לאחר 37 שנים על הקווים: דיק אדבוקאט פרש מאימון

ההולנדי בן ה-73 ערך את משחקו האחרון כמאמן במהלך ניצחון קבוצתו פיינורד 0:2 על אוטרכט, שהעניק לה את הכרטיס לקונפרנס ליג. אימן בעברו את נבחרות הולנד, רוסיה ובלגיה, זכה באליפויות עם ריינג'רס, זניט ופ.ס.וו

קבוצות: פיינורד
(גודל טקסט)

נפל דבר בכדורגל ההולנדי. לאחר 34 שנות אימון, המאמן דיק אדבוקאט ערך היום (ראשון) את משחקו האחרון על הקווים, זאת במהלך ניצחון קבוצתו פיינורד 0:2 על אוטרכט במסגרת גמר פלייאוף העלייה לקונפרנס ליג של הליגה ההולנדית, שהעניק לה את הכרטיס למפעל האירופי. בכך, קריירה מפוארת מגיעה לסיומה בצורה מתוקה למדי.

למי שלא יודע, נספר כי אדבוקאט אימן במהלך הקריירה לא פחות מ-14 קבוצות שונות. את תחילת דרכו הוא עשה כעוזר מאמן בנבחרת הולנד, עד שביצע את טבילת האש שלו כמאמן ראשי בקבוצת הארלם ההולנדית. משם, הוא אימן עוד מספר קבוצות במדינה, עד שחזר לנבחרת הלאומית בתור עוזר מאמן בפעם השנייה בקריירה.

כעבור שנה הוא כבר מונה למאמן הראשי של האוראנג', שם אימן את הכתומים בשלוש קדנציות שונות, במהלכן הגיע לרבע גמר מונדיאל 1994 ולחצי גמר יורו 2004. בנוסף לכך, אדבוקאט גם הדריך את נבחרת דרום קוריאה במונדיאל 2006 ואת נבחרת רוסיה ביורו 2012. בקריירת המועדונים שלו, זכה ההולנדי בן ה-73 בארבע אליפויות בשלוש מדינות שונות: שתי אליפויות סקוטלנד עם ריינג'רס, אליפות רוסיה עם זניט סנט פטרסבורג (איתה גם זכה בגביע אופ"א ובסופר קאפ האירופי) ואליפות הולנד עם פ.ס.וו איינדהובן. בהחלט קריירת אימון מרשימה ביותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי