הרשלנות בטיפול במראדונה נחשפת: "גסס 12 שעות"

דייגו מראדונה
דייגו מראדונה | Marcelo Endelli/Getty Images

חלקים מתוך התחקיר על המענה הרפואי שקיבל הכדורגלן האגדי פורסמו בארגנטינה: "התעלמו מסימני סכנת חיים. הצוות התנהל באופן לקוי ופזיז". התיעוד שטלטל מדינה שלמה

(גודל טקסט)

כחמישה חודשים לאחר שהלך לעולמו בגיל 60, ארגנטינה עדיין כואבת וסוערת בעקבות מותו של דייגו מראדונה. אמש (שישי), מספר כלי תקשורת במדינה חשפו פרטים מהמסמך של הוועדה הרפואית שמונתה כדי לחקור את הטיפול באגדת העבר. בקובץ, שאורכו 70 עמודים, מוצגת רשימה ארוכה של ליקויים הממחישים את המציאות העגומה בימיו האחרונים של מספר 10 האגדי.

לפני שבועות ספורים, עורך דינו של הכדורגלן המנוח התראיין וביקר בחריפות את שתי בנותיו של מראדונה. כעת, חצי הביקורת מופנים כלפי מספר בעלי תפקידים ובראשם לאופולדו לוקה, המנתח ששימש כרופאו האישי. הוועדה תגיש את המסמך המלא לבית המשפט רק בהמשך השבוע, אך על פי החלק שכבר פורסם, הצוות הרפואי שהיה אמור לטפל במראדונה התנהל באופן "לא מספק, לקוי ופזיז".

בנוסף, הם ציינו כי "הייתה התעלמות מסימני סכנת חיים שהראה המטופל. בשל העבר שיש לו עם בעיות לב, הוא היה צריך להיות מאובחן באופן רציף מחשש לכשל לבבי. אם זה היה קורה, אולי הוא היה שורד". במסמך מצורף גם תיעוד מצמרר על היממה האחרונה בחייו של אלוף העולם מ-1986: "הוא גסס 12 שעות לפני 12:30 בצהריים (שעון ארגנטינה, השעה בה נקבע מותו). הוא הראה סימנים חד משמעיים של תקופת ייסורים ממושכת, ולכן אנחנו מניחים שהוא לא טופל כראוי מאז 00:30 בלילה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי