מסי הכניס סעיף נבחרת מיוחד לחוזהו. ההצגה: ברביעי ב-12:00

ליאו מסי | SAMEER AL-DOUMY/AFP via Getty Images

בארגנטינה דווח שהכוכב שחתם בפריז סן ז'רמן העניק עדיפות לארגנטינה במקרה של התנגשות משחקים. ניימאר בירך: "שוב ביחד". מתי החולצה שלו תוצע למכירה בחנות?

(גודל טקסט)

המעבר הגדול של הספורט העולמי נסגר: ליאו מסי הוא שחקן פריז סן ז'רמן! אחרי למעלה מ-20 שנה בברצלונה, הכוכב הארגנטינאי הצטרף לשורות הקבוצה הצרפתית שהודיעה על החתמתו הלילה (שלישי) אחרי יממה מוצפת בדיווחים, שכללה גם את נחיתתו בצרפת, קבלת פנים על ידי רבבות אוהדים ברחבי העיר ועוד. לפניכם העדכונים שפורסמו במהלך היום עד ההכרזה הרשמית על החתימה.

23:36: המועדון אישר באופן רשמי כי ליאו מסי ילבש את החולצה מספר 30.

23:18: זה סופי – ליאו מסי חתם רשמית בפריז סן ז'רמן בחוזה לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית.

21:32: על פי "TYC", בחוזה של מסי עם פ.ס.ז' יש סעיף מיוחד שמעניק עדיפות לנבחרת ארגנטינה במקרה של התנגשות של משחקים רשמיים או משחקי ידידות. לצוות הארגנטינאי גם תהיה גישה למתקנים של פ.ס.ז'.

21:00: ליאו מסי הגיע לפארק דה פראנס.

20:55: החולצה של מסי תימכר החל מ-9 בבוקר בחנות של פ.ס.ז' בשאנז אליזה.

20:50: חאבייר פסטורה, אקס פריז סן ז'רמן, אמר ל-RMC: "כשהיינו בנבחרת, הנשיא אל חלאיפי תמיד אמר לדי מריה ולי לדבר עם מסי ולספר לו שפריז עיר טובה ושיש קבוצה טובה. עשינו את זה בעיקר בשביל הכיף. המעבר שלו פנטסטי עבור פ.ס.ז' ועבור הליגה. האוהדים יראו שלושה מחמשת השחקנים הטובים בעולם משחקים יחד".

19:45: מסי השלים בהצלחה את הבדיקות הרפואיות בפריז, שאחריהן יגיע לבית המלון כדי לטפל במספר עניינים טכניים לאחר ההכרזה הרשמית על הצטרפותו לסן ז'רמן.

19:30: פוסט נוסף עם שעון חול פורסם בעומד הטוויטר של הפריזאים, כשהפעם דגל ארגנטינה מופיע בין החולצות של ניימאר ואמבפה בחדר ההלבשה.

18:00: שעון החול של פריז סן ז'רמן לקראת החתימה הרשמית.

17:30: פ.ס.ז' הודיעה כי מסי יוצג מחר (רביעי) בשעה 12:00 בצהריים בפארק דה פראנס.

17:15: מסי הגיע לבית החולים בפריז כדי לעבור בדיקות רפואיות.

16:53: צפו במסי מנופף לאוהדים עם חולצה של פריז.

ליאו מסי
ליאו מסי | SAMEER AL-DOUMY / Contributor

16:52: כצפוי, מסי לא יקבל את המספר 10 שנותר אצל ניימאר.

16:40: צפו בטיזר שפרסמה פריז סן ז'רמן לקראת חתימתו הצפויה של מסי.

16:35: הציפייה של אוהדי פריז הסתיימה, ליאו מסי ומשפחתו נחת בפריז לקראת חתימה בקבוצה מעיר האורות.

16:33: מעל 140 אלף איש עקבו אחר הטיסה של מסי לפני הנחיתה בפריז.

16:19: ניימאר נרגש לקראת האיחוד עם מסי. "שוב ביחד", כתב הכוכב הברזילאי של פריז סן ז'רמן בסטורי, לצד תמונה שלו ושל הפרעוש במדי ברצלונה.

16:00: הנחיתה מתקרבת. צפו באוהדי פריז סן ז'רמן קוראים בשמו של מסי.

