מהפכה: הסופרליג הוכרזה רשמית, 12 מועדוני על בפנים

ברונו פרננדס, קווין דה בריינה | PETER POWELL/POOL/AFP via Getty Images

עידן חדש בכדורגל: המועדונים הגדולים הודיעו על הקמת הליגה החדשה, בראשה יעמוד פלורנטינו פרס: "נעזור לכדורגל לתפוס את מקומו הראוי בעולם". המשחקים עתידים להתחיל באוגוסט, 20 קבוצות פאר יחולקו לשני בתים

(גודל טקסט)

האם הכדורגל האירופי יחווה את אחת הטלטלות הגדולות בתולדותיו? אחרי מספר דיווחים בשבועות האחרונים, הלילה (בין ראשון לשני) יצאה ההכרזה הרשמית על הקמת ה"סופרליג" האירופית, בה הסכימו להשתתף 12 ממועדוני העל ביבשת, כולל ברצלונה, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, מילאן, ארסנל, צ'לסי, ליברפול, יובנטוס, אינטר, טוטנהאם ואתלטיקו מדריד.

מלבד הקבוצות המצוינות למעלה, בהודעה הרשמית נכתב כי שלושה מועדונים בכירים נוספים צריכים להצטרף בקרוב לרשימה, במה שאמור לחסל את ליגת האלופות של אופ"א ולייצר רווחים עוד יותר עצומים לקבוצות הפאר. פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד, יהיה גם הנשיא של הסופרליג. "נעזור לכדורגל בכל הרמות כדי לתפוס את מקומו הראוי בעולם", אמר פרס בהודעה רשמית. "כדורגל הוא הספורט הגלובלי היחיד בעולם עם מיליוני אוהדים ואחריותנו כמועדונים גדולים היא לענות על רצונות האוהדים".

את ההכרזה הדרמטית של המועדונים הגדולים חתמה התפטרותו של אנדראה אניילי, בעלי יובנטוס ומי שהיה יו"ר ECA, התאחדות הקבוצות האירופית. כעת, אניילי עתיד להתמנות לסגנו של פרס בליגה החדשה, כאשר סגן הנשיא השני יהיה ג'ואל גלייזר של מנצ'סטר יונייטד. "התכנסנו ברגע קריטי זה, מה שמאפשר להפוך את התחרות האירופית, להעמיד את המשחק שאנחנו אוהבים על בסיס לטווח ארוך", אמר אניילי.

מסי ורונאלדו. יפגשו בקרוב בסופרליג? | David Ramos/Getty Images

כיצד תראה הסופרליג?

חשוב לציין כ לפי ההודעה הרשמית, הסופרליג לא תפגע בליגות המקומיות במדינות ולמעשה, רק תגרום לקבוצות הגדולות לפרוש מליגת האלופות. לפי ההכרזה, בליגה ייקחו חלק 20 קבוצות – 15 קבועות (12 המייסדות שצוינו ועוד שלוש נוספות שיוכרזו בהמשך) ועוד חמש קבוצות שיוכלו להעפיל מדי שנה על סמך ההישגים שלהן בעונה הקודמת.

20 הקבוצות שישתתפו יחולקו לשני בתים של 10 קבוצות בכל אחד, כאשר כל קבוצה תשחק 18 משחקים (9 בבית, 9 בחוץ). שלוש הקבוצות שיסיימו ראשונות בכל בית יעלו לשלב רבע הגמר, והקבוצות שיסיימו במקומות 4-5 ישחקו בפלייאוף מיוחד בשיטת בית-חוץ על המקומות הנותרים. לאחר מכן יתחיל שלב ה"נוק-אאוט", שיסתיים בשלב הגמר אשר ייערך במתכונת משחק אחד באצטדיון ניטרלי.

מבחינת התאריכים, כרגע אין מועדים רשמיים לפתיחת הסופרליג, כאשר בהודעה הרשמית נכתב כי התכנון הוא שהמשחקים יחלו כבר בחודש אוגוסט הקרוב. משחק הגמר ייערך בחודש מאי, כאשר בין לבין ישתתפו הקבוצות גם בליגות המקומיות בכל מדינה.

יש לציין כי למרות ההודעה הרשמית, צפויה כעת מלחמה אדירה בין אופ"א ל-12 המועדונים שאישרו את הצטרפותם לליגה החדשה. לפי פרסומים שונים, ההתאחדות האירופאית יכולה להשעות את כל השחקנים המעורבים מכל פעילות במועדון או בנבחרת הלאומית. בנוסף, ההכרזה התפרסמה פחות מ-24 שעות לפני שאופ"א הייתה אמורה להכריז על הפורמט החדש של ליגת האלופות, שאמורה לגדול ל-36 קבוצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי