסה למצוא את הרשת ונבלם, קומאן בעט את הכדור החוזר ישירות לידיים של השוער נהואל גוזמן.

קומאן. הצרפתי היה הראשון לאיים במשחק | Gaston Szerman/DeFodi Images via Getty Images

דקה 18, שער של באיירן מינכן נפסל: קימיך שיגר כדור שטוח לרשת מ-22 מטרים וכבר חגג את היתרון, אך שופטי המסך זיהו נבדל של לבנדובסקי, שלא נגע בכדור אבל השפיע על המהלך והשער נפסל בצדק.

קימיך כבר חגג את השער | David Ramos – FIFA/FIFA via Getty Images
פליק. השלים עם פסילת השער | Mahmoud Hefnawy/picture alliance via Getty Images

דקה 25, איום נוסף של קומאן: הצרפתי שוב ניסה למצוא את הרשת ממרחק עם בעיטה אדירה מקו ה-16 של הרחבה, אבל שוב הוא נתקל בידיים של גוזמן.

דקה 34, הכדור במשקוף! איזו בעיטה של סאנה! שחקן הכנף ראה את ההגנה של טיגרס לא מוכנה, אבל הבעיטה שלו פגעה רק במשקוף השער.

סאנה. כמעט והימם את כולם בדוחא | M. Donato/Getty Images for FC Bayern

דקה 51, כמעט שער יתרון לבאיירן: גנאברי השתחרר מהשמירה עליו ברחבה וניסה לסובב לעבר החיבור הרחוק, הכדור שלו חלף סנטימטרים ליד השער של טיגרס.

דקה 59, 0:1 לבאיירן מינכן! אלופת אירופה מצאה את היתרון לאחר שפבאר דחק לרשת החשופה אחרי נסיון נגיחה של לבנדובסקי. בתחילה השער נפסל בעקבות נבדל של הפולני, אך לאחר בדיקת VAR השער אושר.

פבאר שבר את הקרח במשחק | Fadi El Assaad – FIFA/FIFA via Getty Images
הפעם השופט מאורוגוואי אישר את השער של באיירן | Mohamed Farag – FIFA/FIFA via Getty Images

דקה 81, הכדור בעמוד! קורנטין טוליסו המחליף ניסה להכניע את גוזמן עם כדור שטוח ונעצר, השוער הדף את הכדור ישירות לעמוד השער והיה קרוב לספיגת שער שני במשחק.

דקה 86, הצלה גדולה של גוזמן: מהלך אישי גדול של צ'ופו-מוטינג המחליף הסתיים במסירה לדוגלאס קוסטה, הברזילאי בעט כדור אדיר לעבר השער ונעצר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי