השלכות הסופרליג: היורו בסכנה, פ.ס.ז' תוכרז כאלופת אירופה?

קיליאן אמבפה, ניימאר, אנחל די מריה | Xavier Laine/Getty Images

סערה בעקבות הקמת המפעל החדש: לפי הדיווחים, כל קבוצה ושחקן שישתתפו בו יסולקו מהתחרויות המקומיות והבינ"ל. חצאי גמר ליגת האלופות עלולים להתבטל וגם טורניר הנבחרות. בנוסף: מי עשויות להצטרף ומה מענק החתימה?

(גודל טקסט)

ההכרזה מצד 12 מהמועדונים הבכירים באירופה שיצאה בשעת לילה מאוחרת עשויה לשנות את פני הכדורגל כפי שהכרנו אותו עד היום, והענף סוער. קבוצות העלית שהודיעו על הקמת הסופרליג, המפעל החדש אשר מאיים על גדולתה ויוקרתה של ליגת האלופות, נכנסו למלחמה עם אופ"א ופיפ"א ועל פי הדיווחים הבוקר (שני), הגופים השולטים בכדורגל האירופי והעולמי עלולים לנקוט בצעדים דרסטיים.

בטווח הקרוב, חצאי גמר ליגת האלופות שאמורים להיפתח בעוד שבועיים, עלולים להיות מבוטלים על ידי אופ"א, שבמקרה כזה תכריז על פריז סן ז'רמן כאלופת אירופה החדשה כיוון שהיא היחידה מבין ארבע הקבוצות שנותרו במרוץ שלא "ערקה" לסופרליג. גם בליגה האירופית עלולה להתבטל.

מעבר לכך, עוד לפני ההכרזה הרשמית, אופ"א פרסמה הודעה בשיתוף עם הליגות הבכירות ואיימה להשעות מכל המסגרות את כל הקבוצות והשחקנים שייקחו חלק במפעל החדש, הן ברמת המועדונים והן בזירה הבינלאומית – כולל מסגרות פיפ"א ואף מהגביע העולמי. ייתכן כי גם היורו הקרוב יתבטל, אם כי טרם פורסמה הודעה רשמית בנושא. בתגובתה לייסוד הסופרליג, אופ"א הגדירה את המפעל החדש כ"פרויקט ציני, שנוסד על בסיס אינטרס אנוכי של מספר מועדונים בעת שבה החברה זקוקה לסולידריות יותר מתמיד" וביקשה "להודות למועדונים במדינות אחרות, במיוחד בצרפת ובגרמניה, שסירבו להצטרף לזה".

העיתונאי האיטלקי פבריציו רומאנו צייץ הבוקר כי הוועד המנהל של אופ"א יקיים ישיבה היום בשוויץ. עוד טען כי אופ"א, פיפ"א, הפרמיירליג, לה ליגה, הסרייה A, הבונדסליגה והליגה הצרפתית עומדות בחזית מאוחדת נגד הסופרליג ולא רק שמסרבות להכיר בה, אלא גם מאיימות בעצמן "לזרוק" מתוכן את כל הקבוצות שישתתפו בליגה החדשה – כפי שהתריעה בהודעה שיצאה אתמול. מנגד, 12 הקבוצות שהכריזו על הקמת הסופרליג מתעקשות כי ברצונן להמשיך לשחק בליגות המקומיות. ב"דיילי מייל" דווח הלילה כי באנגליה שוקלים שבמקרה שיתחרטו ויחזרו בהן מההחלטה להצטרף לסופרליג, הקבוצות המקומיות יורדו לליגה החמישית.

מבחינה פיננסית, רומאנו הוסיף כי סכום של 3.5 מיליארד יורו יחולק בין המועדונים המייסדים בסופרליג, עבור ההשקעה שלהם בתשתיות ולצורך צמצום ההשפעה של מגפת הקורונה. ב"ניו יורק טיימס" נטען כי כל אחד מאותם מועדונים יקבל מענק הצטרפות בסך 425 מיליון יורו.

הדיווחים באירופה סיפרו בשלב הראשון כי פריז סן ז'רמן, באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד מסרבות להצטרף לסופרליג, אולם הבוקר נכתב ב"אל מונדו" הספרדי כי שלושת המועדונים עתידים לחבור ל-12 האחרים בימים הקרובים. עם זאת, דורטמונד עצמה הודיעה כי ובאיירן "משדרות על אותו גל" ומתנגדות לסורפליג. בנוסף, ר.ב לייפציג ופורטו הוזכרו אף הן כמי שעשויות להיכלל בין המשתתפות. כזכור, בהודעה הרשמית על הקמת המפעל צוין כי עוד שלוש קבוצות צפויות להתווסף בקרוב ל-12 שכבר נודעו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי