הראשון שמגיב: כוכב יונייטד יצא נגד הסופרליג. כל התגובות הזועמות

שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

ברונו פרננדס הפך לראשון מקבוצה שנרשמה לליגה החדשה אשר הביע את התנגדותו. גם ראשי המדינות גינו, ראש ממשלת בריטניה: "מזיק לכדורגל, נשיא צרפת: "איום". גם פרגוסון ביקר ואגדת ליברפול כתב טור חריף

(גודל טקסט)

הקמת הסופרליג הלילה (בין ראשון לשני) עוררה גל תגובות זועמות, ולא רק מתוך עולם הכדורגל. המפעל האירופי החדש בראשותו של פלורנטינו פרס גרם אפילו לראשי חלק מהמדינות הרלוונטיות להביע את עמדתם בנושא, זאת בנוסף למספר פרשנים ודמויות בכירות בענף, שמבהירים כי מדובר במהלך אשר מונע מתאוות בצע של ראשי המועדונים וכזה שיפגע קשות בכדורגל גם מבחינה מקצועית.

בנוסף, לראשונה שחקן מקבוצה שנרשמה לסופרליג יצא נגד העניין. מדובר בברונו פרננדס, כוכב מנצ'סטר יונייטד, ששיתף בחשבון האינסטגרם שלו את הסטורי שפרסם דניאל פודנסה, שחקן וולבס, וכתב: "אי אפשר לקנות חלומות".

הסטורי של ברונו פרננדס | צילום מסך, אינסטגרם

בכלל, באנגליה הרוחות סוערות וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הגדיר את רעיון הסופרליג כ"מזיק מאוד לכדורגל", כשהוא מוסיף כי הממשלה בראשותו תתמוך ברשויות הספורט ב"פעולות נגד". ג'ונסון אמר: "המועדונים המעורבים חייבים להיענות לאוהדים ולקהילת הכדורגל לפני שינקטו בצעדים מרחיקי לכת".

בצרפת, שם כידוע אין בינתיים אף קבוצה שהצטרפה לליגה החדשה והיחידה שקיבלה הצעה לעשות זאת היא פריז סן ז'רמן, הנשיא עמנואל מקרון בירך על עמדת המועדונים בארצו בהודעה שהוציא לתקשורת: "הנשיא מברך על עמדת המועדונים הצרפתים לסרב להשתתפות בסופרליג האירופית, שמאיימת על עקרון הסולידריות ועל הצדק הספורטיבי. ממשלת צרפת תתמוך בכל הצעדים שיינקטו על ידי התאחדות הכדורגל הצרפתית, הליגה הבכירה, אופ"א ופיפ"א על מנת להגן על יושרת התחרויות, הן המקומיות והן האירופיות".

מנצ'סטר יונייטד נמצאת כמובן בין 12 הקבוצות שהודיעו על ייסוד הסופרליג ומאמנה האגדי לשעבר, אלכס פרגוסון, הביע דאגה על כך: "הדיבורים על הסופרליג מהווים התרחקות מ-70 שנות כדורגל אירופי כפי שאנשים מכירים ואוהבים. כשאימנתי את אברדין שזכתה בגביע המחזיקות בתור קבוצה ממחוז קטן, זה היה כמו לטפס על האוורסט. אברטון מוציאה 500 מיליון ליש"ט כדי לבנות אצטדיון חדש, בשאיפה לשחק בליגת האלופות. האוהדים בכל מקום אוהבים את התחרות כמו שהיא. בתקופתי ביונייטד, הגענו לארבעה גמרים בליגת האלופות ואלה היו הערבים היו מיוחדים שיש".

שחקן יונייטד לשעבר ופרשן "סקיי" בהווה, גארי נוויל, תקף את המועדון בו כיכב ככדורגלן ואת רעיון הליגה החדשה בכלל: "אנשים מגנים את זה ובצדק. אני אוהד מנצ'סטר יונייטד כבר 40 שנה ואני נגעל לחלוטין. בעיקר ממנצ'סטר יונייטד ומליברפול. בליברפול משחקים אותה 'הקבוצה של העם', יונייטד נישאת במשך 100 שנים על כתפי פועלים מכאן והיא בורחת לליגה ללא תחרות, שאי אפשר לרדת ממנה? זו חרפה מוחלטת. בכנות, חייבים להילחם כדי לקחת בחזרה את הכוח מהמועדונים בליגה שלנו – כולל המועדון שלי".

נוויל המשיך: "זו חמדנות לשמה. הם מתחזקים. יש במדינה הזו 100 שנות היסטוריה של אוהדים שאוהבים את הקבוצות הללו, וזקוקים להגנה. אני הרווחתי בענק מכדורגל, עשיתי כסף והשקעתי כסף במועדון כדורגל. אני לא נגד כסף בכדורגל, אבל העקרונות והאתוס הם כאלה של תחרות הוגנת, כך שאם לסטר תזכה בפרמיירליג – היא תעפיל לליגת האלופות. מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וטוטנהאם אפילו לא בליגת האלופות. הן קבוצות מבולגנות לגמרי כרגע. האם הן הרוויחו את הזכות להיות שם? חייבים להכניס רגולטור שייקח את הכוח מהמועדונים האלה", אמר הפרשן בשידור חי.

בהמשך, נוויל צייץ בטוויטר שלו: "הם חושבים שהם יכולים להכניס בכל עונה 300 מיליון ליש"ט יותר מהקבוצות האחרות ואז לבוא בשבת ולשחק עם היתרון הזה בפרמיירליג. הפחיתו נקודות, הטילו קנסות כבדות וחסמו העברות. אני מקווה שהם לא 'קנו' חלק מ-14 הקבוצות האחרות".

עוד כדורגלן אנגלי לשעבר, ג'יימי קראגר שמזוהה עם ליברפול, כתב טור שפורסם ב'טלגרף' וגינה את קבוצתו לשעבר: "ככל שאני קורא על תכניות הסופרליג, אני יותר משתכנע שבעלי ליברפול כנראה אוהבים אצטדיונים ריקים כי כל מה שהם עושים זו הברחה המונית של האוהדים. מחליא אותי שהמוניטין של המועדון שלי נפגע מהיהירות של בעלים שרוצים ליצור תרבות לפיה אנחנו לא חייבים להילחם כדי להצליח. גרוע מספיק שידנו נוגעת בסופרליג, אבל התפקיד המסתמן של ליברפול באיום על עקרונות התחרות בכדורגל היא בגידה במורשת שהם מבקשים להרוויח ממנה כסף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי