לא הוזמנו למסיבה: הגדולות שלא נכללו בסופרליג

שחקני אייאקס מאוכזבים | Rico Brouwer/Soccrates/Getty Images

יש להן עבר מפואר ורובן חברות קבע במעמדים הגדולים של הכדורגל האירופי, אך בתכניות למפעל החדש הן לא נלקחו בחשבון: הקבוצות שנותרו מחוץ לרשימה

(גודל טקסט)

רשימת המייסדות שהכריזו הלילה (בין ראשון לשני) על הקמת הסופרליג כוללת 12 מועדוני ענק שללא ספק נמנים בין המצליחים והאיכותיים בכדורגל האירופי, אך מעבר לפריז סן ז'רמן, באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד שטרם הודיעו על הצטרפותן ועל פי דיווחים צפויות לעשות זאת בקרוב, ישנן מספר קבוצות גדולות שלא נלקחו בחשבון לפרויקט.

בין הבולטות שבהן אפשר לציין את אייאקס, הקבוצה הגדולה ביותר בהולנד שזכתה ארבע פעמים במפעל הבכיר באירופה על גרסאותיו השונות ומופיעה כמעט מדי שנה בליגת האלופות.

גם קבוצות איכותיות מהסרייה A כמו נאפולי, שהופיעה בליגת האלופות בשבע מתוך תשע העונות האחרונות (כולל הופעה רביעית ברציפות העונה), או רומא שהגיעה עד לחצי הגמר ב-2018 והעפילה ארבע פעמים לשלב הנוקאאוט במהלך העשור הקודם, לא נספרו בתכניות לסופרליג.

שחקני נאפולי. לא שווים סופרליג? | Álex Cámara/NurPhoto via Getty Images

עוד שני מועדונים גדולים שכבשו את פסגת הכדורגל האירופי לאורך ההיסטוריה ולא יופיעו במפעל החדש הם פורטו ובנפיקה ליסבון, שתי הקבוצות הגדולות ביותר בפורטוגל שאף היו אלופות אירופה בעבר.

גם סלטיק נמנית בין הקבוצות העשירות במסורת שלא נכללו ברשימה ולצדה ראוי לציין אלופות אירופה נוספות מליגות אחרות, כדוגמת פ.ס.וו איינדהובן, הכוכב האדום בלגרד וסטיאווה בוקרשט. אפילו את שחטאר דונייצק של מנור סולומון, שניצחה העונה פעמיים את ריאל מדריד, יכולה לחוש עלבון מכך שלא הוזמנה לסופרליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי