אלופה ראויה: 0:2 למכבי חיפה באלוף האלופים על מכבי תל אביב

הירוקים הפגינו עליונות בדרך לזכייה בתואר הראשון של העונה. שהר, שראה שני שערים שלו נפסלים במחצית הראשונה, העלה את קבוצתו ליתרון (50), אבו פאני הכפיל בתום מבצע אישי נהדר (73). לצהובים יש עוד הרבה עבודה

(גודל טקסט)

לא בכל יום שתי הקבוצות הבכירות בישראל נפגשות כאשר תואר מונח על הכף, אך הערב (ראשון) מכבי חיפה ומכבי תל אביב נפגשו באצטדיון סמי עופר לקרב על התואר הראשון של העונה, אלוף האלופים. אולי זה בגלל הביתיות, אולי בגלל הרכש, ואולי בגלל התוצאה הטובה באירופה בחמישי האחרון, אך אלופת המדינה הפגינה עליונות לכל אורך 90 הדקות בדרך ל-0:2 על מחזיקת הגביע מתל אביב.

הירוקים, שהגיעו להתמודדות אחרי 1:2 על דינמו טביליסי בסיבוב השני של הקונפרנס ליג, נראה הרבה יותר טוב במחצית הראשונה והגיעו למספר מצבים מסקרנים. בן שהר, שחזר לישראל הקיץ אחרי עונה אחת בקפריסין, ראה כיצד ב-35 הדקות הראשונות שני שערים שלו נפסלים בעקבות נבדל, ואף מצב את המשקוף. הצהובים, שאכזבו באירופה עם 0:0 מול סוטייסקה, הצליחו לרדת למחצית בשוויון ולא בפיגור.

קבוצתו של ברק בכר המשיכה עם המומנטום לתוך המחצית השנייה, וחמש דקות מהעלייה מחדר ההלבשה הדומיננטיות שלה סוף סוף באה לידי ביטוי על לוח התוצאות. דין דוד, רכש נוסף של הירוקים הקיץ, הגביה כדור נהדר לרחבה. עומר אצילי נגח אך נעצר אצל דניאל פרץ, שהר השתלט על הריבאונד וקבע 0:1. הפעם, אף אחד לא היה יכול לקחת ממנו את השער הזה.

מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב מעט התאוררה לאחר מכן, עם נגיחה מסוכנת של דן גלזר ובעיטה חופשית טובה של יונתן כהן, אך זה לא היה מספיק. בדקה ה-73, מוחמד אבו פאני הטעה את כל ההגנה הצהובה, התסובב על לואיס הרננדס, וכבש את השער השני שלמעשה חתם את תוצאת המשחק. מכבי תל אביב עוד הגיעה להזדמנות נוספת בתוספת הזמן, כאשר שון גולדברג עצר על קו השער בעיטה של מתן חוזז, אך היא סופרת משחק נוסף ללא כיבוש.

הקבוצה של פטריק ואן לוון לא נראתה טוב בשני המשחקים הראשונים שלה העונה, וזה מראה שיש להם עוד עבודה עד שהם יוכלו לחזור ולהיות קבוצה שתתמודד על אליפות המדינה ותתקדם באירופה. מכבי חיפה, לעומת זאת, ממשיכה בהתאוששות לאחר ההדחה המאכזבת מול קייראט, אולי בדרך לעונה עוד יותר עוצמתית מהעונה שעברה.

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדן פלאניץ' (שון גולדברג, 82), אורי דהן (רמי גרשון, 61), סאן מנחם, עלי מוחמד, מוחמד אבו פאני, צ'ארון שרי, עומר אצילי (מאור לוי, 82), דין דוד (חוסה רודריגס, 72), בן שהר (גודסוויי דוניו, 61).

מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ג'ראלדש, לואיס הרננדס, עידן נחמיאס (טל בן חיים, 72), אנריק סאבוריט (אופיר דוידזאדה, 65), דן גלזר, שחר פיבן, אבי ריקן (עידו שחר, 61), אדוארדו גררו (מתן חוזז, 61), יונתן כהן, אוסאמה חלאילה (אילון אלמוג, 72).

מוחמד אבו פאני, אבי ריקן | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק:

דקה 18: אבו פאני הכניס מסירת עומק לשהר ברחבה. החלוץ הכניע את פרץ ורץ לחגוג, אך השער נפסל בעקבות נבדל.

דקה 24: שהר הגיע לכדור הקרן של אצילי ואיים על המסגרת, אך בעט רק למשקוף.

דקה 35: סלאלום נהדר של אצילי, כולל עקיפה על השוער פרץ, הסתיימה בבישול לשער של שהר, אך גם הפעם השער נפסל בעקבות נבדל של המבשל בקבלת המסירה.

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

דקה 41: החמצה גדולה של אצילי! שהר העביר את הכדור לאצילי עם הראש, האחרון ניסה לבעוט לפינה הרחוקה אך פספס בסנטימטרים בודדים את המסגרת.

דקה 48: אבו פאני קיבל את הכדור 25 מטרים מהשער, אך הבעיטה העוצמתית שלו הלכה מחוץ למסגרת.

מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

דקה 50: מכבי חיפה עולה ל-0:1! דוד הגביה בצורה נהדרת לרחבה, אצילי נגח אך נעצר אצל פרץ, ושהר עט על הריבאונד והבקיע את שער היתרון.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
בן שהר | מאור אלקסלסי

דקה 54: מצב ראשון למכבי תל אביב: קרן של כהן מצאה ברחבה את גלזר, שנגח מעל המסגרת.

דקה 59: אצילי בעט מחוץ לרחבה, אך הכדור חמק ליד העמוד.

דקה 70: יונתן כהן בעט כדור חופשי מסוכן, אך הכדור רק שפשף את המשקוף.

יונתן כהן | מאור אלקסלסי

דקה 73: 0:2 למכבי חיפה! אבו פאני השתלט על הכדור על סף הרחבה, רץ לקצה השני שלו, הסתובב על הרננדס ובעט לרשת. מבצע נהדר של הקשר.

מוחמד אבו פאני, שחר פיבן | מאור אלקסלסי
מוחמד אבו פאני חוגג | מאור אלקסלסי

דקה 88: מכבי תל אביב דרשה בעיטת עונשין מ-11 מטרים אחרי שרז מאיר הכשיל את מתן חוזז, אך השופט לירן ליאני בדק ב-VAR ופסק על כדור שוער לירוקים.

דקה 94: הניסיון הכי מסוכן של מכבי תל אביב מגיע דווקא עמוק בתוספת הזמן. חוזז ניצל יציאה לא מוצלחת של ג'וש כהן ובעט למרכז השער. כהן לא היה שם כדי להדוף, את גולדברג שם את הראש והרחיק את הסכנה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
רז מאיר, רמי גרשון, בן שהר, דולב חזיזה | מאור אלקסלסי
מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי