מריו מנדז'וקיץ' הודיע על פרישה: "הכדורגל תמיד יהיה חלק מחיי"

מריו מנדז'וקיץ' שחקן יובנטוס | רויטרס

החלוץ הקרואטי בן ה-35 תולה את הנעליים לאחר 17 שנות קריירה, במהלכן זכה בתשע אליפויות בארבע קבוצות ופעם אחת בליגת האלופות

קבוצות: מילאן יובנטוס
(גודל טקסט)

לאחר 17 שנות קריירה, הודיע היום (שישי) מריו מנדז'וקיץ' על פרישה מכדורגל בגיל 35. החלוץ הקרואטי שיחק בעונה החולפת עשרה משחקים במדי מילאן תולה את הנעליים והסביר זאת בכך שפשוט הגיע הרגע לתלות את הנעליים. מנדז'וקיץ' פורש לאחר קריירה מפוארת במהלכה זכה בתשע אליפויות עם שלוש קבוצות שונות ופעם אחת בליגת האלופות עם באיירן מינכן ב-2013.

"כשאתה שם את הנעליים האלה לראשונה, אתה לא מתאר לעצמך בחלומות הורודים ביותר איזו חוויה הכדורגל יעביר אותך", כתב מנדזו'קיץ' במכתב פרישה אותו פרסם ברשתות החברתיות. "כבשתי במעמדים הגדולים ביותר וזכיתי בתארים החשובים ביותר. זכיתי לייצג את הנבחרת שלי בגאווה ועזרתי לכתוב את ההיסטוריה של הספורט הקרואטי".

החלוץ הפורש סיכם: "הצלחתי מעל הכול כי נתתי את כל כולי. בסופו של דבר בכך אני הכי גאה. בסופו של דבר, כל אחד מזהה את הרגע בו מגיע הזמן לפרוש – בלי חרטות. הכדורגל תמיד יהיה חלק מחיי, אבל עכשיו אני מחכה בציפיה לפרק הבא".

מנז'וקיץ' החל את הקריירה שלו במארסוניה הקרואטית בשנת 2004 וב-2007 הגיע לדינמו זאגרב, עמה זכה בשלוש אליפויות וגביע. עד מהרה הגיע לבונדסליגה, תחילה לוולפסבורג וב-2012 עבר לבאיירן מינכן. עם הבווארים זכה הקרואטי פעמיים בדאבל הגרמני וגם בליגת האלופות, כאשר הוא כובש את השער הראשון בגמר בו ניצחה באיירן 1:2 את דורטמונד.

מריו מנדז'וקיץ'
תולה את הנעליים בתום קריירה מפוארת. מנדז'וקיץ' | אימג'בנק GettyImages

בנוסף, שיחק מנדז'וקיץ' באתלטיקו מדריד, עמה זכה בסופר קאפ הספרדי ב-2014, ועוד ארבע עונות ביובנטוס. עם הגברת הזקנה זכה החלוץ בארבע אליפויות ושלוש פעמים בגביע האיטלקי. בעונה החולפת כאמור שיחק עשרה משחקים במילאן, ואלו היו משחקיו האחרונים.