שני עיתונאים נורבגים נעצרו בקטאר בעקבות תחקיר על המונדיאל

השניים עוכבו למשך יממה. ממדינת המפרץ נמסר כי השגרירות הנורבגית והערוץ עודכנו בנושא, אך אלה הכחישו ויפנו לפיפ"א

(גודל טקסט)

תקרית דיפלומטית לא פשוטה פרצה בין קטאר לבין נורבגיה לאחר ששני עיתונאים מהמדינה הסקנדינבית נעצרו במדינת המפרץ. כתב ערוץ NRK sports הלבור אקלנד והצלם לוקמן גורבאני נעצרו ביום ראשון על ידי המשטרה המקומית במדינה שתארח את המונדיאל בסוף השנה הבאה בדיוק כשעמדו לצאת לעבר שדה התעופה בדוחא לקראת חזרה לביתם. כזכור, נורבגיה היא אחת המדינות המובילות את המחאה נגד קיום משחקי גביע העולם בקטאר בסוף השנה הבאה.

שעות ספורות לפני שנעצרו, השלימו השניים כתבה ששודרה בשידור ישיר לתכנית המשודרת במדינתם. השידור כלל דיווח על מצבם של עובדי הבנייה הזרים שהובאו לבנות את האצטדיונים. "בלא מעט מקרים העובדים חששו לדבר איתנו בגלל שאנחנו עיתונאים, יכולת ממש לחוש את הפחד בעיניים שלהם", אמר אקלנד בתכנית.

דובר מטעם המשטר בקטאר אמר כי שני גברים נלקחו לחקירה בשעות הבוקר המוקדמות ב-22 בנובמבר בשל "השגת גבול בשטח פרטי שהגישה אליו אסורה". עוד נמסר כי "השניים שוחררו מבלי שהואשמו בדבר מוקדם ב-23 בנובמבר לאחר שהשלימו את כל התהליך. השגרירות הנורבגית ומנהלי התחנה NRK עודכנו במצב ככל שהתקדם".

השניים הספיקו מאז לנחות כבר בבירת נורבגיה, אוסלו כאשר אקלנד אמר כי "בראש ובראשונה הוא ממש שמח לחזור סוף סוף לאירופה". לגבי החוויה ציין הכתב כי "היה לנו קשה. נערוך כמה פגישות עם ראשי הערוץ, נבין היכן עומדים הדברים ואז נוסיף תגובות".

מצד הערוץ עצמו, שם טוענים כי כלל לא עודכנו מה הן הסיבות לכך שעובדיהם עוכבו ורואים זאת כהתקפה על חופש הביטוי. "זה בלתי מתקבל על הדעת שימנעו מצוות חדשות את החופש העיתונאי לסקר את אחד מאירועי הספורט הכי גדולים בעולם. נקיים שיחות בנושא עם פיפ"א כדי שהנושא הזה יטופל".