הסופרליג קורסת: שש הנציגות האנגליות פרשו רשמית

שחקני צ'לסי מאוכזבים שחקני צ'לסי מאוכזבים | Pool / Pool
שחקני מנצ'סטר סיטי מאוכזבים שחקני מנצ'סטר סיטי מאוכזבים | Dave Thompson - Pool/Getty Images)
ליאו מסי ליאו מסי | PAU BARRENA/AFP via Getty Images
שחקני אתלטיקו מדריד מאוכזבים שחקני אתלטיקו מדריד מאוכזבים | Adam Davy - PA Images / Contributor
שחקני ארסנל שחקני ארסנל | Facundo Arrizabalaga - Pool/Getty Images
שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים שחקני מנצ'סטר יונייטד מאוכזבים | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

נטישה המונית: ליברפול, סיטי, יונייטד, טוטנהאם, ארסנל וצ'לסי התנצלו בפני האוהדים והודו: "טעינו". מילאן צפויה להצטרף אליהן, ברצלונה ואתלטיקו מדריד הכחישו כי עזבו. מנכ"ל השדים האדומים התפטר

(גודל טקסט)

השלד של הסופרליג מתחיל להתפורר עוד לפני שהמפעל החדש קרם עור וגידים. מספר קבוצות קיבלו הערב (שלישי) החלטה לבטל את השתתפותן בליגה החדשה: מנצ'סטר סיטי הייתה הראשונה להודיע רשמית כי בכוונתה לפרוש ולאחר ישיבת חירום שערכו המועדונים המייסדים, גם מנצ'סטר יונייטד, טוטנהאם ארסנל וליברפול הלכו בעקבותיה ואחרונה מביניהן הייתה צ'לסי שהכריזה על פרישתה. מילאן היא הקבוצה האיטלקית הראשונה שלגביה דווח כי צפויה לפרוש. לגבי ברצלונה ואתלטיקו מדריד, הדיווחים סותרים. בכל מקרה, עושה רושם כי התחרות שאיימה לשנות לחלוטין את פני הכדורגל האירופי, לא תצא אל הפועל בסופו של דבר.

הדיווח הראשון היה דווקא על צ'לסי, אשר ב-BBC נטען כי ראשיה החלו לנסח בקשה לבטל את חברותה בליגה החדשה. כשעתיים לפני המשחק הביתי בין תומאס טוכל ושחקניו לברייטון, אוהדי צ'לסי התאספו מחוץ לסטמפורד ברידג' ומחאו על הקמת הסופרליג, כשהם קוראים בקול אחד: "זה כבר לא כדורגל". אוטובוס הקבוצה נחסם על ידי הקהל בכניסה לאצטדיון ושוער העבר פטר צ'ך, המשמש כיועץ לצוות המקצועי כיום, נצפה כשהוא מנסה להרגיע את האוהדים ומבקש מהם לאפשר לאוטובוס להיכנס.

ב"טלגרף" הוסיפו כי רומן אברמוביץ' הבין שצ'לסי לא יכולה להמשיך לתמוך בסופרליג ויחד עם הנהלת המועדון, נתן את האור הירוק לתחילת ההכנות לפרישה. עם קבלת העדכון על כוונת הקבוצה שלהם לעזוב את המפעל החדש, שירי המחאה של האוהדים ברחובות התחלפו מיד בצהלות שמחה.

זמן קצר לאחר מכן, ב"סאן" הוסיפו כי מנצ'סטר סיטי החליטה לפרוש אף היא והודיעה ליתר המייסדות כי אינה מעוניינת לקחת חלק בתכנית המימון של המפעל. מאוחר יותר, סיטי אישרה את הדיווחים והודיעה רשמית כי תנטוש את המפעל. נשיא אופ"א אלכסנדר צפרין בירך על ההחלטה של הסיטיזנס בהודעה רשמית: "אני נרגש לקבל בחזרה את פניה של מנצ'סטר סיטי למשפחת הכדורגל האירופי. הם הפגינו חוכמה גדולה בכך שהקשיבו לקולות הרבים, בייחוד אלה של האוהדים שלהם".

בשעות הלילה, ארסנל, טוטנהאם, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד הודיעו במקביל כי הן נוטשות את רעיון הסופרליג ואצל "השדים האדומים" ההשלכות לכך הרות גורל: המנכ"ל אד וודוורד התפטר מתפקידו ויעזוב את המועדון בתום 2021, כך דווח תחילה ב"ניו יורק טיימס", לפני שמנצ'סטר יונייטד עצמה אישרה זאת באופן רשמי. וודוורד עבד בעבר בתאגיד ג'יי פי מורגן, הגוף שאמור לממן את הליגה הסגורה, כך שככל הנראה למנכ"ל המתפטר היה חלק בגיוס הכספים.

ב-"TV3" הקטלאני חשפו כי ז'ואן לאפורטה הכניס סעיף לחוזה ההצטרפות של ברצלונה לסופרליג, לפיו הבלאוגרנה יכולים להתנתק מהמפעל אם הסוסיוס (חברי המועדון) לא יאשרו את ההשתתפות. "בארסה לא תיכנס לסופרליג אם הסוסיוס לא יתנו אישור לכך. זה המועדון שלהם, הם אלה שמחליטים", אמר לאפורטה. בסוכנות הידיעות "PA" נכתב כי גם אתלטיקו מדריד תבטל את השתתפותה במפעל, אלא שלאחר ישיבת החירום, בספרד טענו שבארסה והקולצ'ונרוס דווקא החליטו להישאר בסופרליג.

הנציג הראשון מטעם ברצלונה שהתייחס לסוגיה היה ג'רארד פיקה, שצייץ בהמשך לפרישת האנגליות: "הכדורגל שייך לאוהדים, היום יותר מתמיד".

לא רק וודוורד קיבל החלטה דרמטית בעקבות ההתפתחויות, אלא גם נשיא יובנטוס אנדראה אניילי – כך מסתמן. האחרון, שהתפטר מהתאחדות הקבוצות האירופיות (ECA) על מנת לשמש כסגן נשיא הסופרליג תחת פלורנטינו פרס, ככל הנראה בחר כעת לעזוב את תפקידו במועדון האיטלקי ששייך למשפחתו. יחד עם זאת, העיתונאי אנדראה דל מונטי שלל את הפרסום ואמר כי עזיבת אניילי אולי תתממש בסופו של דבר, אך בשלב זה לא התקבלה החלטה שכזו. בנוסף דווח כי על פרס עצמו מופעלים לחצים גדולים בריאל מדריד, לאור היותו המושך בחוטים בפרויקט הסופרליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי