שוק המאמנים רותח: אינזאגי סגר באינטר, אקס מכבי ת"א בשפילד

סימונה אינזאגי | Alessandro Sabattini/Getty Images

לאחר שקונטה נפרד ממילאנו, זידאן עזב את ריאל ואלגרי יחתום ביובנטוס, החל משחק כסאות באירופה. לאציו הודיעה על עזיבת המאמן שכבר סיכם אצל אלופת איטליה, יוקאנוביץ' ידריך את היורדת הטרייה מהפרמיירליג

(גודל טקסט)

לאחר שהליגות ברחבי אירופה הגיעו לסיומן, שוק ההעברות ברחבי היבשת רותח מתמיד. בשונה מבדרך כלל, יריית הפתיחה של החלון מאופיינת הפעם בשגעת מאמנים, כאשר לא מעט מנג'רים מובילים ימצאו לעצמם בית חדש בעונה הבאה, ביניהם זינדין זידאן, מסימיליאנו אלגרי, אנטוניו קונטה ואנדראה פירלו.

לפי הדיווחים באיטליה, אינטר מצא במהרה מחליף לאנטוניו קונטה שהדהים כשהחליט לעזוב לאחר עונת אליפות מטורפת ומי שמסתמן כי יתפוס את מקומו הוא סימונה אינזאגי, מאמן לאציו בחמש השנים האחרונות שחוזהו הסתיים והערב הודיעה לאציו רשמית על עזיבתו בטענה שהוא "שינה את דעתו" לאחר שסוכם על המשך דרכו. הוא צפוי לחתום לשנתיים במילאנו, בעוד קונטה על פי הדיווחים עשוי לנחות בריאל מדריד.

בפה מארוטה, מנכ"ל אינטר, אישר שיש כבר מאמן שסגר את תנאיו ובאיטליה מדווחים כאמור שזהו אינזאגי, שיחתום לשנה עם אופציה תמורת ארבעה מיליון יורו. ביובנטוס, כך נראה, יודיעו בקרוב על פיטורי פירלו והחלפתו באלגרי.

סימונה אינזאגי | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

גם בדרגי הביניים של אירופה חלים לא מעט שינויים. באנגליה, אקס מכבי תל אביב פותח פרק חדש בקריירה. סלבישה יוקאנוביץ', שאימן את הצהובים ב-2015 למשך חצי שנה ואף הוביל את הקבוצה לשלב הבתים של ליגת האלופות, מונה למאמנה של שפילד יונייטד, ששיחקה העונה בפרמיירליג וירדה לצ'מפיונשיפ.

הסרבי, שכבר הוליך את ווטפורד ופולהאם מהצ'מפיונשיפ בחזרה לפרמיירליג, אמר: "אני מבטיח לאוהדים שאנחנו מחוייבים למטרה במלוא הרצינות, והיא לעזור לקבוצה להשיג את מטרותיה ולגרום לקהל להרגיש גאה. עם התמיכה של האוהדים, אפשר להפוך את בראמל ליין למבצר". אקס שפילד, כריס וויילדר, צפוי כעת לחתום בווסט ברומיץ' אלביון שנפרדה מסאם אלרדייס.

בצרפת, כפי שכבר פורסם, כריסטוף גלטייה שהוביל את ליל לאליפות כנגד כל הסיכויים והודיע על עזיבה מיד לאחר העונה, צפוי לחתום בניס. לפי העיתונאי פבריציו רומנו, כבר מחודש אפריל הוא רצה להגיע לניס.

בספרד, ולנסיה הודיעה רשמית על מינויו של חוסה בורדלאס למאמן הקבוצה. הספרדי בן ה-57 למעשה מחליף את חאבי גראסיה, שפוטר מהמועדון לקראת סוף העונה. בכך, בורדלאס מבצע קפיצת מדרגה, כאשר בחמש השנים האחרונות אימן את חטאפה, יריבתה של העטלפים ב'לה ליגה'. לפני כן, הוא אימן בליגות הנמוכות בספרד, כשבין היתר הדריך את אלצ'ה, אלקורקון ואלאבס.

בגרמניה, שם מסקרן ומפתיע במיוחד צפוי להיות מוצג בקרוב כמאמנה החדש של וולפסבורג. מארק ואן בומל, שחקן העבר של ברצלונה, באיירן מינכן ומילאן שגם הספיק לאמן בפ.ס.וו איינדהובן, יעמוד על הקווים של הזאבים. כזכור, אוליבר גלסנר הוליך העונה את וולפסבורג למקום הרביעי בטבלת הבונדסליגה שמעניק כרטסי לליגת האלופות בעונה הבאה, אך המאמן האוסטרי לא המשיך להדריך את הקבוצה והוא יאמן דווקא את איינטרכט פרנקפורט בעונה הבאה. עבור שחקן העבר ההולנדי, זו צפויה להיות התחנה השנייה בקריירת האימון הקצרה שלו.

מארק ואן בומל | prestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי