המענק שפיזה הציעה למכבי ת"א בעסקת יונתן כהן

בנוסף ל-1.3 מיליון יורו, הקבוצה מאיטליה מוכנה להוסיף בונוס על עלייה לסרייה A כדי שהצהובים ישחררו את השחקן. ואן לוון: "ממה שאני יודע, יש לו חוזה". פיבן: "מגיעה לנו סבלנות מהאוהדים, זה לא הזמן לפאניקה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נשמה היום (ראשון) לרווחה אחרי שקיבלה את תוצאות בדיקות הקורונה, בהן כל השחקנים נמצאו שליליים. הערב תקיים הקבוצה את האימון המסכם לקראת הגומלין נגד סוטייסקה בסיבוב המוקדמות השני בקונפרנס ליג (חמישי, שידור ישיר בספורט1 ב-20:30), אחרי שהקבוצות נפרדו ב-0:0 במשחק הראשון.

הקפטן שרן ייני ייעדר כיוון שנמצא חיובי בשבוע שעבר, כזכור, וכמוהו גם עדן קארצב המורחק ואייל גולסה ודניאל טננבאום הפצועים. המאמן פטריק ואן לוון לצפוי לבצע מספר שינויים בהרכב ומי שעשויים לפתוח הם מאור קנדיל, עידו שחר ואוסאמה חלאילה.

בנוגע למכירתו של יונתן כהן לפיזה מהליגה השנייה באיטליה, אין כרגע כל חדש ואף ניתן לומר שהמשא ומתן די תקוע. האיטלקים נתנו הצעה ראשונית על סך מיליון יורו והסכימו לשדרג את הצעתם פעם נוספת לכיוון 1.3 מיליון יורו בעסקה שמורכבת מתשלום כספי בצירוף מענקי עליית ליגה של האיטלקים ומענקים נוספים, שיועברו למכבי תל אביב אם וכאשר העיסקה תתבצע. בשלב זה נראה שהבעלים מיטש גולדהאר לא ממהר להתפשר על מחירו של הקשר ותג המחיר הנקוב עומד על כשני מיליון יורו לפחות, כך שהפערים בעסקה בהחלט גדולים.

חלאילה עשוי לפתוח בהרכב | מאור אלקסלסי

לפני האימון המסכם, הצהובים קיימו מסיבת עיתונאים לקראת הגומלין ובה ואן לוון פירט מה קבוצתו תרצה לשנות ביחס למשחק במונטנגרו: "קודם כל כיסחנו את הדשא, כי הוא היה אחד המכשולים במשחק הקודם. לא שיחקנו בקצב שלנו, זה משהו שהוא בעדיפות ראשונה למחר. לשחק בקצב הרבה יותר גבוה מהדקה הראשונה ולוודא שאנחנו כופים את הסגנון שלנו. בדרך הזו הרבה דברים אפשריים. האווירה טובה למרות ההפסד בחיפה. השחקנים יודעים איזו הזדמנות פספסנו, אבל מבחינתי התוצאה במשחק הזה לא מהווה קריאת השכמה. הא כן אומרת שאנחנו חייבים להיות מדויקים יותר ליד השער של היריבה. ראיתם שבשני המשחקים היו לנו מצבים לכבוש. אנחנו רק צריכים להאמין שהשערים יגיעו ולעמוד במקומות הנכונים".

איך משאירים את יונתן כהן מפוקס: "הדבר היחיד שאני אומר לו ולכל שחקן, זה שיתנו את המקסימום עבור הקבוצה שהם משחקים בה. אם לשחקן יש שאיפות מסוימות, הוא צריך להוכיח את עצמו על המגרש. אני לא יודע אם יש משא ומתן בכלל, כי זה לא מתפקידי. אני יודע שיש לו עוד כמה שנים בחוזה והוא חלק מהקבוצה. הוא צריך להראות את היכולות שלו בכל יום".

המחסור בקשר יצירתי ובחיזוק בכלל: "אנחנו צריכים לגשת למשחק בצורה שונה ולוודא שאנחנו מחזיקים בכדור. הצעירים צריכים להוכיח שהם ראויים לדקות. בסוף יגיע חיזוק, הקהל צריך לתמוך בשחקנים שיש כרגע והם היו נהדרים בזה מתחילת העונה. הם צריכים להסתכל על הצד החיובי, בהתבסס על הניסיון שלהם מעונות קודמות".

על אורוש ניקוליץ': "זה מצב מאוד מסוים שנמשך כבר כמה עונות ואני חלק ממנו רק בחודשים האחרונים. אנחנו צריכים להיזהר אם אנחנו רוצים לתת לאורוש הזדמנות לחזור לשחק כדורגל. הוא עובד קשה באימונים ואנחנו צריכים לקחת את הזמן ולא להיכנע ללחץ עד שהוא יהיה כשיר".

פטריק ואן לוון | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

שחר פיבן דיבר גם הוא ואמר: "עזבו אותנו לא מעט שחקנים דומיננטיים, אבל אין מה להסתכל על העבר. יש הרבה צעירים עם פוטנציאל שעוד לא עשו את צעדיהם הראשונים בליגת העל, אבל יש להם פוטנציאל ועם אמון מהצוות ומהשחקנים הוותיקים, הם יעשו את הקפיצה ויהיו שם בשבילנו. הקבוצה נבנית וזו תחילת השנה, אז המון שחקנים חדשים עוד לומדים את השיטה של המאמן. אנחנו צריכים להרים את הרמה וכרגע יש לנו משחק הכי חשוב להמשך הדרך באירופה. זה הדבר העיקרי למכבי ת"א – להיות באירופה ולהתמודד על כל תואר בישראל. אני מאמין שנעמוד במשימה".

שינויים תכופים במיקומו על המגרש: "התפקידים האלה לא זרים לי. שיחקתי גם קשר, גם מגן וגם בלם. אני מרגיש יותר בנוח בעמדה הטבעית שלי, אבל כדי לשחק במכבי ת"א אני אהיה כלבויניק ואשחק בכל תפקיד אם צריך, ואצא מאזור הנוחות שלי. אני עובד על זה באימונים. לא פשוט לפעמים, אבל יש המון דברים לא פשוטים בכדורגל. אני שמח ונהנה מכל דקה שאני מקבל, בכל תפקיד אתן את ה-100% שלי".

ואן לוון ביקש לתת תשובה משלו לשאלה הנ"ל והוסיף: "השאלה לשחר צריכה להיות מאיפה שיש לו את היכולות לשחק בכל העמדות. איפה שהוא לא משחק, הוא נותן 100% ומראה יכולת טובה. זה מעניק למאמן אפשרויות. הוא עושה את מה שהוא יודע בכל עמדה ונותן לי את התחושה שהוא מחויב. אם אציב אותו כמספר 10, הוא יידע מה לעשות וייתן הכל בעמדה הזאת. באימונים השחקנים מראים יותר יכולות ממה שאתם מכירים. גם לו כשחקן כדורגל זה נותן ידע איך לשחק בעמדות נוספות".

הביקורות מהאוהדים: "אנחנו בני אדם ומבינים את הביקורת, אם זה מאנשים שפוגשים אותנו ברחוב ואם זה בכתבות שאנחנו קוראים. אנחנו מודעים ללחץ מהאוהדים, אבל מבקשים קצת סבלנות כי אחרי 10 שנים שמכבי ת"א התמודדה על כל התארים, מגיע לנו סבלנות וביטחון מהם שיאמינו במערכת שיש פה. מוקדם מדי להיכנס לפאניקה. אנחנו צריכים את התמיכה שלהם מחר בבלומפילד, כי זה משחק מאוד חשוב עבורנו ועבור העונה שלנו".

שחר פיבן | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

הרכב משוער: דניאל פרץ, מאור קנדיל(אנדרה ג'ראלדש), לואיס הרננדס, מתן בלטקסה, אנריק סאבוריט, דן גלזר, שחר פיבן(עידו שחר), אבי ריקן, מתן חוזז(איילון אלמוג) יונתן כהן, אדוארדו גררו.

עוד באותו נושא: יונתן כהן, פיזה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי