מיטרוביץ' הפך בדקה ה-90, סרביה עלתה למונדיאל על חשבון פורטוגל

play
ההזדמנות אחרונה במרץ. כריסטיאנו רונאלדו | GettyImages, PATRICIA DE MELO MOREIRA
פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו ספגו בדקה ה-90 ונותרו מחוץ למונדיאל 02:22

כריסטיאנו רונאלדו יישאר מחוץ לגביע העולם? החלוץ שעלה מהספסל קבע 1:2 בתוספת הזמן והסלסאו ייאבקו על מקומם בקטאר דרך הפלייאוף. רנאטו סאנצ'ס (2) כבש ראשון, דושאן טאדיץ' (33) איזן

(גודל טקסט)

פורטוגל איבדה את תואר אלופת אירופה ביורו האחרון, אבל ספק אם כריסטיאנו רונאלדו וחבריו חשבו שהם ימצאו את עצמם מחוץ למונדיאל. הערב (ראשון) במשחק בית נגד סרביה, נבחרת מולה לא הפסידו מעולם, לסלסאו הספיק תיקו כדי לשריין השתתפות בשנה הבאה בקטאר לאור העובדה ששתי הנבחרות הגיעו בשוויון נקודות למחזור הסיום, אבל גם יתרון מהיר לא הספיק מול הסרבים, שבמשחק משובח השלימו מהפך מוצדק בדקה ה-90, פרצו לכר הדשא וחגגו עליה למונדיאל על חשבון פורטוגל שירדה למשחקי הפלייאוף, שם תזכה בניסיון אחרון להיות חלק מגביע העולם ב-2022.

בזמן ש-CR7 וחבריו להתקפה כמעט שלא איימו על השוער פרדראג ראיקוביץ', היה זה רנאטו סאנצ'ס שחטף כדור וכבש שער בזק, אבל הוא גם היה כמעט היחיד מבין שחקני פורטוגל שניסה לאיים על השער מפעם לפעם.

בעוד שכוכבי פורטוגל נאלמו, דושאן טאדיץ' הסרבי השיג שוויון מוצדק בדקה ה-33, עם סיוע ענק מצד השוער רוי פטריסיו,והמאמן דראגן סטויקוביץ' שלח עוד ועוד שחקני התקפה למגרש. זה השתלם לו בתוספת הזמן, כאשר את המפגש הכריע אלכסנדר מיטרוביץ', החלוץ שכבש שישה שערים בארבעת המשחקים הראשונים בקמפיין ומאז לא הבקיע, אבל היום היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לשים את הראש ולהשלים מהפך הירואי עם תחילת הדקה ה-90.

שחקני סרביה פרצו לכר הדשא וחגגו עלייה לגביע העולם, פורטוגל תצטרך להיאבק בחודש מרץ הקרוב על מקומה במונדיאל דרך הפלייאוף – ותהיו בטוחים שכריסטיאנו רונאלדו בן ה-36 לא יוותר בקלות על מה שעשוי להיות הטורניר האחרון הגדול בקריירה המפוארת שלו.

אלכסנדר מיטרוביץ' שחקן נבחרת סרביה
מהפך מטורף בתוספת הזמן וכרטיס למונדיאל. אלכסנדר מיטרוביץ' | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 2, 0:1 לפורטוגל! איזו פתיחה אדירה של הסלסאו. רנאטו סאנצ'ס התנפל על נמניה גודלי, חטף לו את הכדור בסמוך לרחבה הסרבית והתקדם באין מפריע לאחד על אחד וגלגל לרשת.

דקה 13: איזו החמצה של ולאחוביץ'. הסרבי בעט מצוין לפינה הרחוקה, הכדור זעזע את הקורה וחזר היישר לחלוץ שניסה לכבוש בנגיעה והפעם הטיס את הכדור מעל השער.

דושאן ולאחוביץ', חלוץ נבחרת סרביה
החמצה כפולה וגדולה. ולאחוביץ' | אימג'בנק GettyImages, PATRICIA DE MELO MOREIRA

דקה 33, סרביה חזרה ל-1:1! טאדיץ' בעט כדור למרכז השער מחוץ לרחבה, השוער רוי פטריסיו צריך היה לקלוט או לכל הפחות להדוף את הכדור, אבל הכניס אותו לתוך שערו.

דקה 41: טעות קשה של ראיקוביץ', שהשמיט כדור פשוט ברחבת החמש ורק למזלו לא הצליחה פורטוגל לנצל זאת והסתפקה בכדור קרן.

דושאן טאדיץ', קפטן נבחרת סרביה, כובש נגד פורטוגל
עם עזרה מרוי פטריסיו. דושאן טאדיץ' והסרבים חוגגים | רויטרס

דקה 46: סטויקוביץ' הלך על כל הקופה כבר עם פתיחת המחצית השנייה כשהעלה מהספסל את החלוץ אלכסנדר מיטרוביץ' על חשבונו של גודלי, האשם בשער המוקדם שספגה סרביה.

דקה 52: רנאטו סאנצ'ס היתל בשני שחקני הגנה סרבים והגיע לאחד על אחד מול ראיקוביץ', אבל נבלם ברגע האחרון והכדור הורחק לפני שהוא חוצה את קו השער.

דקה 62: פעם נוספת היה זה רנאטו סאנצ'ס שניסה לאיים על השער הסרבי, הבעיטה שלו מכ-18 מטר לא הפתיעה את ראיקוביץ' שהיה דרוך וקלט.

שחקן נבחרת פורטוגל רנאטו סאנצ'ס כובש נגד סרביה
שחקן נבחרת פורטוגל רנאטו סאנצ'ס כובש נגד סרביה | רויטרס

דקה 83: פיליפ קוסטיץ' עושה חיים קשים לקנסלו והפעם הוא הרים מצד שמאל כדור מדויק לראשו של מיטרוביץ', שנגח החוצה.

דקה 90, 1:2 לסרביה! מהפך מדהים בליסבון. טאדיץ' הרים מימין, אלכסנדר מיטרוביץ' עמד במיקום מושלם ונגח כדור לרצפה ומשם לרשת. כרגע, סרביה במונדיאל.

דקה 94: סיום המשחק! סרביה עלתה למונדיאל על חשבון פורטוגל, שתיאלץ להיאבק על מקומה במשחקי הפלייאוף במרץ.

נבחרת סרביה חוגגת עלייה למונדיאל על חשבון פורטוגל
הסרבים פורצים לכר הדשא וחוגגים עלייה למונדיאל | רויטרס

במשחק נוסף:

לוקסמבורג – אירלנד 3:0
לאירלנד: שיין דאפי (67), צ'ידוזי אוגבנה (75), קאלום רובינסון (86)