מוקדמות המונדיאל: איטליה שבה לנצח בענק, ניצחון גם לספרד

האזורי חגגו גם 0:5 על ליטא האומללה. קן כבש צמד, רספאדורי עם שער בכורה בנבחרת. לה רוחה חזרה עם 0:2 מקוסובו. בלגיה עם ניצחון דחוק על בלארוס, יוון הפתיעה את שבדיה

(גודל טקסט)

המחזור ה-6 במוקדמות גביע העולם בקטאר 2022 נמשך הערב (רביעי) עם מספר משחקים מעניינים. בבית ג', אלופת אירופה איטליה שבה בענק למסלול הניצחונות, כשמחצה 0:5 את ליטא. בלגיה השיגה 0:1 דחוק אצל בלארוס במסגרת בית ה'. בבית ב', ספרד השיגה 0:2 בחוץ מול קוסובו, בעוד שבדיה נחלה הפסד ראשון בקמפיין – 2:1 ביוון.

שחקן נבחרת ספרד פראן טורס
ספרד חזרה עם שלוש נקודות מקוסובו. פראן טורס | רויטרס

בית ב'

קוסובו – ספרד 2:0

האורחת חזרה עם ניצחון ממגרש לא פשוט וסופרת כבר שני ניצחונות רצופים מאז ההפסד בשבדיה. כעת, לה רוחה סופרת ארבע נקודות יתרון על שבדיה שבמקום השני, זאת כאשר לסקנדינבים שני משחקים חסרים לעומת הספרדים. פאבלו פורנאלס העלה את ספרד ליתרון לאחר 32 דקות בבעיטה חזקה ברגל שמאל. פראן טורס סגר עניין בדקה ה-90.

דקה 32: גול! ספרד עולה ל-0:1: פאבלו פורנאלס העלה את האורחת ליתרון לאחר בישול של אלברו מוראטה.

דקה 90: גול! ספרד עולה ל-0:2: פראן טורס הכפיל את יתרונה של לה רוחה וסגר עניין. השער תחילה נפסל בטענת נבדל, אך לאחר בדיקה עם ה-VAR אושר הגול.

יוון – שבדיה 1:2

הסקנדינבים כבר לא מושלמים, וחטפו סטירה מצלצלת ומפתיעה מהמארחת, שעד למשחק הערב סיימה את כל משחקיה במוקדמות בתיקו. יוון עם ניצחון בכורה מרשים, צמצמה את הפער בינה לבין שבדיה לשלוש נקודות והיא שוב בעניינים בכל הנוגע לתמונת העלייה.אנסטסיוס בקסטאס העלה את יוון ליתרון (62), ואנג'ליס פאבלידיס הכפיל (78) כאשר גם שער מצמק של קוואיסון (80) לא מנע מהאורחת הפסד.

בית ג'

איטליה – ליטא 0:5

אלופת אירופה מאריכה את רצף משחקיה ללא הפסד ל-37, והשיא העולמי של האזורי נמשך. מעבר לכך, שבה איטליה לנצח לאחר שתי תוצאות תיקו רצופות, ועשתה זאת בענק. מואיז קן פתח את מסכת הכיבושים בדקה ה-11, כאשר שער עצמי של אדגראס אוטקוס קבע 0:2 לאחר 14 דקות בלבד. עשר דקות לאחר מכן וזה כבר 3, כאשר ג'אקומו רספאדורי כבש את שער הבכורה בבעיטה מקרוב. מואיז קן השלים צמד (29) והוריד את האיטלקים להפסקה ביתרון מרשים. במחצית השנייה הוסיף ג'ובאני די לורנצו שער משונה, כשניסה להגביה, אך הכדור שלו הטעה את ארנטוס שטקוס וחדר פנימה.

דקה 11: גול! איטליה עולה ל-0:1: מואיז קן מצא את הפינה הקרובה של ארנסטוס שטקוס והעניק יתרון לאלופת אירופה.

דקה 14: גול! איטליה עולה ל-0:2: ג'אקומו רספאדורי בעט כדור שפגע באדגראס אוטקוס הליטאי וחדר פנימה.

דקה 24: גול! איטליה עולה ל-0:3: חגיגה של אלופת אירופה. כדור שנהדף לא טוב הגיע לג'אקומו רספאדורי שכבש מקרוב את שער הבכורה שלו בנבחרת.

דקה 30: גול! איטליה עולה ל-0:4: מואיז קן קיבל כדור מברנרדסקי והשלים צמד עם בעיטה נהדרת לרשת העליונה של שטקוס.

דקה 54: גול! איטליה עולה ל-0:5: ג'ובאני די לורנצו ניסה להגביה כדור שהטעה את כולם, כולל ארנסטוס שטקוס בשער ליטא – וחדר פנימה.

צפון אירלנד – שוויץ 0:0

האורחת עם 0:0 שני ברציפות לאחר התיקו המאופס מול איטליה, רק שבניגוד למשחק מול האזורי, העם השוויצרים בהחלט יכולים לראות בעצמם מאוכזבים לאור התוצאה. הנבחרת של מוראט יקין שלטה במשחק ללא עוררין ובעטה תשע פעמים לעבר שער היריבה לעומת ארבע בצד השני, מהן אף אחת לא פגעה במסגרת. בדקה ה-33 קיבלה שוויץ פנדל, אך האריס ספרוביץ' החמיץ ושוויץ לא כובשת משחק שני ברציפות.

שחקן נבחרת איטליה מואיז קן
כבש ראשון לנראזורי. קן | GettyImages, Marco Luzzani

בית ה'

בלארוס – בלגיה 1:0

השדים האדומים דרסו בשני המשחקים האחרונים, והפעם הסתפקו ב-0:1 דחוק. המארחת שהגיעה לאחר ההפסד המתסכל לוויילס החזיקה מעמד בצורה מעוררת כבוד וספגה שער אחד בלבד כאשר דניס פראה ניצל בישול של אלכסיס סייליימייקרס וכבש את השער היחיד במשחק לזכות הבלגים. הנבחרת של מרטינס כבר עם יתרון תשע נקודות על המקום השני, ולמרות המשחק העודף שיש לה על צ'כיה, נראה כי בלגיה בדרכה הבטוחה לקטאר.


דקה 33: גול! בלגיה עולה ל-0:1: דניס פראה ניצל בישול של אלכסיס סייליימייקרס וכבש את הראשון של השדים האדומים.

משחק נוסף:

ויילס – אסטוניה 0:0