15:15: פ.ס.ז' תבקש אישור מיוחד כדי שמסי ילבש את חולצה מספר 30. מסתבר שבצרפת המספרים 1, 16 ו-30 מיועדים לשוערים, אך מובן מאליו שראשי הליגה לא אמורים לסרב לבקשת פ.ס.ז' והכוכב החדש בליג-1.

15:00: ליאו מסי, אנטונלה והילדים כבר על המטוס לפריז: "בדרכנו לאתגר חדש", כתבה אשתו באינסטגרם. הם ינחתו בעוד כשעה.

14:45: כצפוי, מיד לאחר שחורחה מסי אישר כי הם עושים את דרכם לפריז ויחתמו בקבוצה בהמשך היום, מאות אוהדים החלו להתאסף בשדה התעופה ומחוץ לאצטדיון פארק דה פראנס.

ממתינים למסי מחוץ לפארק דה פראנס | ZAKARIA ABDELKAFI/AFP via Getty Images
כוחות אבטחה מחוץ לפארק דה פראנס | ZAKARIA ABDELKAFI/AFP via Getty Images

צפו: ליאו מסי הגיע לשדה התעופה בברצלונה

14:25: ליאו מסי ומשפחתו הגיעו לשדה התעופה בברצלונה לקראת ההמראה לפריז. על פי הערכות, סביב 16:00 (שעון ישראל) הוא ינחת בעיר האורות במטרה לחתום רשמית עוד היום.

ליאו מסי ומשפחתו בשדה התעופה | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images
ליאו מסי ומשפחתו לפני ההמראה לפריז | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

14:10: פריז סן ז'רמן טרם יצאה בהכרזה על החתמת מסי, אבל במועדון אישרו לרדיו הספרדי "COPE" על כך שהושג סיכום ושהם מצפים להגעת מסי בשעות הקרובות.

14:00: עוד לטענת "לאקיפ", מסי סירב להצעתו של ניימאר לשחק עם המספר 10 על הגב. כדי לא לקחת לחברו הטוב את המספר, צפוי מסי לשחק עם המספר 30 – איתו שיחק בתחילת דרכו בברצלונה.

13:55: אפשר לומר שזה רשמי. חורחה מסי, אביו של ליאו, אישר לכלי תקשורת בשדה התעופה בברצלונה כי ליאו יעבור לפ.ס.ז': "אתם שואלים אם ליאו עובר לפריז? כן, הוא מתכוון לחתום היום. מי אחראי לכך שהוא לא בברצלונה? תשאלו במועדון". כשנשאל חורחה האם ליאו עצוב מאירועי הימים האחרונים, ענה: "לא ראיתם את מסיבת העיתונאים?"

הפרידה של ליאו מסי מברצלונה

13:50: כעת שהעסקה סוכמה סופית וכנראה תהפוך לרשמית ביממה הקרובה, נזכיר כי מסי ישתכר כ-35 מיליון יורו נטו בכל עונה, כולל מענק חתימה בגובה 25 מיליון יורו. עלות העסקה עבור פריז סן ז'רמן היא כ-63 מיליון יורו בכל שנה.

13:05: גם העיתונאי פבריציו רומנו מאשר: הושג סיכום סופי בין פריז סן ז'רמן לליאו מסי. הוא ירוויח 35 מיליון יורו נטו בכל עונה בחוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.

12:45: דיווחים ברחבי אירופה על כך שהושג סיכום סופי בין ליאו מסי לפריז סן ז'רמן. "משהו זז", צייץ כתב ESPN וגם שי לוגסי, ממנהל העמוד "בארסה סנטר" שאחריו עוקבים מאות אלפי אוהדים מכל העולם, אישר כי בקרוב "הפרעוש" ייצא לשדה התעופה".

12:20: סופו של עידן. מי שהגיע היום לאצטדיון קאמפ נואו בברצלונה, הבחין לראשונה בכך שתמונתו של ליאו מסי הוסרה.

11:43: בתקשורת הקטלאנית מדווחים: אנשי ברצלונה הופתעו מהדיווחים על ההצעה החדשה שהגישו למסי, כביכול, וטענו כי מאחורי הפרסומים עומדים אנשיו של מסי. לדעתם, מדובר בניסיון מכוון של אנשיו של הפרעוש לזרז את פ.ס.ז' ולקבל את התנאים שהוא מציב.

11:15: חאבייר טבאס, נשיא "לה ליגה", בעקיצה נוספת נגד לאפורטה וראשי ברצלונה שהאשימו אותו בכישלון הארכת חוזהו של מסי: "הכל מתחיל להיות ברור…מי אחראי בברצלונה?… בלי מסי ובלי 270 מיליון יורו שחסרים, תכנית נהדרת…", צייץ.

11:00: עדיין אין הכרזה מצד פריז סן ז'רמן. אמנם היו דיווחים על כך שזו השעה בה תצא ההודעה הרשמית על צירופו של ליאו מסי, אבל בינתיים אין לכך סימן מהצרפתים.

10:45: בסוף השבוע נכתב שבנוסף לאתלטיקו מדריד, גם אחת הקבוצות הלונדינות ניסו לצרף את מסי. כעת מתברר שזו לא צ'לסי כפי שרבים חשבו, אלא דווקא טוטנהאם – כך פורסם ב-ESPN בארגנטינה.

10:20: לטענת העיתון הצרפתי "לאקיפ", המכשול האחרון שנותר בין ליאו מסי לראשי פריז סן ז'רמן נוגע לשימוש בשמו של "הפרעוש" לצרכים מסחריים ובחלוקת ההכנסות ממכירת פריטים עם שמו ותמונתו של מסי.

10:00: ניימאר נשאל בשיחת וידאו מפתיעה אם ליאו מסי מצטרף והשיב: "רק אלוהים יודע, אבל זה יהיה טוב. אני מקווה שהוא יגיע".

09:00: כלי התקשורת המרכזיים בארגנטינה ובצרפת יישרו קו עם "OLE": מסי אמנם קיבל הצעה חדשה מברצלונה, אולם דחה אותה בניסיון להשלים את המו"מ מול פריז סן ז'רמן. גם הבוקר נטען כי הציפייה היא שמסי יגיע עוד היום לצרפת כדי לחתום וישנו אף דיווח לפיו ב-11:00 שעון ישראל נתבשר רשמית על המעבר לעיר האורות.

07:10: יש לציין שעל פי "OLE", מאתרי האינטרנט הגדולים בארגנטינה, למרות הכל נמצא ליאו מסי על סף חתימה בפריז סן ז'רמן: "העתיד של מספר 10 הוא בצרפת", נכתב.

06:45: בארגנטינה מצטרפים לדיווח מקטלוניה: לפי כתב ESPN הנחשב למקורב למסי, "ברצלונה מתעקשת שלא לאפשר לו לעזוב, והגישה לו הצעה אחרונה". גם העיתונאית ורוניקה ברונאטי שידועה כמקורבת למשפחה, אישרה ש"ברצלונה ביקשה לפתוח במו"מ מחודש עם מסי, ובעקבות זאת עורכי דינו של השחקן ביקשו מפ.ס.ז' עוד זמן כדי לבחון את ההצעה". לדבריה, "שום דבר עדיין לא סגור מבחינת ליאו".

"שום דבר עדיין לא סגור מבחינת מסי". האמנם? | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

06:30: בספרד מסייגים את הדיווחים האחרונים על תפנית בעלילה ומעלים סימני שאלה בנוגע לאמינות הדיווחים, כשהאפשרות של ספין שנועד לשפר את תדמיתו של לאפורטה בפרשה לא נשלל על הסף: ראשית, עולה התהייה מדוע ברצלונה מנסה להציע למסי חוזה חדש בעוד הוא ולאפורטה הודו שכבר הגיעו להסכמות מלאות על חוזה לפני כן, אבל לא הייתה אפשרות להוציא אותו לפועל. שנית, אם אכן המנכ"ל פראן רוורטר אמון על המו"מ המחודש עם מסי מטעם המועדון, זהו מצב משונה: ביממה האחרונה דווח במספר כלי תקשורת בספרד שאותו רוורטר היה מי ששכנע את לאפורטה לוותר על מסי כביכול.

06:00: דיווח דרמטי בברצלונה: בכמה מכלי התקשורת בקטלוניה טוענים שלאפורטה ואנשיו הגיעו הצעה חדשה למסי, בניסיון אחרון להשאירו במועדון. לפי הדיווח, ההצעה הועברה למסי למחרת מסיבת העיתונאים הנרגשת בה הודיע על עזיבתו את המועדון אחרי למעלה מ-20 שנה, והיא זו שמעכבת את חתימתו בפריז סן ז'רמן. מסי שוקל כעת את צעדיו, והחל במו"מ מחודש עם ברצלונה, כשלפי הדיווחים מי שמוביל את המגעים מטעם המועדון ומלווה אותם באופן אישי וצמוד, הוא המנכ"ל פראן רוורטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי