סניידר וקאוט תושאלו בחקירה של פושע צמרת: "הימרו באתר לא חוקי"

play
ווסלי סניידר, דירק קאוט במדי נבחרת הולנד | GettyImages, Julian Finney
ליברפול שמטה יתרון כפול וסיימה ב-2:2 נגד ברייטון 02:33

שני שחקני העבר ההולנדים מסרו עדויות בפרשה, שיחות מוקלטות חשפו: קאוט הימר על 25 אלף יורו ליום, סניידר לא שילם וספג איומים

(גודל טקסט)

מתברר שווסלי סניידר ודירק קאוט שכיכבו עד לא מזמן על המגרשים, מככבים כיום במדור הפלילים. חקירה סמויה של אחד מראשי המאפיה בהולנד הוביל את המשטרה אל שני שחקני הנבחרת בעבר, שכבר הספיקו למסור עדויות בפרשה.

השניים אמנם לא נחקרו תחת אזהרה, אבל החוקרים אספו ראיות הקושרות אותם להימורים לא חוקיים. לפי דיווחים בהולנד, השניים הימרו בסכומי עתק באתר לא חוקי בבעלותו של פושע הצמרת המדובר, וכספם מימן בין היתר רשת זנות וסחר בסמים.

אחד מקציני המשטרה סיפר כי לפי הראיות שנאספו, קאוט היה אחד המהמרים הכבדים באתר, ולעיתים הימר על 25 אלף יורו מדי יום – דבר שהחלוץ שזכור בעיקר מהימים בהם כיכב בליברפול, לא מכחיש.

"נכנסתי לאתר לעיתים קרובות והפסדתי לא מעט כסף, אבל גם היו פעמים שהרווחתי", מסר בעדותו. "שילמתי תמיד בכסף מזומן וכך יכולתי לשמור על אנונימיות. עשיתי את זה רק בשביל הריגוש, לא חשבתי שאתעשר מזה".

בשיחה אחרת שהוקלטה, סיפר אחד הנאשמים שסניידר צבר חובות גדולים לאתר, ונמנע מלשלם אותם במשך שבועות ארוכים. בהקלטה נשמע אחד העבריינים כשהוא מאיים לפגוע בבני משפחתו של סניידר בעקבות החוב ההולך וגדל. "אנחנו לא מבקשים ממנו יותר כסף, רק שולחים את המשפחה שלו לבית החולים. מבחינתי אפשר לפגוע גם באישה, כל עוד היא מהמשפחה שלו. אמא שלו, דודה שלו, סבתא שלו, לא אכפת לי מי".

קאוט, כיום בן 41, הועסק כמאמן במחלקת הנוער של פיינורד אחרי שפרש במאי 2017, אולם לאחרונה עזב את תפקידו. סניידר בן ה-37 שתלה את הנעליים באוגוסט 2019, עובד כפרשן בטלוויזיה ההולנדית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי