בספרד זעמו על השער של אמבפה, גרסיה: "הוא היה בנבדל ברור"

play
אמבפה כובש עבור נבחרת צרפת מול ספרד בגמר ליגת האומות | צילום מסך, ספורט 1
שער ענק לבנזמה, גם אמבפה חגג: צרפת זכתה בליגת האומות אחרי 1:2 על ספרד 03:50

הספרדים משוכנעים שה-1:2 של צרפת היה צריך להיפסל, אך השופט טען שהבלם נגע בכדור בדרך: "זה לא הגיוני". בוסקטס נבחר לשחקן המצטיין של הפיינל פור

(גודל טקסט)

לא פשוט להיות אוהד של נבחרת ספרד בתקופה האחרונה. אחרי מפך הנפש וההפסד הכואב לאיטליה בפנדלים בחצי גמר היורו, הלה רוחה הצליחו לגמול לאלופת אירופה בחצי גמר ליגת האומות. אלא שאמש (ראשון) ספרד שוב הגיעה הכי קרוב שיש וכבר הובילה על צרפת בגמר המפעל, אך ראתה את בנזמה ואמבפה מסדרים מהפך ומנחילים לה הפסד כואב של 2:1 במשחק שבו הספרדים שיחקו טוב מאוד וסחטו הרבה מאוד הצלות מהוגו לוריס. עד כמה דומיננטית הייתה ספרד בטורניר הזה? סרג'יו בוסקטס נבחר לשחקן המצטיין בשני המשחקים, זאת למרות שנבחרתו לא זכתה בסופו של דבר.

אבל המשחק הוכרע על ידי החלטת שיפוט מעוררת מחלוקת. הספרדים התלוננו על שער הניצחון של אמבפה, שנראה שהובקע מעמדת נבדל, מאחר שאמבפה הייה ללא ספק מאחורי קו ההגנה הספרדי כשקיבל את המסירה מגריזמן. אלא שלאחר מכן התברר שאריק גרסיה נגע בכדור שהיה בדרך לאמבפה, ולכן השער אושר על ידי אנשי ה-VAR. החוק קובע שאם שחקן הגנה נוגע בכדור, הנבדל מבוטל.

אמבפה היה בנבדל, אבל האם גרסיה נגע בכדור?

סרג'יו בוסקטס נבחרת ספרד
נבחר למצטיין של הפיינל פור למרות ההפסד. בוסקטס | רויטרס

גרסיה עצמו אגב, לא הסכים עם הפסיקה הזו ואמר: "אמבפה היה באופסייד. השופט אמר לי שנגעתי בכדור, אבל למה שאעשה את זה? ידעתי שהוא בנבדל". בוסקטס הוסיף ש"השופט אמר לנו שאריק רצה לגעת בכדור וזה מה שמבטל את האופסייד. אבל הוא רצה לגעת בכדור, כי הכדור אמור היה להגיע לאמבפה, שהיה בנבדל! זה פשוט לא הגיוני!".

לואיס אנריקה נשמע דווקא מרוצה למרות ההפסד ואמר: "אחנו מסופקים ודי שמחים מהצורה שבה שיחקנו. אנחנו יכולים לחשוב על העתיד עכשיו.